Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Bravo Per, din tur! Första bilden är klockstapeln vid Tunabergs kyrka i Koppartorp. Ett stenkast bort ligger dessutom Simonsberget som jag klättrat upp på men på helt odramatiskt sätt med 5 årig son. Har hört att berget också är kännt för att husera Berguvar - superugglor :).

Tunabergs kyrka är Sörmlands enda stockvirkeskyrka, så här ser den ut inuti med lite HDR stödd på kyrkbänken.
 

Bilagor

  • IMG_2618_19_20Auto Small 2UnshMsk 400.jpg
    IMG_2618_19_20Auto Small 2UnshMsk 400.jpg
    84.3 KB · Visningar: 85
Tackar!

Jag gissade på Tunaberg efter goggling. Det framkom att man har bra klättring där. Och Du måste ju ha haft ett ärende till trakterna.

Jag är en gammal seglare och gillar fyrar. Var står exempelvis denna?

per
 

Bilagor

  • 17 Bornholm 035.jpg
    17 Bornholm 035.jpg
    25 KB · Visningar: 76
Så vackert! Ser ut som Sverige och söderöver. Drar till med Karlsö, men vågar inte googla för då upptäcker jag nog att jag har fel.
 
Herregud, huset såg plötsligt lite danskt ut och tokgissade då Bornholm. Hammeren heter den tydligen, nordvästra spetsen av ön.
 
Rätt land. Och kanonen är mycket riktig inte riktigt riktig. Men det finns riktiga alldeles nära.
 
Senast ändrad:
ARTEKA 726 - Bofors m/57 - 7,5 cm kan - ligger inte i batteriterräng, består sannolikt bara av pipa, pipstöd och glasfiberkåpan.

Jag vill inte gissa, för Då avslöjar jag saker som jag är osäker på om de är avhemligade.

Det är i alla fall inte Beredskapsmuseet i Djuramossa utanför Helsingborg.
 
Gissa på bara. Ser det ut så här (typ invasionsförsvar) är dom avpolleterade sedan 20 år, minst. Är det hemligt kommer man inte dit eller så ser det inte ut så här. Men helt rätt, det är inget museum, och den är som sagt inte på riktigt. Fast nog ligger just den här i ganska bra teräng, fast ni ser ju inte vad den tittar på ;)
 
Se det så här - jag avslöjar inget om jag gissar rätt, men jag kan göra det om jag gissar fel - jag har litre mer insyn är "gemene man". Jag är, trots att jag avgått sedan fyra år tillbaka, fortfarande bunden av sekretessavtalen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.