Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Micke, Heja Vänersborg!

Med Horn har avsetts Afrikas horn. Jag tror inte Godahoppsudden är ett Horn i "hornbemärkelse" men jag kan ju ha fel.

per
 
Just det, en massa tjat om Afrikas horn nu för tiden...
Bra ledtrådar för övrigt.
Det gäller att vara med i geografin!
tannler får ta denna, jag ska ligga i startgroparna på nästa...
(Ps. Såg att det var huvudstaden som var avbildad)

Mvh Micke
 
Micke, Du är bäst i klassen och får en guldstjärna, dessutom får Du ansvar för tråden. Kom nu inte med något alltför svårt!

per
 
Tack för det Per!
Önskar att jag var lika berest som dig...

Här kommer väl en superlätt?

/Micke
 

Bilagor

  • IMG_1495.jpg
    IMG_1495.jpg
    22.2 KB · Visningar: 95
Vi skall gå på dans. Klädsel tunn. Var bör Du befinna Dig för att bli uppbjuden?

per
 

Bilagor

  • 20 fototeknik 059.jpg
    20 fototeknik 059.jpg
    16 KB · Visningar: 77
Kul tråd! Men varför är så många bilder halv- eller helkassa? Det här är ju fotosidan, remember! ;-)

Tror uppträdande hawaianer är genomsnittligt lite knubbigare, så jag gissar vi är i Afrika nånstans?
 
När Dina goda vänner börjar dansen har mina slutat

Taskiga bilder

En anledning kan vara att utrustningen är ålderstigen.

per
 
Nej, Dina nya vänner drar igång dansen några timmar senare och smaskar på friterade vita maskar. Jag har smakat, ganska gott.

per

(ännu senare än på Nya Zeeland, hjälpande anmärkning)
 
Har sett vita friterade maskar ätas i Australien (abo-pryl), men några timmar senare. Hmm. Indonesien hoppar jag över samt närliggande asiatiska fastland, och då hamnar jag på Ceylon/Sri Lanka eller Indien. Men suddbilden känns fel. Kom jag för långt västerut?
 
Kanske har jag fel, men förmodligen går solen fortfarande upp i öster. Så, när det mörknar på min plats börjar det ljusna i Brisbane.

per
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.