** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
ARTEKA 726 - Bofors m/57 - 7,5 cm kan - ligger inte i batteriterräng, består sannolikt bara av pipa, pipstöd och glasfiberkåpan.

Med tanke på kalibern så är det väl eldrör och eldrörsstöd? :)

(Klokt av dig att inte gissa om du inte är säker.)

Som gissning skulle jag tro att bilden är tagen vid något numera nedlagt förband där kanonen finns som en symbol för svunna tider, kan det vara så?

/BesserMesserwissersmith

Enligt min karta så kan vi hitta Santo Domingo i Argentina,på Cuba,i Dominikanska Republiken och i Mexico, betyder HELIG SÖNDAG.

Något alternativ är kanske rätt, eller inget.

per

Senast ändrad:
Beklagar, Du har haft lite otur, Du har varit nära flera gånger. Men Du är naturligtvis strax tillbaka i denna mycket underhållande och lärorika tråd.

Jag har ibland använt mig av bilder tagna för många år sedan. Originalet är pappersbild med hygglig kvalitet. Den fotograferas av med DSLR (D40). Wfrank har klagat på att bilden är suddig, och han har rätt.

Om pappersbilden upplevs som skarp, vad är det som främst bidrar till att den digitala avfotograferingen blir "suddig"? Är det endast scanning som ger bättre resultat?

Svara mig gärna direkt, men bättre är naturligtvis ett svar i lämplig tråd eftersom Ditt svar, eller någon annans, är av allmänt intresse.

Trevlig helg.

per

Bara två snabba:
Lägg en ren glasskiva över bilden så ligger den plant. Matt fotopapper är nästan omöjligt att fotografera av, ljuset studsar i ojämnheterna

Tack för svar. Pappersbilden är plan och blank.

Nedanstående bilder visar hur jag gör och resultatet.

per

Bilagor

• 20 fototeknik 072.jpg
    20 fototeknik 072.jpg
    16.6 KB · Visningar: 71
  • 20 fototeknik 073.jpg
    20 fototeknik 073.jpg
    30.5 KB · Visningar: 74
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar