Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ante J skrev:
Ransäter?
Jovisst. Gropa i Ransäter, där man varje år spelar Värmlänningarna som skrevs 1845.
I Ransäter är det också spelmansstämma i början av juni varje år, och då är den här bilden tagen.

Åsså är det din tur...
 
janolof skrev:
Jovisst. Gropa i Ransäter, där man varje år spelar Värmlänningarna som skrevs 1845.
I Ransäter är det också spelmansstämma i början av juni varje år, och då är den här bilden tagen.

Åsså är det din tur...

Det hade jag aldrig klarat utan ledtråden!

Vad heter platsen där den här killen står staty (alltså denna staty för han står staty på många platser)?
 

Bilagor

  • plats.jpg
    plats.jpg
    69.6 KB · Visningar: 145
JörgenEriksson skrev:
Ser ut som Ferlinstatyn vid Klara kyrka i Stockholm.
Snabbt och rätt! Platsen heter Nils Ferlins Torg och där tar man innerstadens bästa morgonfika vid fint väder. Bilden är tagen med vidvinkel från statyns fötter.

Din tur Jörgen.
 
Tack!

Då väljer jag en svår. Vi får nog hjälpas åt med både många gissningar och ledtrådar...

Vilken stad?
 

Bilagor

  • pl.jpg
    pl.jpg
    77.5 KB · Visningar: 99
...Det är lite klurigt detta med om det kan kallas för en turistort eller inte. Jag tror nog att vi kan fastslå att de allra flesta av utlänsk nationalitet som besöker staden är där som turister. Till antalet tror jag dock inte att det är så där våldsamt många, om man jämför med andra tradiotinella "turistorter". Det är dock folk från ett annat land än landet som staden ligger i som har satt en stor prägel på stadens utseende...

..själv var jag där med en god vän som då var innehavare av landets största ölbryggeri och hälsade på hans ölagenter i staden...
 
Amsterdam är en kandidat i mina ögon. Men jag kan inte påminna mig om att jag såg några sådana hästdroskor när jag var där för några år sedan.
 
Det är inte Europa även om ett europeiskt land har satt sin prägel på staden. Jag googlade lite på staden för att kolla om det finns något om den på nätet. Det finns massor av bilder på just dessa hästdroskor. Tre bilder hittade jag som är tagna utanför exakt samma hus som min bild. Vet dock inte vad det är för hus.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.