Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Polen har jag besökt några gånger, men den här bilden kommer inte från Polen, kanske närmare polen, men jag säger inte vilken av dem...
 
Även om det är skorsstenar och takåsar så kan vi nog utesluta Vasastan, för jag ser inte till Karlsson på taket och hans brukar jag se här.

Norrköping (för att gödsla lite)?
 
Ante J skrev:
Fast Münchenbryggeriets skorstenat ser ut så där förståss....

Right on spot! Münchenbryggeriet it is o jag som trodde det skulle ta åtminstone någon dag o ett antal skummande ledtrådar innan det kom fram... imponerad!

Tråden är din!
 
HDFS) (KGS skrev:
Right on spot! Münchenbryggeriet it is o jag som trodde det skulle ta åtminstone någon dag o ett antal skummande ledtrådar innan det kom fram... imponerad!

Tråden är din!
Lite fusk är väl att jag har varit reseledare för Fritidsresor och att vi hade huvudkontor på Münchenbryggeriet då för tretton år sedan...

återkommer med bild så fort jag kan...
 
Förmodligen ser man taket på en byggnad där delar av en de senaste åren mycket uppmärksamad bok avses utspela sig...
 
Om ni har hört talas om de nyligen debatterade erotiska teckningarna av Anders Zorn så kan jag berätta att på denna plats överlämnade Zorn en bunt sådana teckningar till en anna konstnär vars hustru, också hon konstnär, blev så rasande när hon fick syn på dem att hon kastade in dem i öppna spisen.

Detta måste vara snudd på svenskt rekord i lång mening???

Undrar hur mycket värdet, med dagens mått sett, som gick upp i rök i den spisen vid det tillfället...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.