Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
janolof skrev:
Då drar jag till med Cartagena, för där vet jag att gatorna ser ut så här (men det lär de gör i en uppsjö andra städer också runt Golfen.

Nej, men jag håller med dig i det du säger. Tittar man nog så ser man en otydlig men ändock viktig ledtråd i bilden.
 
Jag blir borta några timmar nu så jag lägger in något att fundera på under tiden: landet som staden ligger i är en stark kandidat till nummer femtioett.
 
janolof skrev:
Nu blev det övertydligt ju?
Puerto Ric!

kan det vara San Juan?

Ja, det kan det vara. Tittar man med sitt macroskopiska öga så ser man att det hänger en Puerto Ricansk flagga ut från väggen. Om det blir en femtioförsta stat i USA så ligger Puerto Rico bra (?) till. Det hör ju i dag till USAs teritorium, men med självstyre.

Över till dig igen Jan-Olof!
 
Ante J skrev:
Ja, det kan det vara. Tittar man med sitt macroskopiska öga så ser man att det hänger en Puerto Ricansk flagga ut från väggen.

Jo jag såg flaggan och dess färger, men upplösningen räckte inte för att se exakt vilken... Röd-vit-blå flaggor finns det flera av i regionen...

Här kommer en färglös bild.
Varifrån?
 
janolof skrev:
Visst är det Venedig, så varför låta bli?

Du igen!

Får jag be någon annan ta över i stället för mig. Åker till Lund i dag med min dotter som skall hjärtopereras på Onsdag. Därför blir jag borta 2-3 veckor och får därför lite svårt med tillgänglighet. Även om detta är ett enastående sätt att "vila hjärnan" så är det 100% Rebecca som gäller nu.

...men jag återkommer...
 
Låter som Anders har laga förfall för att inte lägga upp en ny bild. Så jag passar på med denna bild.
 

Bilagor

  • imgp0267.jpg
    imgp0267.jpg
    32.5 KB · Visningar: 99
Inga gissningar? En ledtråd kanske behövs, det är fråga om ett ställe av samma karaktär som för några bilder sedan, fast det nu aktuella stället hade sin glansperiod i början på förra seklet.
 
En hamn med glansperiod i början av 1900-talet.
Ser onekligen spanskt / italienskt ut, sâ jag drar till med Panama, men var vet jag inte, heller.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.