Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilken är platsen?
- Trådstartare epep
- Start datum
Photoborn
Medlem
General skrev:
Rätt! Kungsholms fort i Karlskrona.
Vilken bra gissning av mig Jag sitter på jobb i Dublin och har inte några bilder från Sverige och lämnar därför över till någon annan!
Lägg upp nåt riktigt klurigt nu!!
magnus67
Aktiv medlem
Carl Larsson har inspirerat många så jag sökte på Sundborn och kraftstation. Hittade detta:
http://www.clubcorvette.se/distrikt/dalarna/pictures/Dala_hosttr_04/hosttraff04.html
Tycker det ser väldigt likt ut, så mitt svar är Sundborns kraftstation.
http://www.clubcorvette.se/distrikt/dalarna/pictures/Dala_hosttr_04/hosttraff04.html
Tycker det ser väldigt likt ut, så mitt svar är Sundborns kraftstation.
Mr_H
Aktiv medlem
Dags för en ledtråd tror jag. Ett citat från en bok som delvis utspelas i staden:
"På kvällen avtog plötsligt vinden. Sedan dog den alldeles bort.
Han hade gått ut på balkongen. På dagarna kunde han skymta havet mellan husen mittemot. Men nu var det mörkt omkring honom.".
Nu kanske det blir för lätt. Men ta då reda på vad det står på skylten som sitter på huset också.
"På kvällen avtog plötsligt vinden. Sedan dog den alldeles bort.
Han hade gått ut på balkongen. På dagarna kunde han skymta havet mellan husen mittemot. Men nu var det mörkt omkring honom.".
Nu kanske det blir för lätt. Men ta då reda på vad det står på skylten som sitter på huset också.
BAn
Aktiv medlem
Med hjälp av ledtråden och Henning Mankell (och google) hittar jag Bäckahästgränd i Ystad.
Skylten är lite värre. Frivillige Bergnings-Corpsens museum, Brandkårshemmet, huserar på gatan, men jag kan inte finna en sådan skylt eller fasad på deras hemsida.
Vidare hittar jag en psykoterapeut där, men då håller jag på Corpsen!
Bild har jag fortfarande ingen, så är det rätt är det fritt fram...
Skylten är lite värre. Frivillige Bergnings-Corpsens museum, Brandkårshemmet, huserar på gatan, men jag kan inte finna en sådan skylt eller fasad på deras hemsida.
Vidare hittar jag en psykoterapeut där, men då håller jag på Corpsen!
Bild har jag fortfarande ingen, så är det rätt är det fritt fram...