interpix
Aktiv medlem
tozz skrev:
Om du kör med AS på 400mm och du får bättre resultat än utan betyder det inte att det fungerar lika bra som med IS/VR på 400mm.
Kommer ni ner till 1/15 sek med VR och IS på 400mm?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
tozz skrev:
Om du kör med AS på 400mm och du får bättre resultat än utan betyder det inte att det fungerar lika bra som med IS/VR på 400mm.
Nome Nescio skrev:
Är det bara jag som insett att stabilisering av senssor eller otik bara än en parantes i historien för utvecklingen? Om 5år så är senssorerna så brusfria att man kan squisa upp iso till 6400 utan att bruset blir besvärande, då behöver man inte stabilisera avbildningen eftersom slutartiderna blir pinsamt korta, även vid skymmning med ljussvaga gluggar
Hur kommer det att gå till?Nome Nescio skrev:
Om 5år så är senssorerna så brusfria att man kan squisa upp iso till 6400 utan att bruset blir besvärande
Samma sätt som lite kisel, metall och plast gör att du kan läsa det här?PMD skrev:
Hur kommer det att gå till?
Hur tror du att sensortillverkarna ska ta sig runt problemet med Shot Noise? Det finns bara ett begränsat antal fotoner som når sensorn och när de inte räcker till så kommer bruset -- garanterat.Nome Nescio skrev:
Själv så tror jag den exponetiell för just senssorapplikationerna.
Men det blir bara 1000 fotoner i dagsljus om slutartiden är 1/1000. Tusen fotoner per pixel ger redan en brusnivå som är oacceptabelt hög. Dessutom, i skymning blir det inte många fotoner per pixel och långt ifrån så många att vi kan förvänta oss någon exponentiell ökning av känsligheten.Nome Nescio skrev:
Ponera 1 på en miljon kommer fram det ger nästan en miljon fotoner per pixel och sekund till senssorn.
JanOlofHärnström skrev:
Att byta system är nog bättre än att köpa Canons överreklamerade svindyra IS-telen.
Jag tror skillnaden mellan stabliserade och icke-stabiliserade hus kan vara ett sådant synnerligt gott skäl, det var det i alla fall för mig. Ett systembyte är ju dessutom särskilt troligt just nu när för folk med 6 megapixelhus byter upp sig till 10 megapixelvarianterna. Jag kan dock tänka mig att Pentax-märket kanske går hem bättre hos tidigare DSLR-ägare än Sony som är mer konsumentinriktat.Jeppe skrev:
DMen jag tror inte det är många som överger sitt nuvarande märke för att köpa en Sony. För att man ska byta system så måste det föreligga synnerligen goda skäl, något som i princip bara har hänt ett fåtal gånger.