Annons

Samyang 50mm f/1.5 AS UMC Sony FE

Produkter
(logga in för att koppla)

F_lken

Aktiv medlem
Ibland råkar man vinna lite saker på Tradera som man "råkat" lägga bud på utan större eftertanke.

Jag har alltså budat hem ett "Samyang 50mm f/1.5 AS UMC Sony FE" och är således lite nyfiken på om någon kan peka mig i rätt riktning vad gäller info kring det. Jag vet att det är för fullformat och jag har APS-C men mer än så är det inte

Någon som vet vart jag kan läsa mer om det :)

Alltså, det är i grunden samma objektiv som manuellt 50/1,4, fast modifierat för video med kuggar på fokusringen o dyl. Att det heter 1,5 beror på att det är t-värdet istället för f-värdet som anges. Det är alltså t/1,5 (eller med punkt på engelska), inte f/1,5.

Alltså, det är i grunden samma objektiv som manuellt 50/1,4, fast modifierat för video med kuggar på fokusringen o dyl. Att det heter 1,5 beror på att det är t-värdet istället för f-värdet som anges. Det är alltså t/1,5 (eller med punkt på engelska), inte f/1,5.
Tack för återkopplingen!! Uppskattas!

Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa ett Plus-medlemskap.
ANNONS
Förhandsboka nya Fujifilm GFX100RF hos Götaplatsens Foto