Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vi som har en Canon ImageProGraf PRO 1000

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja man får så klart göra precis som man vill 😄
Jag har alltid använt bakre… kanske heltokigt men funkat för mig 🤷‍♂️
Fick du rätt på måtten?
Ja, alltså, jag säger inte att du har fel, bara att jag tyckte mig få ett annat resultat när jag konsultera manualen. Jag får kolla igen 🙄.

Måtten är 210×594 mm...

Hej!
Är det någon som har erfarenhet av att pappret fastnar när man matar pappret i bakre pappersmataren? Felkod 1300. Och problemet fortsätter oavsett vilket papper.

Hej,
jag har inte blivit drabbad, men kan följande vara en ledtråd?

Hälsningar,
Ingvar
Ja precis just det problemet. Tyvärr nämner de ju inget om någon egentlig lösning annat än hur man får loss pappret. Detta har jag så klart redan löst. Det jag söker är vad problemet beror på och om jag kan lösa det själv eller om skrivaren behöver någon form av service…
Tack ändå 🙏

Hej!
Är det någon som har erfarenhet av att pappret fastnar när man matar pappret i bakre pappersmataren? Felkod 1300. Och problemet fortsätter oavsett vilket papper.
Svarar själv på detta om det nu skulle vara någon som hamnar i samma situation.
Uppdaterade till senaste drivrutinerna så fungerade skrivaren igen… vet inte om det kan ha med uppdatering av OS, känns lite långsökt men vem vet… 🤷‍♂️

Svarar själv på detta om det nu skulle vara någon som hamnar i samma situation.
Uppdaterade till senaste drivrutinerna så fungerade skrivaren igen… vet inte om det kan ha med uppdatering av OS, känns lite långsökt men vem vet… 🤷‍♂️

Jag vet inte om du kör Mac eller Windows men när jag gick från 10 till 11 så slutade min ritplatta att fungera då den drivrutinen inte var compatibel med Windows 11.

Har sett det tidigare också ett antal gånger genom åren. Innan ritplattan så slutade min Spyder 4 kalibrator att funka som den skulle och min skärm blev lila efter kalibreringen och det löstes efter ett tag med en ny drivrutin.

Windows har genom historien genomgått ett antal ändringar i drivrutinshanteringen och man har gått från 16-, 32- och 64-bitars system som alla inneburit förändringar och vissa kompatibilitetsproblem.

Just migrationen mellan Windows 10 och 11 har ju varit jätteproblematisk då Intel och Microsoft tillsammans gjorde förändringar som i princip gjorde en migrering omöjlig då systemkraven ändrades. De datorer som hade chip av äldre typ (om jag inte missminner mig så krävdes chip av 12:e generationen för att uppgradering skulle fungera enligt den kompatibilitetstest som behövde göras innan).

Så det blev väl i princip en återvändsgränd för massor av datorer som i princip blev obsoleta. Det goda var dock att jag i efterhand tycker det varit något av det bästa som hänt mig under mitt långa Windows liv sedan 1969. För jag har aldrig tidigare upplevt maken till prestandalyft någon gång tidigare.

Tidigare kunde en bildexport med Photolab Deep Prime ta 20-25 sekunder per bild och nu går den på 7 sekunder i snitt med 33 MP RAW till JPEG i 100% med nya Deep Prime XD2s. I huvudsak beror det lyftet på det mycket bättre grafikkortet jag fick med den nya datorn ( NVIDIA RTX 3060 Ti).

Jag var skitförbannad först för att MS/INTEL grundat mig på det där sättet men idag är jag verkligt tacksam för att de och min flyttfirma som sedan krashacde min dator i flytten med gemensamma krafter kunde motivera mig att gå vidare. Detsamma har väl hänt med Apples M-system? Det bör väl finnas många glada även där idag?

Senast ändrad:
Det goda var dock att jag i efterhand tycker det varit något av det bästa som hänt mig under mitt långa Windows liv sedan 1969. För jag har aldrig tidigare upplevt maken till prestandalyft någon gång tidigare.
Det här måste vara världsrekord i att oroa sig i förväg. Första versionen av Windows släpptes 1985, fast då var det ett skal till DOS.
Första riktiga operativsystemet som hette Windows kom 1993.

>Jag har köpt en Imageprograf 1100 efter att tidigare haft Epsonskrivare. Där kunde jag rätt exakt se när bläcket skulle ta slutvilket var långt senare än när skrivaren larmade om detta. Nu har jag fått ett meddelande i min Imageprograf att bläcket börjar ta slut. Hur många A3 på ett ungefär kan man skriva ut efter detta ? Stannar skrivaren mitt i utskriften och kan jag då sätta in en patron och utskriften fortsätter?

Den gula indikeringen kommer ett antal A3 innan den blir röd. Men jag har inte räknat dem på min Pro-1000, så jag vet inte exakt hur många du får ut. Det beror förstås på hur intensivt med färg det är på bilderna också.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar