Annons

Vem kan leverera 10D?

Produkter
(logga in för att koppla)

AronAkesson

Aktiv medlem
Hej!

Någon som vet någon affär som kan leverera en ny 10D? Verken Scandianvian photo eller Cyberphoto verkar ha den hemma, och vet inte när den kommer heller!

Någon som väntar?

/Aron

Fotokungen på Söder i Stockholm hade några stycken för ett par dagar sedan till vettigt pris. Hör med dem.

Här kan du köpa en 10D

Hej.
Om Du hör av dig till Göran på Expert Foto i Lidköping på tfn: 0510-65070 så kan han säkert sälja Dig en EOS 10D.(Skall finnas på lager.)Kanske har han semester, så då får Du fråga efter Håkan. Hälsa att Christoffer har tipsat dig.

Hegethorns har den för leverans till bra pris dessutom. 14660 kr, om jag inte missminner mej.
Köpte min 10D där för ca en månad sen.

En HÄRLIG kamera på alla sätt!

Testa även Kungsholmsfoto som för övrigt är min nyfunna favorit bland alla "tråkiga kedjor". Liten charmig butik med bra utbud och priser beläget på Kungsholmen i Stockholm. Köpte själv en 10D där i förra vecka till priset av 15000:- vilket jag tycker är väldigt bra ihop med servicen.

Inga produkter men adress etc:
http://www.kungsholmsfoto.se

Anledning till köp

Det är så att slutaren skrynklade ihop sig på den 10D jag har sen tidigare, efter c:a 70000 exponeringar. Sen ska jag till Farnborough i helgen och fotografera flygplan och Scandinavian Masters nästa helg på golf.

Både bra och dålig tajming med krachen. Tankte köpa en 1D2 men dom går ju inte att få tag på, så då får man "nödköpa" en 10D till. Fast o andra sidan kanske det va en bra tankeställare, att man måste ha minst 2 kameror med sig när man ska på uppdrag. Inte så kul om den man har slutar funka.....

Dåligt av Canon

Tycker ni inte ni som kör digitalt att det är extremt dålig stil av Canon och tillåta så långa väntetider?

Själv bygger jag bil på en stor fabrik i västsverige och om dom får en massa beställningar och inte kan leva upp till att kunna få ut dessa bilar i tid till kunderna så anställer dom fler folk.
Borde inte canon också göra det?
Jag menar om ni beställer en EOS MKII idag så kanske ni får vänta ett helt halvår, eller vad det nu kan vara och då har ju canon eos mark III kanske kommit ut.( ett exempel)
Förstår ni vad jag menar?

Jag tycker det är Urusel service iallafall

/ Jim

Re: Dåligt av Canon

JimSlim skrev:
Tycker ni inte ni som kör digitalt att det är extremt dålig stil av Canon och tillåta så långa väntetider?

Svårt att hindra kunderna ifrån att beställa. Canon säljer för mycket helt enkelt.

Själv bygger jag bil på en stor fabrik i västsverige och om dom får en massa beställningar och inte kan leva upp till att kunna få ut dessa bilar i tid till kunderna så anställer dom fler folk.
Borde inte canon också göra det?

Både Saab och Volvo har överkapacitet i sina fabriker. Tror att Volvo kan tillverka upp till 500 000 bilar i sina fabriker per år. Då är det bara att sätta in mer folk för att skruva upp produktionen. Ändå är väntetiden för en XC 90 lång...

Canon kör säkert alla sina fabriker för fullt.

Sony Ericsson har också haft leveransproblem när deras försäljning steg kraftigt. Då blev det komponentbrist.

Vad jag är sur på Canon för är hur de fördelat kamerorna. De har spridit ut så många mark II:eek:r hos pressfotograferna på tidningarna och de stora bildbyråerna att kamerorna inte räckt till andra proffs och amatörer. Det är dåligt.

Dessutom fördelar de kamerorna så knäppt att lika många kameror (2 i stöten) skickas till yrkesbutiker med 50 kunder i kö som till datorbutiker utan kunder i kö. Helt vansinnigt.

Hösten 2003 uppstod brist på 10D eftersom Canon drog ner produktionen. Canon såg 300D som en ersättare till 10D och trodde inte att folk skulle vilja betala 5000 mer för i stort sett samma kamerera. De tog ett tag att reparera den skadan.

Klart man vill ha det nyaste snabbt!

Klart att det är trist att det är väntetider, men på samma gång är det ett gigantdrag efter 1D Mk II nu, dettta tillsammans med att prouktionen säkert inte är helt intrimmad och underlverantörerna och komponentlevernatörerna inte hinner med.

Vet folk, som efter beställning av bil som produceras i en västsvensk fabrik som får vänta ett antal månader på leverans. Fast o andra sidan är det ju ingen grönmetallic 1D MK II med 17"s slutare och extra minneskortslucka man vill ha. Lite mer som med dom gammla fordarna, 1D finns i alla färger så länge man väljer svart!!

Hur många 1d MKII finns i sverige?

Hej!

Någon som har en kvalificerad giss på hur många 1D MKII som har leverarats i Sverige? Kanske rent av någon som har någon informationskälla på området?

Re: Klart man vill ha det nyaste snabbt!

AronAkesson skrev:

Fast o andra sidan är det ju ingen grönmetallic 1D MK II med 17"s slutare och extra minneskortslucka man vill ha.

*Skratt*
F'n tänk en 17" slutare, skulle varit nåt :)

Och med inbyggd subwoofer för extra tryck i slutar ljudet. Så alla hör!

Re: Hur många 1d MKII finns i sverige?

AronAkesson skrev:
Hej!

Någon som har en kvalificerad giss på hur många 1D MKII som har leverarats i Sverige? Kanske rent av någon som har någon informationskälla på området?

Det har uppenbart att tillgången är för få. Det är väntetider även utomlands. B&H Photo verkar dock ha en otrolig tillgång..

Enligt min kontakt på Canon så har Nikon och Canon olika filosofier. Nikon bunkrar upp rejält innan de skickar ut sina kameror.

Kameradoktorn fick 50 kameror i sin första leverans av D2H. Likadant var det med D70 där det gick ut en rejäl sändning. Sedan har det varit stop ett bra tag medans lagret fylls igen

Canon däremot skickar ut så fort de första kamerorna kommer ut ur fabriken och skickar sedan i takt med tillverkningen.
De första månaderna ska Canon tillverka 4000 mark II i månaden för att sedan bygga ut till 10 000 ex i månaden.

Jag gissar på att cirka 200-400 kameror levererats. Många av dess till tidningar och bildbyråer. Vet fotografer som inte packat upp sina än trots att de haft dem i tre månader...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar