joakim_hansson
Aktiv medlem
Väl talat Ulrika!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det bevisar väl egentligen bara att du inte är tillräckligt hemma i efterbehandling om du bara inskränker den till att rätta till skit bakom kameran. Det är ju en blygsam del av efterabetet. I den kreativa delen av efterarbetet skapar du "konstverket" och då behöver man kunna en hel del för att göra det.bEPH skrev:
Men om man behöver efterbehandla, antingen i mörkrum eller photoshop så bevisar väl det att man inte kan sin kamera? Eller rättare sagt inte kan fotografera bra?
Ska man ta bort det ur bilarna eller vad menar du?hornavan skrev:
En annan jämförelse: Ge Schumacher och de andra grabbbarna i F1 bilar med automatlåda, ABS-bromsar, ESP och andra elektroniska stabiliseringssystem och hör hur dom gillar det?
Även att bilderna var mycket snygga så tycker jag ju inte att de har så mycket med fotografering att göra. Doxk så tycker jag att manipulering/rendrering/modellering är en konstart som är väldigt trevlig, ofta tycker jag att många använder photoshop och kamera bara för man inte kan modellera bra.Christer1 skrev:
Det bevisar väl egentligen bara att du inte är tillräckligt hemma i efterbehandling om du bara inskränker den till att rätta till skit bakom kameran. Det är ju en blygsam del av efterabetet. I den kreativa delen av efterarbetet skapar du "konstverket" och då behöver man kunna en hel del för att göra det.
Jag måste väl be om lite förlåtelse själv, jag skriver medvetet lite provokativa saker, dock så tycker jag dem.hornavan skrev:
Förlåt; jag trodde inte att dom använde antisladdsystem odyl. Visar bara min okunnighet när det gäller F1.
Vad jag menade är att plåta jpg är att förenkla och då är det plötsligt ingen sport längre.
imho så är den åsikten bara histogramonani.hornavan skrev:
OK alla jpgfreaks. Kolla på brudparsbilderna som finns på fotosidan. I många bilder är de vita brudklänningarna helt eller delvis urfrätta.
Ett klassiskt jpgproblem.
Estethia skrev:
imho så är den åsikten bara histogramonani.
en bild blir ju inte automatiskt bra bara för att histogrammet är snyggt och inga utfrätta eller igensotade partier finns. oftast tycker jag det är precis tvärtom.[/I]
Estethia skrev:
vad har Bingo med det här att göra?
;oD
pareli skrev:
Blir en bra bild sämre om den är bra exponerad och har ett större färgomfång?