Att en kamera ger förutsättningar i tid, antal bilder, format, tidsbrist, tidsöverflöd, färdiga bilder, obehandlade bilder, möjlighet att skicka i olika format, o s v för olika önskemål är väl bara bra.
Varför tracka en som hittat sin väg.
En väg som passar.
En väg som ger det man vill.
En väg som gör att köparen blir glad på enklaste sätt.
Jag önskar jag hade hittat min digitala väg. men jag slåss fortfarande med att både hata och älska digitalkameran som jag använder varje dag. Men jag börjar själv gilla det för mig så viktiga, att kunna skicka smidigt.
Men jag verkligen älskar mina analoga som jag nu har lånat bort nästan allihopa. F90x:en torde jag aldrig få tillbaka..men jag hoppas den ger lika stor glädje för den som lånat den som den gjort för mig.
Men den passar inte in i större delen av mitt liv nu, tyvärr.
Nåja, man smygfotar analogt ändå ibland.
Och hoppsan, så var det en som vill ha min 6x9 diabild på Pite-älv som jag tog i fjol. Kändes kul.
För en som arbetar och försörjer sig på bilder är det ju många ggr den snabbaste och enklaste vägen som gäller. För en del mer och för en del mindre.
För de som inte säljer så är det väl intresset av vad man pillar på med som är det viktigaste.
Sen har vi dom som mig, kombinerar. Och där blandar man allt som jag har tagit upp.
Så att hitta den rätta vägen går inte att definiera som en autostrada som är lika för alla.
Svaret om valet av format finns alltså bara hos dig själv.
Mvh/-Anders