unoengborg
Aktiv medlem
Jag har kameran avstängd med ett finger på ON-knappen. Tar mindre än 1 sek för den att starta. Snabbare än att väcka den från sov-läge och snabbare än många andra kameror också för den delen t.ex X100 som jag också har. Tillräckligt snabbt för mig iaf Sätt bara en liiiiten strimma till tejbit inuti själva ögonavkännaren så att du inte blir irriterad över att där sitter en stor tejpbit bredvid sökaren.
Går jag ut med min D800 behöver jag inte fundera över var jag håller fingrarna. Kan inte påstå att jag ångrade att jag köpte V1:an det är fortfarande en bra kamera, men jag skulle inte vela ha bara den p.g.a. ovan i trådn nämnda egenskaper. Det gäller att använda rätt prylar vid rätt tillfälle, t.ex är det stora skärpedjupet man får med 10mm väldigt bra om man fotograferar på en fest. Det blev dock inte rikgt den kamera jag alltid tar med mig ut, som det var tänkt från början. Problemet med att ta med sig kameran ut är ju mer att man har en mer pryl att hålla reda på, inte så mycket om den väger ett halvt eller ett kilo.