Mitt tips är då högst bestämt att inte handla något alls från Rajala.
Jag tycker alltid man ska ge en handlare två chanser, och efter ett mycket dåligt bemötande första gången jag handlade från dem blev det inte bättre andra gången.
Jag hade köpt (och betalt) ett objektiv, ett Canon 50mm 1,8
Objektivet skulle finnas i lager enligt hemsidans lagerstatus. Jag hör inget av dem, och åker några dagar senare (precis som planerat) till Stockholm för att hämta objektivet. Det finns naturligtvis inga Canon 50mm 1,8 hemma.
En vecka senare, då de skulle ha kommit in i lager visar det sig att de inte kan se i sina system att jag betalt för mitt objektiv. Flera personer i personalen börjar prata om detta, men det verkar bara vara en person som vet hur man ska kunna kolla upp om en kund betalat via deras hemsida. Till slut lyckas de se att jag faktiskt har betalt för varan, och jag ska alltså inte behöva betala en gång till (hurra!)
Förvirrat, nonchalant och ointresserat bemötande har jag fått både första och andra gången jag handlade av dem.
Tyvärr har de emellanåt riktigt bra priser på vissa objektiv och hus, mitt tips är att trots detta vända dig till en seriös handlare. Jag vågar inte tänka på hur en ev. reklamation eller garantiåtgärd skulle hanteras av dem.
Kan i stället varmt rekommendera Scandinavian Photo och Fotokungens butiker i Stockholm, alternativt Cyerphoto på nätet.