Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varning för Rajala Foto

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om du tycker att han inte skall handla hos Rajala, varför försvarar du då dem så starkt?

Jag kan inte tycka om var man skall handla men om man är osäker på någon firma varför då handla där när det finns alternativ.

Jag försvarar inte Rajala ,det enda som jag hänger upp mig på är rubriken där man hängs ut för evigt.
 
Jag kan inte tycka om var man skall handla men om man är osäker på någon firma varför då handla där när det finns alternativ.

Jag försvarar inte Rajala ,det enda som jag hänger upp mig på är rubriken där man hängs ut för evigt.

Jag håller med Christer5.

Det känns som trådskaparen borde fått ut önskad effekt av sitt inlägg och att tråden borde stängas/ tas bort.
 
Om man nu läser genom tråden så är det ju knappast så att TS är ensam om att ha haft problem med Rajala foto.

Om det visar sig att Rajala har bättrat sig så kan jag köpa att man stänger tråden, men det verkar inte så då det senast igår kom ett inlägg om en person som beställt ett objektiv där lagerstatus var "Tillgänglig: Direkt" men där det inte fanns i lager.

Kan det inte vara bra att upplysa konsumenter som funderar på att handla av Rajala vilka risker de står inför?
 
Just den här varningen är tyvärr helt relevant även idag, mer än ett år senare.

"Tillgänglighet: Direkt" som står på i stort sett alla produkter stämmer inte, av erfarenhet har jag ringt för att kolla om varan faktiskt finns i lager och det är mer ofta än inte som dom svarar att varan inte finns. Websidan är helt missledande och det är minst sagt trist för dom som beställer över webben och sedan får vänta.
 
Om man nu läser genom tråden så är det ju knappast så att TS är ensam om att ha haft problem med Rajala foto.

Om det visar sig att Rajala har bättrat sig så kan jag köpa att man stänger tråden, men det verkar inte så då det senast igår kom ett inlägg om en person som beställt ett objektiv där lagerstatus var "Tillgänglig: Direkt" men där det inte fanns i lager.

Kan det inte vara bra att upplysa konsumenter som funderar på att handla av Rajala vilka risker de står inför?

Så ett felaktigt lagersaldo är grunden till VARNING FÖR RAJALA,

Jaja, vi har alla våra stora problem som vi måste tackla.
 
Så ett felaktigt lagersaldo är grunden till VARNING FÖR RAJALA,

Jaja, vi har alla våra stora problem som vi måste tackla.

Har du läst hela tråden eller gillar du bara att ge arroganta kommentarer?

Om du nu inte vill läsa hela tråden kan jag sammanfatta i lättlästa punkter:
1. Felaktigt lagersaldo (Edit: och ibland uteblivna varor)
2. Upp till flera veckors väntetid på mailsvar
3. Svårt att kontakta dem via telefon
 
Tror mer att det är du som gillar att hacka på folk och företag.

Men vill du ha sista ordet, skriv ett dräpande svar på detta harmlösa inlägg
 
Har du något att säga i sakfrågan, förslagsvis av egen erfarenhet av Rajala, bidra då med det så kan ju dom som läser tråden väga ihop åsikterna själva. Spydigheter om andras erfarenheter tillför ingenting annat än en trist bild av dig själv.
 
Oj, ja det var tunga argument.

Vilka skurkar de är

Jag personligen tycker att det är rätt tunga argument att kunna lita på leverans av varor man beställt inom en rimlig tid och att på ett vettigt sätt kunna komma i kontakt med dem.

Det är dock ingen som hävdat att de är skurkar.
 
Jag personligen har bara bra erfarenheter av Rajala, handlar en del i deras butik i Malmö.

Dock förstår jag inte problemet med att "hänga ut" butiker. Jag hade blivit riktigt förbannad om jag hade bott en bit bort, bokat en resa och ska ha tag i t.ex. optik. Beställer på nätet och det kommer inte förrens man både åkt och kommit hem igen, trots att det står "Tillgänglighet direkt".

Deras fysiska butik i Malmö är verkligen bra, tillmötesgående personal och alltid svarat i telefon när jag ringt. Mail har jag nog aldrig skickat till dem. Men det är samma visa där, uppenbarligen tycker folk att de är för dåligt kontaktbara, och hade jag själv varit i sitsen till att behöva kontakta någon som inte går att få tag i, då hade jag inte blivit glad.

Mvh, Anton.
 
Jag kan inte tycka om var man skall handla men om man är osäker på någon firma varför då handla där när det finns alternativ.

Jag försvarar inte Rajala ,det enda som jag hänger upp mig på är rubriken där man hängs ut för evigt.

Tja det kanske är rätt, de verkar ju inte göra något åt problemen. Lite arrogant kan jag tycka, lyckas man inte fixa korrekt lagersaldo på ett år kanske man ska sluta lägga ut lagersaldo?
 
Senast ändrad:
Jag vill gärna tillägga att trots deras dåliga hantering av webbshoppen så har jag bara positiva erfarenheter från deras butik i Malmö.

Känns konstigt att deras problem fortgår med dålig uppdatering på webbshoppen trots massiv kritik från folk. Har ju pågått sedan de startade i Sverige verkar det som. De borde gå ut med nån typ av ursäkt eller förklaring samt rätta till det hela. Är man inne på deras sida så har de 99% av alla saker tillgängligt direkt. Jämför det med t ex Scandinavian photo eller Cyberphoto. Verkar som att de satt det hela i system för att locka till sig folk. De kallar sin webbshop för Pro Shop. Är man pro behöver man verkligen lita på att man får det man beställt i rimlig tid. Står det att det är tillgängligt direkt på sidan så kan man vänta några dagar. Inte veckor!

Katastrof med den dåliga kommunikationen också som många upplevt. Det ger ju inte ett seriöst intryck.

Kan också tycka att trådens titel bör ändras så att det syftar på deras webbshop.

/Hampus
 
Jag vill gärna tillägga att trots deras dåliga hantering av webbshoppen så har jag bara positiva erfarenheter från deras butik i Malmö.

Känns konstigt att deras problem fortgår med dålig uppdatering på webbshoppen trots massiv kritik från folk. Har ju pågått sedan de startade i Sverige verkar det som. De borde gå ut med nån typ av ursäkt eller förklaring samt rätta till det hela. Är man inne på deras sida så har de 99% av alla saker tillgängligt direkt. Jämför det med t ex Scandinavian photo eller Cyberphoto. Verkar som att de satt det hela i system för att locka till sig folk. De kallar sin webbshop för Pro Shop. Är man pro behöver man verkligen lita på att man får det man beställt i rimlig tid. Står det att det är tillgängligt direkt på sidan så kan man vänta några dagar. Inte veckor!

Katastrof med den dåliga kommunikationen också som många upplevt. Det ger ju inte ett seriöst intryck.

Kan också tycka att trådens titel bör ändras så att det syftar på deras webbshop.

/Hampus

Känns som man kan sammanfatta Rajala så här:
1: Butiken i Malmö är jättebra
2: Butiken i Stockholm är oftast bra (lite ojämn i kvalité.)
3: Web-butiken, inkl mail är otroligt dåligt skött, en av de sämre bland seriösa fotoföretag.
 
Har du något att säga i sakfrågan, förslagsvis av egen erfarenhet av Rajala, bidra då med det så kan ju dom som läser tråden väga ihop åsikterna själva. Spydigheter om andras erfarenheter tillför ingenting annat än en trist bild av dig själv.

Anders,

Även du som en modern människa borde inse att mitt orginal inlägg, dvs varför heter tråden VARNING FÖR RAJALA är besvarad för länge sedan och tråden borde läggas ner.

Sen kan ni som vill fortsätta att hacka på Rajala för deras dåliga webbhandelsfunktioner fortsätta med detta på en tråd som heter....Rajala är värdelösa på.........(fyll i själv)

Hur skulle du som privatperson gilla att hängas ut som "Varning för Anders" för att du lagt upp fel lagersaldo och har så mycket kunder i din fiktiva butik så att du inte hinner svara i telefon, det finns ju faktisk de som är nöjda med Rajalas service??

Jag säger ingenting om att ni kan vara irriterade på att Rajala har en kass Internethandel, men skippa att köpa där då, och snacket om att Ni gör alla en tjänst genom att kontinuerligt förlänga denna tråd är ju bara löjligt.
 
Anders,

Även du som en modern människa borde inse att mitt orginal inlägg, dvs varför heter tråden VARNING FÖR RAJALA är besvarad för länge sedan och tråden borde läggas ner.

Sen kan ni som vill fortsätta att hacka på Rajala för deras dåliga webbhandelsfunktioner fortsätta med detta på en tråd som heter....Rajala är värdelösa på.........(fyll i själv)

Hur skulle du som privatperson gilla att hängas ut som "Varning för Anders" för att du lagt upp fel lagersaldo och har så mycket kunder i din fiktiva butik så att du inte hinner svara i telefon, det finns ju faktisk de som är nöjda med Rajalas service??

Jag säger ingenting om att ni kan vara irriterade på att Rajala har en kass Internethandel, men skippa att köpa där då, och snacket om att Ni gör alla en tjänst genom att kontinuerligt förlänga denna tråd är ju bara löjligt.

Om något är löjligt är det att du försvarar Rajalas vilseledande websidor.

Hade jag haft en butik hade det problemet inte funnits kvar i över ett år. Att Rajala fortsätter ljuga om tillgängligheten på websidorna gör att dom förtjänar att bli påminda, och kunder förtjänar att känna till problemet, ända tills Rajala skärper sig. Det är inte rocket science detta, fixa det eller ta bort den felaktiga texten (1) tills den faktiskt visar korrekt information.

Vill du att tråden ska tas bort eller att rubriken ska ändras föreslår jag att du kontaktar FS redaktion.

(1) Det är för övrigt inte lagersaldon på websidorna utan bara en text "Tillgänglighet: direkt" vid varje produkt, och jag undrar om det överhuvudtaget finns någon koppling till verkligt lagersaldo.
 
Senast redigerad av en moderator:
Nej det har jag förstås inte och det var ett dumt ordval. När det är fel så ofta som det är så undrar kunder uppenbarligen om det är så att texten står där utan koppling till verkligt lagersaldo. Medvetet eller inte, kanske bara inkompetent, men det är uppenbarligen ett imageproblem för Rajala och ett verkligt problem för kunder som inte får utlovad leveranstid. Att dom inte fixar det ASAP är obegripligt för mig.

Om du tror att det bara är några få gnällspikar i den här tråden som upplever samma sak så ta då och kika på prisjakt.se och omdömena om Rajala, framförallt deras webhandel.

Slut på diskussionen från min sida, åsikterna är redovisade och dom lär inte ändras av mer munhuggning här.
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.