Ja, det var två kampanjer igång på söndagen på Sony A7Rii
- Prissänkning 5000kr.
Denna rabatt fick jag.
- Inbyteskampanj -
få 3000kr rabatt om du byter in din gamla systemkamera*". Denna rabatt fick jag inte.
Problemet är bara: det fanns INGEN information med krav eller villkor. Stod bara: kontakta oss för mer information. Jag gjorde det direkt på mail på söndag kväll och även telefon dagen efter. Fick då beskedet att allt var i sin ordning. Samma kampanjer finns nu fast för andra kameror, med samma tunna information. Kampanjerna går givetvis att kombinera: problemet är att de först gett klartecken och efter att jag fått min nya kamera, sålt min gamla, använt nya kameran etc så backar de "ber om ursäkt för att vi läst dina mail dåligt, det är oklart i kampanjtexten men du måste kontakta oss INNAN" i stort sett. Jag hade kunnat köpa det svaret, men då hade jag behövt det direkt så jag inte hunnit sälja min gamla kamera och avbeställt den nya.
Man kan se liknande kampanjer idag och hur tunna de är på information. Man trycker på bilden och kommer då direkt till själva "köpsidan", absolut inga villkor, mer info etc. Titta gärna själva på:
https://www.cyberphoto.se/foto-video/kampanjer
Kampanjerna är fantastiska, kanske därför jag känner mig så besviken.