Theace
Medlem
Kunnig personal? Hoppas du är ironisk.Jag var där och sa att jag ville byta mitt objektiv mot en 105 mm eftersom mitt 150 var för långt....Då mätte de 105an och kom fram till att det skiljde 2 cm. Suck.
Va bra då vet du ju det...
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kunnig personal? Hoppas du är ironisk.Jag var där och sa att jag ville byta mitt objektiv mot en 105 mm eftersom mitt 150 var för långt....Då mätte de 105an och kom fram till att det skiljde 2 cm. Suck.
kunnig personal? Hoppas du är ironisk.jag var där och sa att jag ville byta mitt objektiv mot en 105 mm eftersom mitt 150 var för långt....då mätte de 105an och kom fram till att det skiljde 2 cm. Suck.
Jag kan intyga att Lars på foto master är tokseriös och duktig. Dock är han äldre, varit dödligt sjuk och kommit tillbaka och driver butiken helt själv. Jag säger inte att det är ok att hot varken kund, butik eller en annan människa. Men just i detta fall är jag säker att det är ett rent missförstånd allt grundar sig på. Sen kan man ju önska mer eller mindre av bemötande oavsett inköpsställe.
Jag skulle själv aldrig tveka att handla hos honom då det är en klart ärlig handlare i en "old school"-miljö. Sen kan jag tycka att han kunde bjudit på frakten som goodwill och levt efter "kunden har alltid rätt" även om man personligen har en annan åsikt. Men jag skulle akta mig för att kalla honom oseriös.
På media Markt i Västerås finns minst 1 kille som kan mer om foto än 99% av detta forums medlemmar. Både bild och hårdvara. De övriga kan jag inget säga om men det stämmer säkert att kunskapsnivån skiljer MARKANT. Det gör det på varje kedja eller i varje butik oavsett avdelning.
samtidigt är det ju så att tänker alla månniskor så så bli blir det ju aldrig så att man kan se dom fallen där många rapporterat problem.Det kan vara en bra tanke, men samtidigt så skriver du att säljaren var stressad. Jag är inte säker på att det är rättvist att varna för en butik baserat på en enskild händelse, där du själv beskriver att säljaren inte var helt fokuserad.
samtidigt är det ju så att tänker alla månniskor så så bli blir det ju aldrig så att man kan se dom fallen där många rapporterat problem.
+++++++++++Distansköplagen är till så att man kan ångra ett köp. Dvs. köper man en vara och sedan ångrar sig, kan man lämna den retur. Det behöver inte vara fel vara eller att varan är sönder.
I detta fall skickade butiken ju ett helt annat objektiv, då är det utan tvekan butiken som ska stå för returfrakt.
Jag har rätt bra koll på Minolta/Sony, så jag frågade väldigt noga om det var just F4.0
Bara det att jag får förklara honom skillnaden på F4 och F4.5-5.6 3 till 4 ggr. säger ju lite om hans kunskaper.
Hot: Jag hotade ju inte honom, jag "hotade" butiken. Däremot hotade han mig personligen. Dessutom tycker jag det är rätt stor skillnad att säga att "jag vill varna andra" och "Att du hotar mig är inte bra för dig"
+++++++++++
Hej
Man behöver inte "hota" oseriösa handlare. Bara informera om att
missnöjda kunder inte genererar nya kunder. Informera även vilka kanaler som får rapport om händelse.
//Eie
+++++++++++
Nja, det håller jag inte med om. Om man själv märker att en säljare är stressad så har jag en större toleransnivå. Jag kan till och med välja att återkomma en annan gång. Jag menar, jag vet ju att jag tar en risk om jag väljer att göra en affär (eller annat) med en person som jag märker är stressad/inte helt koncentrerad. Förhoppningsvis är jag inte ensam om att tänka så.
Jag tycker dessutom att ensidesversioner av sådana här händelser är väldigt tveksamma. Jag varken vill eller kan ta ställning i just den här enskilda händelsen, men OM jag ska göra det så vill jag få den beskriven av alla inblandade parter.
Det kan vara en bra tanke, men samtidigt så skriver du att säljaren var stressad. Jag är inte säker på att det är rättvist att varna för en butik baserat på en enskild händelse, där du själv beskriver att säljaren inte var helt fokuserad.
Jag håller med alla som tycker att köparen borde tona ner sin frustration och kan mycket väl förstå att killen som trådskaparen pratade med uppfattade ett han hotde honom personligen.
Det hela är ju tämligen vanligt och garanterat så finns det många fler kunder till butikebn som är väldigt nöjda.
Vi kan väl bara konstatera att trådskaparen haft en dålig upplevelse som han själv bidragit till att förvärra/försvåra.