Annons

Angående OdenLab Norr!

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tycker det är dåligt av fotosidan att låta en person gå in och skriva en massa skit om ett företag. Han har tex aldrig varit medlem tidigare och blev medlem bara för att skriva skit om odenlabb.
 
Undrar om de som reflexmässigt ställde sig på trådskaparens sida i början av tråden ("Tackar för varningen", "sådana företag ska inte ha några kunder", "borde hålla sig borta från seriös verksamhet" osv) är lika övertygade idag? Helt fantastisk att folk kan gå igång så på EN persons ensidiga utsaga.

Det blir ju inte många företag kvar att handla från om man skall gå på rättshaveristernas utlåtande,
 
Ett företag kan väl rimligen bara informera om de tjänster som de faktiskt säljer, de kan inte rapa upp allt som de inte erbjuder? T.ex. direktkontakt med underleverantören för snabbare leveranser utan extra kostnad?
Per

Hmmm.... Hur blev det nu?
Kan man ta betalt för ngt man inte säljer?
 
Undrar om de som reflexmässigt ställde sig på trådskaparens sida i början av tråden ("Tackar för varningen", "sådana företag ska inte ha några kunder", "borde hålla sig borta från seriös verksamhet" osv) är lika övertygade idag? Helt fantastisk att folk kan gå igång så på EN persons ensidiga utsaga.

Det blir ju inte många företag kvar att handla från om man skall gå på rättshaveristernas utlåtande,

Hade du läst hela tråden så hade du kanske noterat att jag både bett om ursäkt för det första ej genomtänkta inlägget och också kommit med en del som jag tycker konstruktiva förslag på hur Odenlabb kan undvika liknande problem framöver.

Men du kanske också skriver något inlägg ibland utan att ha hela bilden klar för dig? ;-)
 
Och du Eeros, det kommer ta ganska många år innan du kompenserat affären genom inköp av lysrör.

Har nog mindre betydelse såväl för denna tråd som för mig. :p Men för företaget kan jag tänka mig att den goodwill de fick ändå kommer generera vinst i framtiden. Men det är klart, man får ju tycka vad man vill om bra kundbemötande, vi lever i ett fritt land. Så jag försöker inte omvända dig. :)
 
Jag bestrider inte att det var bra kundbemötande. Utan bara vinsten av densamma om det nu är så att det bara är du och en polare som köper lysrör en gång om året där tack vara det.

/Maverick
 
Jag bestrider inte att det var bra kundbemötande. Utan bara vinsten av densamma om det nu är så att det bara är du och en polare som köper lysrör en gång om året där tack vara det.

/Maverick

Många bäckar små... Säg mig istället hur länge företaget skulle överleva om de jagade iväg kunderna så fort något gick lite på tok? ;)

Dessutom är det ju så att goda recensioner/nyheter har svårt för att sprida sig, men dåliga nyheter sprids som en löpeld. Däri är människan allt bra konstig. Därför tror jag ändå att det är klokare att vid ett missöde se till att man har nöjda kunder och förlora några slantar, istället för att ha missnöjda kunder och förlora massor med slantar.
 
Ännu viktigare nu med Internet, förr nådde ett dåligt omdöme färre människor, och det glömdes snabbare.
 
En del mäniskor har ryggrad och temprament och gillar inte krypa för att tillfredställa kunder som själva ställer till problem.. För det är vad som skett här. DVS inte direkt en vanlig kund som har fått lite problem pga företagaren... Utan här är kunden den som skapar problemen.. Samt sedan startar en klappjakt med sitt första inlägg här på Sveriges största fotoforum....Samt som bevisligen nu använder forumet som utpressning också helt öppet...

Vikken företagare,,, Man,,, mäniska skulle inte om man bara hade den minsta lilla stolthet kunna reagera med lite ilska...Jag anser det vara larv att inte Odenlabs ägare skulle kunna bli förbannad.. Han insåg ju dessutom sitt humör och försökte fixa det. men det dög inte ändå för denne hämdlystne felfrie Kristoffer Ekman ..

Jisses.. En del begär av medmäniskor saker dom aldrig ens troligen själva skulle bara ta emot utan bli skitförbannade.... men det är lätt att göra det som åskådare.. Lite värre då man har ett företag och känner i dåliga tider man redan kanske har det tufft i dessa tider.. Minns att det redan stupat fotolab i Jönköping... .. Så kommer en stulpelle och drar igång en vendetta..... Tänk själva.. Då är det nog lätt att tungan slinter för vem som helst...
 
Senast ändrad:
Oavsett vem som har rätt eller fel lönar det sig ALLTID att bita ihop som företagare och ge kunden rätt. Har man förstått det så har du också förstått att medgörlighet alltid genererar merförsäljning och gott rykte. Bara otroligt dumt att bråka med kunderna som trots allt är ditt levebröd.
Ett bra bemötande och snabbt, det -fixar vi direkt utan tjafs, ger alltid gott rykte samt fler kunder, även om du fått stå för någon kostnad själv i specifikt ärende.
Man kan tycka vad man vill om sk VIP-kunder mm, men det är bara att se glad ut och fixa allting.
 
Oavsett vem som har rätt eller fel lönar det sig ALLTID att bita ihop som företagare och ge kunden rätt. Har man förstått det så har du också förstått att medgörlighet alltid genererar merförsäljning och gott rykte. Bara otroligt dumt att bråka med kunderna som trots allt är ditt levebröd.
Ett bra bemötande och snabbt, det -fixar vi direkt utan tjafs, ger alltid gott rykte samt fler kunder, även om du fått stå för någon kostnad själv i specifikt ärende.
Man kan tycka vad man vill om sk VIP-kunder mm, men det är bara att se glad ut och fixa allting.

Håller med, inom rimliga gränser, har kunden alltid rätt.

Har man själv, genom otydlighet eller brister i organisationen, gett kunden möjlighet att utnyttja en lucka så är det definitivt bara att bita ihop och fixa luckan.

Att skälla ut kunden som det verkar ha skett i detta fall är ju aldrig rätt, vilket denna tråd kanske är ett bra bevis på.

Att vara ett "k*khuvud" till kund som någon skrev är ju inte heller speciellt smart, vilket denna tråd oxo visar.

Vi måste faktiskt försöka tolka andras klumpiga försök till kommunikation på ett något mer sympatiskt sätt.
Något som flera på FS uppenbart har problem med, fast det kanske är kul att vara troll i trådar som denna.
 
Många bäckar små... Säg mig istället hur länge företaget skulle överleva om de jagade iväg kunderna så fort något gick lite på tok? ;)

Dessutom är det ju så att goda recensioner/nyheter har svårt för att sprida sig, men dåliga nyheter sprids som en löpeld. Däri är människan allt bra konstig. Därför tror jag ändå att det är klokare att vid ett missöde se till att man har nöjda kunder och förlora några slantar, istället för att ha missnöjda kunder och förlora massor med slantar.

Nä, jag delar den uppfattningen att man ibland får ta mindre förluster när det begåtts fel. I synnerhet om man som företagare har orsakat det. Däremot så är det själva grejen att man tjänar så mycket på den enskilda händelsen väldigt överdriven. Vinsten består av att man antagligen har en hög servicenivå generellt och inte enbart i ett enskilt fall som eventuellt skulle generera merförsäljning.

Problemet för en fotobutik är att det krävs väldigt många bäckar innan man har något som liknar en å.

Även effekterna av en missnöjd kund ska inte överdrivas. Även om vi nu beklagar oss på FS så är till och börja med merparten av dess medlemmar inte bosatta i Stockholm och således inte kunder till OdenLab med största sannolikhet. Och även om vi som hobbyfotografer framkallar lite mer än andra är vi som grupp antagligen inte särskilt stora hos ett labb som OL. Det är nog fortfarande vanliga Svenssons. De labb som är känsliga för den här sortens trådar är möjligen nät.labb som till största delen lever på hobbyfotografer. Men jag vet inte om det finns direkt.

Så återigen tror jag att det är den generella servicenivån som sätter möjligheterna till bra affärer eller inte. Inte de enskilda fallen. För om jag är otrevlig mot alla så är det klart att kundunderlaget kommer att falla.

Mvh
Maverick
 
Vi stänger denna tråden. Anledningen är att just detta forumet är till för att företag skall kunna svara på kritik, och det får därför inte bli trådar där påstående står oemotsagda. Vad gällande det hela så verkar ämnet vara
utagerad och genomlyst, båda parter har sagt sitt.

Trådrubriken är också justerat till en mer neutral rubrik som bättre beskriver trådinnehållet.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.