Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varning för oseriös fotobutik, fotomaster Västerås

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det jag försöker säge, som flera andra innan mig!

Det är ALDRIG bra/rätt att hota någon!!!

Speciellt inte när det handlar om såhär små saker,,

Tro mig jag har oxo varit ute för både att bli illa behandlad men även att sitta "i andra änden av luren" och vara den som skall stå till svars för något fel som butiken gjort.

Man känner sig alltid förnärmad, irriterad och man blir mer eller mindre hämdlysten.

Så,, lägg ner, gå vidare!

Konsumentmakt

Det är jättebra att ta upp i ett forum om man känner sig felbahandlad av en leverantör. Denna typ av konsumentmakt gör att en leverantör tänker sig för två gånger innan han går emot en kunds krav.
Innan Internet fanns var man ganska så utelämnad.

Sen finns det givetvis många fall där leverantörer felaktigt blir uthängda men då rör det sig säkert bara om enstaka klagomål som inte får så stort genomslag.

Jag håller ju inte med alls,, för det finns så jäkla många puckade kunder (helt utan referens till trådskaparen!!!) och om man vill kan man misskreditera en butik, eller en x flickvän, eller vad tusan som helst. DET ÄR INTE BRA! Inte för någon,,,

Makten man har är att INTE handla hos den butiken, att tala om för andra som kanske aldrig satt sin fot där att det INTE skall handla där verkar vara väldigt onödigt?!?!

Vart tog "KUNDEN HAR ALLTID RÄTT" vägen?
Har vi förlorat den attityden i vår stressade vardag när serviceyrken inte hinner/orkar med att leverera just service.

Det finns ett gammalt talesätt som lyder: skit in = skit ut.
Alltså, den som börjar att leverera skit kan bombsäkert räkna med att få skit tillbaka.

It takes 2 to tango.

Men snälla!! Inte är väl säljaren stressad i flera dagar och inte kan stå för att han gjort fel?

Det är uppenbart att säljaren gjort fel och tyvärr finns det MÅNGA som honom som överhuvudtaget inte ska jobba än mindre äga en butik!

Det jag kommenterade var att säljaren uppfattades som stressad när affären genomfördes.

Vad jag förstår så har säljaren gått kunden till mötes bortsett från 98 kronor. Om man som säljare inte anser att man gjort fel överhuvudtaget, men ändå är så tillmötesgående så tycker åtminstone jag att man gjort rätt mycket för kunden.

Och vi har som sagt bara hört kundens version här.

Vad jag förstår så har säljaren gått kunden till mötes bortsett från 98 kronor. Om man som säljare inte anser att man gjort fel överhuvudtaget, men ändå är så tillmötesgående så tycker åtminstone jag att man gjort rätt mycket för kunden.

Man har väl lagstadgad rätt att skicka tillbaka vad som helst inom två veckor när man köper något på distans? Då står man för frakten själv. I så fall har säljaren inte gjort något för kunden förutom det han enligt lag är skyldig att göra.

Utan att ta ställning till vem som har rätt eller fel då vi bara har hört en sida och allt hänger på ett telefonsamtal, ingen beställning där en order kan visas upp osv så tycker jag att butiken borde bjuda på returfrakten. Hade det varit uppenbart att kunden hade fel ska han självklart stå för frakten, men ord står mot ord och tycker jag butiken bör vika sig speciellt när det handlar om sådana här småsummor.

Jag håller ju inte med alls,, för det finns så jäkla många puckade kunder (helt utan referens till trådskaparen!!!) och om man vill kan man misskreditera en butik, eller en x flickvän, eller vad tusan som helst. DET ÄR INTE BRA! Inte för någon,,,

Makten man har är att INTE handla hos den butiken, att tala om för andra som kanske aldrig satt sin fot där att det INTE skall handla där verkar vara väldigt onödigt?!?!

Varför ska man inte ha varna andra för nått man tycker är fel ? sen är det väl upp till den som får varningen att utgå därifrån.
och att det kommer 1-3 klagomål på en utik är väl kanske inte konstigt, gnällspikar finns det överallt, men visar det sig vara flera är det ju super om det kommer ut, tigger alla som blir fel behandlade så kan en butik ha 100% missnöjda kunder men ingen får veta nått.

Har inte Fotomaster i Västerås fått klä skott länge nog nu utan att kunnat försvara sig.

Borde räcka nu med kommentarer hit och tid gällande detta ämne.

50 inlägg senare...... FEMTIO INLÄGG SENARE......

Hur orkan ni diskutera om 98 spänn..... stäng tråden och släng den på närmsta sophög!

Hade de handlat om 300:- eller mer så hade jag förstått....

Dagens I-lands problem..... sluta engagera er med sånt här trams.

50 inlägg senare...... FEMTIO INLÄGG SENARE......

Hur orkan ni diskutera om 98 spänn..... stäng tråden och släng den på närmsta sophög!

Hade de handlat om 300:- eller mer så hade jag förstått....

Dagens I-lands problem..... sluta engagera er med sånt här trams.

Det är grymt lätt att låta bli att läsa en tråd man inte är intresserad av...
Prova det.

1. 99 kr för mig kan vara vad 500 eller 2000 kr är för dig.
2. Retar man sig så på en tråd så slutar man väl läsa den ?
3. alla kan göra fel, få står för dom.

Men hallå... alla blir vi någon gång illa bemötta på ett eller annat sätt. Orsaken har i de allra flesta fall med värderingar att göra.

Att spy galla över en butik där personalen/ägaren i all stress råkat se fel på ett objektiv. Kent har ju till och med skickat tillbaka objetkivet och fått sina pengar tillbaka för det.

När Kent skulle ha objektivet så bjöd faktiskt butiken på frakten..... förmodligen över 100 svenska riksdaler....

När han själv skulle skicka tillbaka det så gnäller han för att han fick betala frakten tillbaka till butiken själv.

Så summeringen blev då:
* Slapp betala frakten från butiken på kanske 100-140:-
* Fick själv betala returfrakten på 98:-

Så summering av fraktkostnaderna är inte ens de 98 kronorna. För tänk om Kent hade fått betala frakten från butiken också.....

Det är väl ¤%#/&%¤?=/%¤# BARA att rycka på axlarna och gå vidare. Att sen inte Kent handlar där ifrån mer är väl hans problem. ELLER HUR.

Detta är bara sandlåde verksamhet i den här tråden....

98:- är ju bara 2 öl på krogen......

Men hallå... alla blir vi någon gång illa bemötta på ett eller annat sätt. Orsaken har i de allra flesta fall med värderingar att göra.

Att spy galla över en butik där personalen/ägaren i all stress råkat se fel på ett objektiv. Kent har ju till och med skickat tillbaka objetkivet och fått sina pengar tillbaka för det.

När Kent skulle ha objektivet så bjöd faktiskt butiken på frakten..... förmodligen över 100 svenska riksdaler....

När han själv skulle skicka tillbaka det så gnäller han för att han fick betala frakten tillbaka till butiken själv.

Så summeringen blev då:
* Slapp betala frakten från butiken på kanske 100-140:-
* Fick själv betala returfrakten på 98:-

Så summering av fraktkostnaderna är inte ens de 98 kronorna. För tänk om Kent hade fått betala frakten från butiken också.....

Det är väl ¤%#/&%¤?=/%¤# BARA att rycka på axlarna och gå vidare. Att sen inte Kent handlar där ifrån mer är väl hans problem. ELLER HUR.

Detta är bara sandlåde verksamhet i den här tråden....

98:- är ju bara 2 öl på krogen......

Du kan ju läsa tråden igen.....

Det stämmer att han bjöd på frakten, men när jag väl skulle returnera det felaktiga objektiv, fick jag betala både den frakten han först bjöd på OCH returfrakten.

Som sagt, man måste lära sig att vara lite smidig, även om det är på en egna bekostnad! Lägga ner innan det blir ohanterbart, vilket det börjar bli.

Förlåt att jag säger det men jag stämmer in i den kör som säger fy för att hänga ut någon på detta sätt. OK, visst kan man klaga men att göra det till en sådan här stor sak. Fotomaster är bra, killen i butiken kanske inte vunnit pris i publilc-/curtomer reletion ;-) men det funkar alltid.

Om din beskrivning nu är korrekt så utfärdar han inte ett hot mot dig på det sätt som du säger. Du hotar med en slagas vedergällning. Han upplyser dig om att det inte är OK att hota någon eftersom det finns lagar som reglerar sånt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar