Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varför så klent med kritik?

Produkter
(logga in för att koppla)
Dez skrev:
Det är två månader sedan någon bemödade sig att ge mig kritik på någon bild, trots att jag laddat upp flera nya.
Jag är ganska färsk och sätter stort väde på vad andra tycker om mina bilder.
Det är ju bra att veta om något inte är snyggt och vad man i så fall kan göra åt det, och ibland är det kul att höra att man har gjort något bra.
Jag lär mig mycket av att titta på andras bilder och läsa vad folk tycker om dem, men det vore kul med lite input på sina egna bilder oxo. Det var mycket bättre tidigare, har folk slutat kommentera eller vad?

Hallå där...

Naturligtvis behöver det inte vara dåliga bilder. Ser jag till mig själv och mitt bedömmande, så har man en begränsad tid och vill hinna så mycket som möjligt. Så jag ger kritik... lite orättvist kanske... men i alla fall åt de bilder jag fastnar för ögonblickligen.

Men visst är det bra att konsumera mycket bilder, men jag tycker det går precis lika bra att titta på andras och se vad de får för kritik och kanske tycka till själv.

För hur det än är... tappa aldrig tron på dina egna ideer. Det är lätt att fastna i låsta mallar för vad man "bör göra och inte".
 
Re: Re: Bort med grundmedlemskapet

mange78 skrev:
Men grundmedlemmar kan ju inte ladda upp så många bilder som det är nu. 1 bild var 4:e dag är det väl som gäller. Så jag har svårt att tro att det ökade bildflödet kommer från det hållet. Likväl kan de endast ha 10 bilder uppladdade. Tror att det är många som löser Bronsmedlemskap och laddar upp många bilder. I så fall får man väl höja avgifterna för bronsmedlemskapet?

Det är förvisso sant, men eftersom 91% av alla medlemmar är icke betalande (58271st) så blir det ändå ganska mycket bilder. Vad jag vill är att medlemmar som aktivt medverkar med materiel (bilder osv) också är engagerade i gemenskapen på Fotosidan, samt tar ansvar för att funktioner används på det sätt som det är tänkt (bildkritikpoolen tex). Jag tror att det är många som slänger upp någon bild lite då och då bara för att det är kul och inte bryr sig så mycket om Fotosidan i övrigt. Om man tvingades betala så skulle man kanske tänka efter och göra ett aktivt val att engagera sig lite mer seriöst. Jag tror att väldigt få skulle betala någon eller ett par 100-lappar för något man inte riktigt är intresserad av, bara för att ladda upp en bild på Fido lite då och då.
 
Dez skrev:
Det är två månader sedan någon bemödade sig att ge mig kritik på någon bild, trots att jag laddat upp flera nya.
Jag är ganska färsk och sätter stort väde på vad andra tycker om mina bilder.
Det är ju bra att veta om något inte är snyggt och vad man i så fall kan göra åt det, och ibland är det kul att höra att man har gjort något bra.
Jag lär mig mycket av att titta på andras bilder och läsa vad folk tycker om dem, men det vore kul med lite input på sina egna bilder oxo. Det var mycket bättre tidigare, har folk slutat kommentera eller vad?

Jag tror också att det stora inflödet påverkar antalet kommentarer som lämnas men även att vi alla som vill se mer kritik också själva måste kritisera/kommentera mer. Jag tror dessutom att det tar ett tag innan man blir "igenkänd" här på FS eftersom FS har blivit så stor. När du har gjort några bilder som "fastnar" blir det säkert några som vill se nya bilder från dig.

Skall kolla på dina fina bilder i fortsättningen.

/Martin
 
tycker det är ett lustigt detta.
Själv tycker jag det är jätteskoj med kritik, men jag lägger mest tid på att få upp bilder på min personliga sida så jag uppdaterar inte bilderna här så ofta.
Men de fakto att jag under jullovet kommenterade 15 bilder och fick 2 kommentarer på mina bilder talar sitt tydliga språk: "Något kommentarsmonster finns här på fotosidan och äter upp kommentarer"
 
Det var någon som jämförde en Community med en storstad.... vilket jag tycker är lysande.

Jag menar att finns det någon plats konstigt nog, där människor kan känna sig riktigt riktigt ensam..... är det väl i en storstad.
Få har tid att stanna upp för den där personen, som såg ut som personen som jag så nyss.

Ha ha låter ju hur snurrigt som helst.

Hur som helst... I mindre samhällen verkar man ha lite mera tid för varandra.

Och en sådan här plats finns ju så mycket som lockar, precis som i "storstan", det finns ju alltid någonting spännande för alla.

Eller vad tror ni...?
 
En sak som jag försöker tänka på är att alltid kommentera de personers bilder som kommenterar mina.. om alla gjorde så så skulle man få mer kommentarer! =D
 
Re: Bort med grundmedlemskapet

BME skrev:
Jag håller med om att det är för mycket bilder. Denna och liknande diskussioner har förekommit förut, och jag vidhåller min åsikt att Fotosidan borde ta bort medlemsskapsnivån "grundmedlem" och bara ha betalande medlemsskap.

Innan ni blir sura på mig, läs mitt tidigare inlägg i en annan tråd, där jag mer ingående förklarar vad jag menar:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&postid=629494#post629494

Håller helt klart med!
Man ska betala för fler förmåner, om man kunde sänka Bronsmedlemsskapet till 75 kr så hade det kanske varit något.
Jag tycker också att fler artiklar ska låsas så att fotosidan får in lite pengar.

mvh Markus
 
Alla behöver kritik på sina bilder. Oavsett man är nybörjare eller luttrad.

Jag lovar att så långt jag orkar med kommentera era bilder om ni länkar EN bild i mail till mig.

Observera max EN! Annars dödar ni mig...
 
Arleklint skrev:
Alla behöver kritik på sina bilder. Oavsett man är nybörjare eller luttrad.

Jag lovar att så långt jag orkar med kommentera era bilder om ni länkar EN bild i mail till mig.

Observera max EN! Annars dödar ni mig...


Få se nu, 62000 medlemmar...

Finns det inte nå't som heter avalanche...
eller nåt sån't!?
Har sett sån't på bio...! ;)
Kommer fort!
Och mycke er'e!

B)
 
Jag tycker vi borde prova med att man bara få ha ett ytterst begränsat antal bilder i kritik-poolerna samtidigt.
Tex 1 för icke betalande, 3 för brons, 4 för silver och 5 för guld.

På det sättet så minskar vi bildflödet och folk väljer mer noga vilka bilder de vill ha kritik på

Eller är jag ute och cyklar igen =)
 
Du cyklar inte.
FS har tappat skillnaden mellan medlemskapen.

Det enda som skiljer idag är hur många bilder man får ladda upp, men vem gläds av det om man bara får ha en per dygn för kritik.

Varför betala för högre medlemsskap?
 
För att ses så måste du synas.
Så mitt råd till dig Andreas är nog att ut
på fotosidan och skriv kommentarer.

Då tittar folk in på din profil och ser dina bilder, den som tiger still och bara sitter och vänta hittar ingen.

Alla vill ha, men inte lika många skriver kommentarer, tänk om alla vi 62 793 medlemmar
skrev en kommentar var per dag...vilken fart det skulle bli.
 
Arleklint skrev:
Alla behöver kritik på sina bilder. Oavsett man är nybörjare eller luttrad.

Jag lovar att så långt jag orkar med kommentera era bilder om ni länkar EN bild i mail till mig.

Observera max EN! Annars dödar ni mig...

Det är bara en som mailat, och jag har givit kritik... Kan jag inte få nått att göra ikväll...

Vill ni verkligen ha kritik, så hör av er.
 
Re: Re: Varför så klent med kritik?

maggan skrev:
För att ses så måste du synas.
Så mitt råd till dig Andreas är nog att ut
på fotosidan och skriv kommentarer.

Då tittar folk in på din profil och ser dina bilder, den som tiger still och bara sitter och vänta hittar ingen.

Alla vill ha, men inte lika många skriver kommentarer, tänk om alla vi 62 793 medlemmar
skrev en kommentar var per dag...vilken fart det skulle bli.


Usch ja! ;) :)

B)
 
Nu börjar förfrågningarna om kommentarer rasa in, men som jag sa... maila mig EN bild att kommentera.
Inte era hela album....
 
Nu har jag betat av skörden, som var löjligt liten.
Ge mig nu nått att göra resten av kvällen. Maila mig EN bildlänk att kommentera. Skäms inte!
 
Arleklint skrev:
Nu börjar förfrågningarna om kommentarer rasa in, men som jag sa... maila mig EN bild att kommentera.
Inte era hela album....

Ha ha Janne du är en hjälte....

Skulle man inte kunna ordna en funktion som ger en någon slags fördel, när man visar "framfötterna" och är flitig med ex. bildbedömning.

De gamla fildelningsprogrammen gav dig lite bättre fart på överföringen, här skulle man kanske tänka sig få företräde i servrarna efter sitt engagemang.

Ja menar du Janne skulle lätt blåsa om mig när servrarna är hårt belastade.

Ha ha nu är det ju enklare sagt än gjort.... Bara en tanke.

Jo en sak till... Jag tror gratiskontona behövs, det är ju trots allt så många kommer in här. Upptäcker att det är inte alls "besvärligt" att använda sidan....
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.