jkene
Aktiv medlem
jimh skrev:
Absolut, jag håller med. Det är väl egentligen det jag försöker säga
Det jag syftade på var att man inte kan gå den genväg jag uppfattade att Christer föreslog. Dvs att erbjuda dem som vill ha lägre flöde att använda poolerna, och låta resten göra hur de vill. Det skulle inte leda till fler kommentarer eftersom det inte minskar det reella flödet utan bara maskerar det för dem som blir stressade av att det är mycket.
Då är vi i alla fall eniga så långt. Men tveksamt om flödet kan strypas mer (vi blir dessutom fler och fler medlemmar vad jag förstår), nä, bättre att försöka med morot och höja kommentatorskonstanten hos varje medlem. Kör med ett poängsystem och lotta ut nått kul varje månad bland de 100 bästa i poänglistan. För att överhuvudtaget få poäng bör kommentarer givna ha minst 20 tecken (eller likanande) för att det inte ska bli "Bra", "Utmärkt" osv.
Om inte morot fungerar är nästa steg våld - men det fungerar dåligt i en virtuell community, så tvång kan vara ett alternativ: varje dag man loggar på måste man kommentera en av de minst kommenterade bilderna innan man får fortsätta.
Senast ändrad: