KarW
Aktiv medlem
Jag tror mycket på 5DIV, accepterar man storleken så är det ett riktigt bra val, dessutom välbyggd med suveränt handhavande Tycker också Canon bygger bra optik till rimliga priser, som deras 4L-serie.
Min 5D3 är kanon
Ja, jag har förstått det så jag med; att Canons objektiv både är bra och prisvärda. Det lär bli L-serien för mig och/eller ev nån bra 3:epartsobjektiv.
Så farligt tycker jag ändå inte storlek och vikt är på 5D4 när jag känt på den i butik. Det har förvisso bara varit en liten stund. Men den känns bra i händerna. Man får pausa lite om man blir trött i armar och händer eller ta hjälp utav stativ. Tyngden dämpade faktiskt lite av de skakningar jag har på mina händer.
Jag är inte beredd att ge avkall på nån av funktionerna i kamerahuset för att få lägre vikt på den (spec inte som jag avser att den ska kunna leva med mig många år framöver) eller välja system utifrån vikten. (även om jag övervägt den saken också) Det finns en uppsjö knep för att hantera och ta sig fram med en tung kamera. För mig blir det ett midjehölster. Tack igen för feedbacken!