Jag håller med dig på så vis att det finns många bilder som inte tilltalar mig, även i poolen för hård kritik. Det är väl i och för sig OK, smaken är ju som baken. Att förvänta sig att alla bilder ska falla en på läppen är väl ändå inte realistiskt? Men jag förstår vad du menar, det skulle behövas lite mer självdistans lite här och där.
Frågeställningar liknande din, angående "familjealbumsbilderna", har diskuterats i mången forumtråd, och har aldrig lett till annat än pajkastning, tyvärr. Jag tror tyvärr inte att den finns något som helst man kan göra åt detta, såvida man inte inför något sorts inträdesprov till vissa pooler.
Med anledning av att du skriver att folk blir sura, så blev jag förstås nyfiken och läste igenom en lång rad av de kommentarer du har givit på bilder, i synnerhet i poolen för hård kritik, samt de svar du har fått. Jag kan bara säga att jag är förbluffad av en del av de svar du har fått, det är ju verkligen för mycket. Om man lägger bilder i poolen för hård kritik får man ju banne mig tåla att bli totalt sågad, även om man själv tycker att bilden är i världsklass. Det står ju tom i beskrivningen för poolen.
Dessutom vill jag säga att de kommentarer du ger är exceptionellt bra. Mycket sakliga, lättolkade och givande, även för mig som inte har tagit bilderna. Jag önskar att jag fick sådana kommentarer på mina bilder, även om jag blev sågad!