Annons

Vad sker här på FS?

Produkter
(logga in för att koppla)
archangel skrev:
Ett problem är det med kommentarerna eftersom vissa söker konstruktiv kritik och andra söker kommentarer ang innehåll.
Jag har försökt med att skriva att jag inte vill ha kritik ang skärpa, kontraster utan på innehållet i bilden, tyvärr så är vissa inte läskunniga och ger sådan kritik i allafall.
Därför kanske en uppdelning i zoner vore nåt och man håller till där intresset finns.

Men jag vill ha allt där utan att att hoppa mellan olika zoner...

Lös det du :)
 
archangel skrev:
Alternativ kunde vara att slopa poolerna helt, att man får gå in via kategorierna direkt
Jovisst, men då kan vi tex inte ha den där "små fotografer"-hörnan som efterfrågades. Rimligen borde man skriva kommentarerna på lite annorlunda sätt till en sådan ung fotograf också.
Jag har försökt med att skriva att jag inte vill ha kritik ang skärpa, kontraster utan på innehållet i bilden, tyvärr så är vissa inte läskunniga och ger sådan kritik i allafall.
Kanske blir det där lite bättre nu när man ser fotografens kommentar direkt ovanför. Men visst kommer en del missa din önskan ändå, det får man ju acceptera.
 
clindh skrev:
Jovisst, men då kan vi tex inte ha den där "små fotografer"-hörnan som efterfrågades. Rimligen borde man skriva kommentarerna på lite annorlunda sätt till en sådan ung fotograf också.


Sant men varför inte göra det till en kategori eller är jag helt ute o cyklar, hänger nog inte riktigt med på vad som menas med "små fotografer" Barn?
 
jkene skrev:
Men jag vill ha allt där utan att att hoppa mellan olika zoner... Lös det du :)
Det är det jag tycker vi gjort.

När du bläddrar mellan bilder i "Alla nya poolbilder" ändras kommentarsrutan (mm) beroende på vilken pool bilden ligger i. Nu är de flesta tämligen lika, men det kan göras radikalt annorlunda (om så behövs).

Säg att vi gjorde den där poolen för bilder av barn - är bilden placerad där kan kommentarsrutan få en helt annan look, för att förtydliga att här är nu fotografen ett barn och man kan välja att skriva på ett annat sätt i kommentaren. Det kan iofs upplevas som rörigt att sidan byter skepnad från en bild till en annan, men man behöver inte hoppa ut och in i pooler.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vad sker här på FS?

Walle skrev:
Vad menar du? Är det bara vissa som får se barnfotopoolen? Eller missförstod jag dig nu?

Ja de undrar jag me...
Alltså de är så rörigt så snart fattar ingen någonting.

Barndelen kan väl vara separat från allt annat,
dom skulle kunna ha ett eget forum och allt sånt dära med ju.

Man blir ju galen på detta trötta snacket!
 
archangel skrev:
Sant men varför inte göra det till en kategori eller är jag helt ute o cyklar, hänger nog inte riktigt med på vad som menas med "små fotografer" Barn?
Det finns ett förslag på att det skall finnas ett område/zon/pool där yngre fotografer publicerar sina bilder. Det är iallafall inte en kategori som passar in i de befintliga, och jag kan tänka mig att det skall framgå väldigt tydligt.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vad sker här på FS?

Walle skrev:
Vad menar du? Är det bara vissa som får se barnfotopoolen? Eller missförstod jag dig nu?
Ja, poolen "Barnfoto" kan bara besökas av inloggade medlemmar. Det var en önskan från de som driver den, för att lite få bort den där känslan av att många icke-medlemmar "fluktar" på ens barn.

Men blanda inte ihop "Barnfoto" med den föreslagna "Unga fotografer".
 
clindh skrev:


Kanske blir det där lite bättre nu när man ser fotografens kommentar direkt ovanför. Men visst kommer en del missa din önskan ändå, det får man ju acceptera.

Möjligt och missar kommer ju att ske om man har zoner också, det får man vara beredd och ta.
Dock tror jag att styrningen av intresset kan vara enklare med zoner.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vad sker här på FS?

evalisen skrev:
Ja de undrar jag me...
Alltså de är så rörigt så snart fattar ingen någonting.

Barndelen kan väl vara separat från allt annat,
dom skulle kunna ha ett eget forum och allt sånt dära med ju.

Man blir ju galen på detta trötta snacket!

Håller inte med dig om att det är rörigt. Hade bara ingen aning om att barnpoolen endast kunde ses av inloggade medlemmar. Och hade Christer inte nämnt det så hade jag antagligen aldrig märkt det.

Personligen tycker jag pooler är bra, rätt använda. Christers linje med att styra motivkategorier genom filtrering istället för olika pooler är dock helt rätt! Bättre att använda poolerna till det som de verkligen gör nytta på, som Christer redan har förklarat i tråden.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vad sker här på FS?

Walle skrev:
Håller inte med dig om att det är rörigt. Hade bara ingen aning om att barnpoolen endast kunde ses av inloggade medlemmar. Och hade Christer inte nämnt det så hade jag antagligen aldrig märkt det.

Personligen tycker jag pooler är bra, rätt använda. Christers linje med att styra motivkategorier genom filtrering istället för olika pooler är dock helt rätt! Bättre att använda poolerna till det som de verkligen gör nytta på, som Christer redan har förklarat i tråden.

Härligt att några hänger med ialla fall! ;))
 
clindh skrev:
Det är det jag tycker vi gjort.

Det tycker jag också, mitt inlägg var mer en reaktion på alla förändringsförslag.

Jag tycker att det inte är speciellt svårt att hitta intressanta och facinerande bilder på FS, det är den andra ändan jag inte tycker riktigt fungerar, det tittas för mycket och skrivs för lite. Jag tror inte att någon förändring av poolsystemet kommer att ändra speciellt mycket på det. VAD sedan folk skriver, kan vi nog inte göra mycket åt, och och jag tycker inte ens att vi ska. Om man vill ha kommentarer på innehållet - tag facinerande smått surrealistiska bilder, vill man ha tekniska kommentarer, gör som jag och ta halvtaskiga bilder :)
 
archangel skrev:
Go å glad....Kexchoklad :)

Jag som trodde du var från slättlandet!

Vad? Jag som har kommenterat dig så många gånger? Känner du inte igen min östgötska dialekt (som jag tyvärr aldrig tycks bli av med).

Nog om detta nu innan vi får forumpolisen på oss... :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.