Annons

Vad är en falsk fotograf?

Produkter
(logga in för att koppla)

Mattsen

Aktiv medlem
Någon med kamera utan minneskort/film?
Någon som inte är medlem på fotosidan?
Någon som inte kan exponera rätt?
Någon som inte har en kamera värd mer än 10000?

Eller är det månne någon som egentligen inte vill fotografera?

Och är denne någon då per automatik "kriminell" och bör anmälas till polisen?

Falsk fotograf

Falsk och falsk

Fotograf är ju den som har ett syfte att fotografera!

Kanske man skulle säga "korrupt" eller "lurendrejare" !

Hur som helst hans avsikt är nog inte att fotografera dem, och jag hoppas att de får tag på honom innan något händer!

Ja falsk i den bemärkelsen att hans syfte inte vara att fotografera barnen. Falsk är t.ex = då man uppger sig vara något annat än man är eller uppger sig ha andra syften än man har.

photonicdelousions skrev:
Falsk och falsk
.
.
.
Hur som helst hans avsikt är nog inte att fotografera dem, och jag hoppas att de får tag på honom innan något händer!

Jo, de flesta tolkar nog artikeln på det viset. Och stämmer det, att han är ute efter "annat" så är det allvarligt. Vad jag funderade lite över med mitt inlägg var om vår med per automatik koppling till en klar pedofil är riktigt rätt eller ej. Skulle det kunna vara så att det är en "riktig" fotograf som har specialicerat sig på barnfoto och vill ta höst-/vinterbilder i en skogsmiljö? Men som inte riktigt tänkt sig för att detta sätt att hitta fotoobjekt inte verkar riktigt "rumsrent"?

Jag vänder mig alltså lite mot utformningen av artikeln i DN. Som den är skriven utgår man ifrån att det är ett peddo som använder kameran som lockbete.

Mattsen skrev:
Jo, de flesta tolkar nog artikeln på det viset. Och stämmer det, att han är ute efter "annat" så är det allvarligt. Vad jag funderade lite över med mitt inlägg var om vår med per automatik koppling till en klar pedofil är riktigt rätt eller ej. Skulle det kunna vara så att det är en "riktig" fotograf som har specialicerat sig på barnfoto och vill ta höst-/vinterbilder i en skogsmiljö? Men som inte riktigt tänkt sig för att detta sätt att hitta fotoobjekt inte verkar riktigt "rumsrent"?

Om han vore seriös skulle han enligt mig försökt kontakta föräldrar och få med dem.

Problemet med sådant här är att man får blickarna på sig så fort man riktar kameran mot ett barn på gatan i en fin situation!

Men jag kan se ditt resonemang!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar