Annons

Vad är önskvärt på FS?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tycker du skall lägga upp en bild nu, så kan alla som bråkat med dig skriva varsin konstruktiv kommentar.
 
Läs poolbeskrivningarna och bedöm vilken som passar bäst. I nybörjarpoolens står detta:

"Alla får ge kritik men vi vill att det här enbart ges riktigt konstruktiv kritik, som hjälper mer än stjälper, som uppmuntrar och inspirerar. Tänk på att ribban för vad som är en "bra bild" är lägre i denna pool!"

I bidkritik sätts ribban högre och kommentarerna kan skilja, vara hårdare.
 
Absolut-den ligger i nybörjare om 5 sekunder-så ni blir dessutom tvungna att vara snälla HAHAHA.

Det blir en andbild från utställningen
 
Arleklint skrev:
Lite synd att kommentarerna på Lenas bild uteblivit från alla som pratat sig så varma kring hur kommentarer skall skrivas, men än finns ju möjlighet.
Jag minns inte vilka som pratat sig varma om just det, men däremot minns jag att flera i tråden anser att man ska tiga om vissa bilder. Kanske därför?
 
ulricahdesign skrev:
Jag har försökt kommentera konstruktivt till dig.. är så förbaskat dålig på det, men jag har gjort ett försök ;)

Din syn på ditt eget kommenterande tror jag är mycket vanligt varpå många skiter i att anstränga sig och istället skriver något kort och enkelt.

Men vad var det som var "förbaskat dåligt" i din kommentar tycker du? Jag har inte kollat hur dina andra kommentarer ser ut men den du just gav till Percy var synnerligen konstruktiv och inget att skämmas för.

/Johan
 
Nu har både Percy och Lena fått varsin kontruktiv kommentar av mig som jag hoppas ska kunna ge dem bättre bilder i framtiden. Då kanske jag kan få önska detsamma på någon av mina bilder ;)
 
Där har vi ett stort problem från min sida.,

Efter som jag inte anser mej som bra fotograf hur ska jag kunna ge tex dej tipps ?

Jag kan dock lätt kommentera en bild som man ser på en gång att den inte är bra eller tvärt om.

Men då är problemet är bilden Bra vad ska man skriva ( snyggt) ( kanon ) nä de ska man ju dock inte skriva hehe

Nä nu är jag ute o cyklar igen i denna tråd :p
 
bjorkman skrev:
Där har vi ett stort problem från min sida.,

Efter som jag inte anser mej som bra fotograf hur ska jag kunna ge tex dej tipps ?

Jag kan dock lätt kommentera en bild som man ser på en gång att den inte är bra eller tvärt om.

Men då är problemet är bilden Bra vad ska man skriva ( snyggt) ( kanon ) nä de ska man ju dock inte skriva hehe

Nä nu är jag ute o cyklar igen i denna tråd :p
Men då får du göra precis som jag har gjort med kommentaren på din bild Percy, dvs anstränga dig lite.
Här är en av mina bilder som ingen hittils kommenterat http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/600731.htm?set=lp
Nu får du i uppgift att skriva en konstruktiv kommentar, och du får formullera dig precis hur du vill - såga den gärna jämns med fotknölarna om du finner det lämpligt. Ta god tid på dig.
 
hansen2 skrev:
Din syn på ditt eget kommenterande tror jag är mycket vanligt varpå många skiter i att anstränga sig och istället skriver något kort och enkelt.

Men vad var det som var "förbaskat dåligt" i din kommentar tycker du? Jag har inte kollat hur dina andra kommentarer ser ut men den du just gav till Percy var synnerligen konstruktiv och inget att skämmas för.

/Johan

Nej, du har så rätt, Johan!!

Jag kan nog tycka att denna kommentar jag just gav Percy känns bra, men åh, jag fick verkligen anstränga mig för att uttrycka mig på bra sätt så att det inte låter som att jag "tror att jag kan" ;)
 
Maxell skrev:
Nu har både Percy och Lena fått varsin kontruktiv kommentar av mig som jag hoppas ska kunna ge dem bättre bilder i framtiden. Då kanske jag kan få önska detsamma på någon av mina bilder ;)

Det kommer, men jag har inte nått till dig än, det är en del att komma igenom...........
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.