jonasforsgren
Aktiv medlem
Vikten är inte så viktig.. vad fick du ge för din Mac... bra pris?
jag gav 16500 för en 2,5 GHz med matt skärm. De är ganska eftertraktade nu...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vikten är inte så viktig.. vad fick du ge för din Mac... bra pris?
Exakt och den har blank skärm...Det är sant att Macbook väger över 2 kilo. Hela 40 gram över 2 kilo... ;-)
Nja, svårt att jämföra till 100%... men visst, jag köper ditt tänk. Men är dock inte övertygad förrens jag sett två 100% likvärdiga burkar jämförda.
Mvh // Martin
Visst kan reflexer vara irriterande.Exakt och den har blank skärm...
Panelen i sig har väl inte bättre egenskaper, man fejkar en högre kontrast bara för att på ett billigare sätt få folk att tro att färgerna är bättre, det är iaf vad jag har för mig jag läst.Visst kan reflexer vara irriterande.
Men samtidigt så har de blanka skärmarna bättre kontrast och bättre svartpunkt.
Så det finns både för och nackdelar med både blanka och matta skärmar.
Jag funderar på att köpa en bärbar under 2kg men står i valet och kvalet om jag skall välja Mac eller PC. Jag är PC användare (stationär) idag. Kommentera gärna för & nackdelar och det gäller ju även programvaran. Valet av Mac bör bli MacBook lagom pris när det gäller bärbar PC så finns det ju ett rikt utbud men Dell, HP känns ju som bra val.
Jag fotar mycket och använder PS CS3, Lightroom, Elements
anders
Det är helt fel att påstå att det skulle vara bättre prestanda/krona vad gäller en pc, den är precis motsvarande vad gäller apples hårdvara, man får helt enkelt vad man betalar för, roligare än så blir det tyvärr inte.
Frågan i mac-fallet är om man behöver all den prestanda som du blir tvungen att betala för.
Vad gäller tangentborden så kan man ju kalla det ett pest-kollera-problem vad gäller fn-knapp vs startknappen.... jag vet vad jag föredrar...
/N
Det är helt fel att påstå att det skulle vara bättre prestanda/krona vad gäller en pc, den är precis motsvarande vad gäller apples hårdvara, man får helt enkelt vad man betalar för, roligare än så blir det tyvärr inte.
/N
Är det väl inte? Du kan ju enkelt hitta en pc för macens pris som innehåller klart mkt kravigare komponenter än macen gör.
Framförallt trist e de att Macarna inte utrustas med Blue Ray som många bärbara pc datorer över 10 000 numera gör.
Visst kan en Dell-dator vara lite billigare än en PBP, men motsvarande hårdvara är, såvitt jag kan se, inte ens tillgänglig hos Dell. T ex har PBP snabbare systembuss och modernare grafikkort.Din definition av motsvarande är det nog inte många som delar. Jag plockade ihop en Dell XPS 15" med SSD hårddisk och blu-ray spelare för 3000kronor mindre än motsvarande MBP (utan SSD och utan blu-ray)
De nya versionerna av MacBook har dessutom uppdaterats vad det gäller grafikkort, och de nya är riktigt kraftfulla på detta område.
Tycker att du ska börja med att ta ställning till det påpekande som Erland Huledal gör i inlägget ovanför ditt.''Rikigt'' kraftiga graffekort i en bärbar får du nog leta efter, oavsett om de e Pc ellr Mac
Kan göra en jämförelse nån kväll när ja inte har läxor upp till taket^_^
Nu var den ju inte lite billig (om man inte tjänar en väldans massa). Jag lade ju till SSD och Blu-Ray för flera tusen.Visst kan en Dell-dator vara lite billigare än en PBP, men motsvarande hårdvara är, såvitt jag kan se, inte ens tillgänglig hos Dell. T ex har PBP snabbare systembuss och modernare grafikkort.
Hm, har du haft de nya Macarna i ett år redan? Lite underligt att tala om kvalité annars, särskillt med tanke på hur usel kvalité MacBook och MBP hade hela förra generationen. Har sett dem både spricka och crasha (hårdvarumässigt)Viktigt att ta med i jämförelsen är den rena byggkvaliteten.
Där Macarna generellt är betydligt mer välbyggda och hållbara än vad billigare Windows-maskiner är.
...
Viktigt att ta med i jämförelsen är den rena byggkvaliteten.
Där Macarna generellt är betydligt mer välbyggda och hållbara än vad billigare Windows-maskiner är.