Annons

Utmaning - Helsingborg

Produkter
(logga in för att koppla)
yalazy skrev:
Tack! Är detta på norr? På kanten av landborgen? Eller får man inte fråga så mycket? :)

Antalet platser där gatunumret är 3 är väl rätt begränsat, som dessutom ligger en bit från sjön och några meter upp i luften. Dags för en tur till Skåne och leta igenom kvarteren där de rika bor. Funderar på om det är securitasmärke som sitter på brevlådan.

/Roland - tar fram taxeringkalendern
 
RolandM skrev:
Antalet platser där gatunumret är 3 är väl rätt begränsat, som dessutom ligger en bit från sjön och några meter upp i luften. Dags för en tur till Skåne och leta igenom kvarteren där de rika bor. Funderar på om det är securitasmärke som sitter på brevlådan.

/Roland - tar fram taxeringkalendern

Jag inser allmer att Sherlock Holmes i mig håller på att tyna bort! Tack för påminnelsen Roland, han måste räddas givetvis!

/Camilla går till hitta.se
 
yalazy skrev:
Tack! Är detta på norr? På kanten av landborgen? Eller får man inte fråga så mycket? :)

Du får fråga precis hur mycket du vill.....men någr asvar blir det inte, dock en ledtråd i form av en bild.....

// Anders

Ps. Ligger Norr om Knutpunkten :) Ds
 

Bilagor

  • dscf1184.ledtrad.jpg
    dscf1184.ledtrad.jpg
    39.7 KB · Visningar: 163
Jag har vissa teorier... :) men det var ju skolavslutningsdag osv idag, så jag har inte kollat ännu.
 
Hehe, äntligen... jag var och snurrade många varv på landborgskanten innan jag hittade Höganäsgatan :) Den var klurig!


/Patrik
 

Bilagor

  • 55ic0005 (wince).jpg
    55ic0005 (wince).jpg
    7.5 KB · Visningar: 228
Tips för effektivt letande:

Posten har en karta över var brevlådor finns. Den i kombination med Lantmäteriets flygfoton bör kunna ge en ledtråd. Längst ned på postens söksida finns brevlådornas kordinater i rikets rutnät. Mata in kordinater i GPS eller orientera på vanligt sätt med karta.

Gäller ju förstås att bilden är tagen i rätt stad..
 

Bilagor

  • image3.jpg
    image3.jpg
    56.6 KB · Visningar: 188
Hehe, smart. Jag trodde nästan att tråden hade dött.... hoppas nån svarar snart så jag får en ny chans att leta, det var ju jättekul det här :)
 
Tror vi skall dit nu, så snart kommer det en bild... om det är rätt plats vill säga.....

// Anders
 
Kan det vara dessa postlådor som är avbildade?

// Anders
 

Bilagor

  • dscf6321.jpg
    dscf6321.jpg
    30.6 KB · Visningar: 171
Ny utmaning, modellen har inget med platsen att göra, då han kommer utomsoknes ifrån

// Anders
 

Bilagor

  • 050530---tobias-(173).jpg
    050530---tobias-(173).jpg
    41.6 KB · Visningar: 162
Bilden är tagen i garaget under. Här en bild från vårt rullstolsrace, när Frösunda hade invigning.
 

Bilagor

  • starten.jpg
    starten.jpg
    17.9 KB · Visningar: 141
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.