Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utmaning - Helsingborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Arne, jag tackar för förtroendet att fortsätta.


Skåne är en trevlig landsända m,ed många trevliga människor. Ebbas fik är trevlig nostalgikänsla.

Ny bild nedan:
 

Bilagor

  • crw_4832s.jpg
    crw_4832s.jpg
    13.9 KB · Visningar: 311
Det var ganska lätt, för visst är det väl rätt plats.
 

Bilagor

  • pict0570.jpg
    pict0570.jpg
    19.2 KB · Visningar: 296
Obland går det så fort att det hinns både läggas upp och gissas rätt på en bild innan man hinner titta förbi.....

Tänkte ut och fota imorgon så fram med en ny bild så snart Håkan ger rätt för bilden

// Anders
 
Det är klart det är rätt.
Hur gör du Roland? Har du fotat en mängd foto i Helsingborg på alla möjliga och omöjliga motiv. Eller bor du inte uppåt Stockholm?
 
HockeJ skrev:
Det är klart det är rätt.
Hur gör du Roland? Har du fotat en mängd foto i Helsingborg på alla möjliga och omöjliga motiv. Eller bor du inte uppåt Stockholm?

Åh tackar *rodnar klädsamt*

Hur jag gör? Jag brukar fotografera det som är viktigt. Vi tycks vara fler som fotograferar det som är viktigt, så att fråga och svar sammanfaller, eller hur det nu fungerar?

Helsingborg är en trevlig stad, där kontinenten slutar eller vad det står på skyltarna. Kan vara läge att åka de dryga femtio milen och fylla på förådet avv utmaningar.

Lägger ut en ny utmaning. Vars är denna bild tagen och svaret avges med bild?
 

Bilagor

  • crw_1020.jpg
    crw_1020.jpg
    5.2 KB · Visningar: 254
RolandM skrev:

Helsingborg är en trevlig stad, där kontinenten slutar eller vad det står på skyltarna. Kan vara läge att åka de dryga femtio milen och fylla på förådet avv utmaningar.


... och kanske samtidigt åka de 2 km över sundet och fylla på andra förråd *lol*

// Anders
 
Tolkar det som att en ledtråd behövs. Lägger ut en annan del av motivet..
 

Bilagor

  • crw_1020.jpg
    crw_1020.jpg
    5.4 KB · Visningar: 206
Det känns som en bra ledtråd...men jag lyckas inte komma på nån lösning. Bara lite ledtråd till, kanske?
 
Camilla har avgivet det fullständigt korrekta svaret.

Blir smått sugen på en fika när jag ser vad som finns i skyltfönstret. Måste prova det där stället någon gång.

Camilla, jag lämnar över den finska stafettpinnen till dig.
 
Okej, och förresten, finska (stafett)pinnar fick mig att tänka på Helsingborgare, mmmm, smördeg med hallonfyllning. Testa det när ni är i stan! Fast jag vet inte om de finns på Fahlmans. Vivex på Drottninggatan har i alla fall, och där finns ett litet fikarum med tidlös känsla, total avsaknad av design och trender. Rätt behagligt.

Ja så var det bilden. Kommer här.
 

Bilagor

  • _mg_3611-01ps.jpg
    _mg_3611-01ps.jpg
    46.9 KB · Visningar: 293
Får väl ge sig ut på stan att leta, pinsamt att man varken har följt eller klarat några trådar på senare tid

// Anders
 
Nu börjar det så mycket inlägg här att vi får lugna oss, tycker jag. Nu håller vi helg och tar det lugnt. Trevlig helg till alla och ha en bra nationaldag på måndag.
 
Tror jag hittat det, ligger i mobilen så jag kan inte lägga upp min bild förräns imorgon, hoppas det är rätt och ingen annan hinner före.....

// Anders
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.