Annons

Utmaning - Helsingborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Skönt, var på väg att åka till Curlinghallen efter jobb idag, men hann se att du bytat bild :)

Nu kommer kanske en klurig, bilden är dessutom uppdelad i två delar, försökte lägga upp ett panorama, men då bilden inte får vara mer än 400 pixlar bred, fick jag dela den på två för att det överhuvudtaget skulle synas mer än ett streck

Lycka till!!

// Anders

Vänstersidan
 

Bilagor

  • vänster.jpg
    vänster.jpg
    21.6 KB · Visningar: 216
Körde förbi på E4'an igår och svängde tom inom en runda på västra berga en omväg för att spana men jag hittade inget liknande, kan bli en svår nöt att knäcka.
Panoramaformatet förvillar lite också :)
 
He He, så enkelt är det såklart inte, detta är sidan vänd från E4:an, och faktiskt ganska svår att nå med bil.... om man inte vet hur man skall köra

// Anders
 
Ska ju hitta dit oxå... Tror jag vet tidigare verksamhet där, men har nada koll på var det ligger. Men Hbg är ju inte så stort... ;)
Det blir en tur i morgon...
 
Hmm...gjorde ett försök igår, ett misslyckat. Hade tyvärr lite tidsbrist, så jakten fortsätter idag. Retar mig att jag inte hittar dit. Om det är den byggnad jag tror har jag t.o.m. sålt produkter därifrån i mina föräldrars järnaffär...
 
Måste nog ge upp :(. Om det är platsen jag tror så har jag varit där för typ...25 år sedan. Och minnet blir ju inte bättre och bättre. Så tyvärr körde jag inte spikrakt (!) på den gamla fabriken. Skäms lite, jag la nog 30-40 minuter på diverse industriområden i södra delarna av staden idag. Hoppas någon med bättre lokalkännedom knäcker denna.

Klurig...är jag i rätt landsända Anders??
 
Arne Svensson (Arne S) skrev:


Klurig...är jag i rätt landsända Anders??

Ja, var det i Helsingborg du körde var det rätt landsända.... lol.....

Jupp, ledtråd tre blir väl att det ligger söder om Knutpunkten.....

// Anders
 
Ok, då var jag i rätt del av stan oxå. Ska ev. till Hbg i morgon igen och lägger i så fall ytterliggare lite tid på att leta.

Kul med lite jobb.. :)
 
aceeo skrev:
Ja, var det i Helsingborg du körde var det rätt landsända.... lol.....

Jupp, ledtråd tre blir väl att det ligger söder om Knutpunkten.....

// Anders

Det ligger söder om knutpunkten men syns ända från E4'an?! Då är det en stor industri det handlar om, med nån hög skorsten typ.
 
Anders_S skrev:
Det ligger söder om knutpunkten men syns ända från E4'an?! Då är det en stor industri det handlar om, med nån hög skorsten typ.

E4 går genom stan...och fortsätter förbi bl.a.Gåsebäck, Ättekulla mm för att sedan koppla på E6. Har jag för mig i alla fall.
 
Arne S skrev:
E4 går genom stan...och fortsätter förbi bl.a.Gåsebäck, Ättekulla mm för att sedan koppla på E6. Har jag för mig i alla fall.

E4'an slutar vid stattena och övergår till Ängelholmsvägen.

Den vägen du nog tänker på som går från stan via brandstaionen/gåsebäcken och över ättekulla ut på E6 är Malmöleden.
 
Även malmöleden och vägen in mot färjeterminalen (Bredgatan) tillhör E4, i alla fall enligt Eniros kartor. Vilket inte innebär att det är en sanning..
 
Arne S skrev:
Även malmöleden och vägen in mot färjeterminalen (Bredgatan) tillhör E4, i alla fall enligt Eniros kartor. Vilket inte innebär att det är en sanning..

Hehe, jag har svurit många gånger över Eniros skumma köranvisningar.
 
Nedan har jag länkat till kartan jag använde när jag kartbestämde platsen. Pricken som syns är efter säkning "E4 Helsingborg", som synes markerad på E6:an......

Dock kan man zooma in till fotograferat objekt och då syns klart och tydligt att E4:an är inom synavstånd

Kartan jag utgår ifrån
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.