Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Utmaning - Helsingborg
- Trådstartare aceeo
- Start datum
aceeo
Aktiv medlem
Skönt, var på väg att åka till Curlinghallen efter jobb idag, men hann se att du bytat bild
Nu kommer kanske en klurig, bilden är dessutom uppdelad i två delar, försökte lägga upp ett panorama, men då bilden inte får vara mer än 400 pixlar bred, fick jag dela den på två för att det överhuvudtaget skulle synas mer än ett streck
Lycka till!!
// Anders
Vänstersidan
Nu kommer kanske en klurig, bilden är dessutom uppdelad i två delar, försökte lägga upp ett panorama, men då bilden inte får vara mer än 400 pixlar bred, fick jag dela den på två för att det överhuvudtaget skulle synas mer än ett streck
Lycka till!!
// Anders
Vänstersidan
Bilagor
Arne S
Aktiv medlem
Måste nog ge upp . Om det är platsen jag tror så har jag varit där för typ...25 år sedan. Och minnet blir ju inte bättre och bättre. Så tyvärr körde jag inte spikrakt (!) på den gamla fabriken. Skäms lite, jag la nog 30-40 minuter på diverse industriområden i södra delarna av staden idag. Hoppas någon med bättre lokalkännedom knäcker denna.
Klurig...är jag i rätt landsända Anders??
aceeo
Aktiv medlem
Arne Svensson (Arne S) skrev:
Ja, var det i Helsingborg du körde var det rätt landsända.... lol.....
Jupp, ledtråd tre blir väl att det ligger söder om Knutpunkten.....
// Anders
Anders_S
Aktiv medlem
aceeo skrev:
Ja, var det i Helsingborg du körde var det rätt landsända.... lol.....
Jupp, ledtråd tre blir väl att det ligger söder om Knutpunkten.....
// Anders
Det ligger söder om knutpunkten men syns ända från E4'an?! Då är det en stor industri det handlar om, med nån hög skorsten typ.
Arne S
Aktiv medlem
Anders_S skrev:
Det ligger söder om knutpunkten men syns ända från E4'an?! Då är det en stor industri det handlar om, med nån hög skorsten typ.
E4 går genom stan...och fortsätter förbi bl.a.Gåsebäck, Ättekulla mm för att sedan koppla på E6. Har jag för mig i alla fall.
Anders_S
Aktiv medlem
Arne S skrev:
E4 går genom stan...och fortsätter förbi bl.a.Gåsebäck, Ättekulla mm för att sedan koppla på E6. Har jag för mig i alla fall.
E4'an slutar vid stattena och övergår till Ängelholmsvägen.
Den vägen du nog tänker på som går från stan via brandstaionen/gåsebäcken och över ättekulla ut på E6 är Malmöleden.
Anders_S
Aktiv medlem
Arne S skrev:
Även malmöleden och vägen in mot färjeterminalen (Bredgatan) tillhör E4, i alla fall enligt Eniros kartor. Vilket inte innebär att det är en sanning..
Hehe, jag har svurit många gånger över Eniros skumma köranvisningar.
aceeo
Aktiv medlem
Nedan har jag länkat till kartan jag använde när jag kartbestämde platsen. Pricken som syns är efter säkning "E4 Helsingborg", som synes markerad på E6:an......
Dock kan man zooma in till fotograferat objekt och då syns klart och tydligt att E4:an är inom synavstånd
Kartan jag utgår ifrån
Dock kan man zooma in till fotograferat objekt och då syns klart och tydligt att E4:an är inom synavstånd
Kartan jag utgår ifrån