Annons

Utmaning - Uppsala

Produkter
(logga in för att koppla)
Tack Ulla och Göran för de fina beskrivningarna.
Ursäkta om jag sölar ner tråden med mina inlägg, men jag har ett svagt minne av att Lundellska Skolan "Skrapan" huserade i det där kvarteret vid Drottninggatan/Nedre Slotts tidigare. Eller minns jag fel?

Du sölar inte ner Tomas! Gissa om du är välkommen på tråden ;-).
Göran får väl korrigera mig sedan. Jo Skrapan låg nog i samma kvarter men mot Trådgårdsgatan-biogatan och mitt emot Ingmar Bergmans bostad eller kanske hans föräldrars (?). Men nu finns det en friskola där intill Slottsbiografen...och skolan heter... Katarinaskolan kanske...lite osäker.

Rätt gavel på rätt byggnad ur lite annan vinkel(tror jag). Åkte eller gick tidigare förbi denna byggnad varje dag med linje 1. Byggnaden innehåller i dag flera trevliga små restauranger som kan rekommenderas =).

Bilagor

• utmaning-uppsala.jpg
    utmaning-uppsala.jpg
    99 KB · Visningar: 216
majortom skrev:
Rätt gavel på rätt byggnad ur lite annan vinkel(tror jag). Åkte eller gick tidigare förbi denna byggnad varje dag med linje 1. Byggnaden innehåller i dag flera trevliga små restauranger som kan rekommenderas =).

Javisst är det rätt byggnad. Korsningen Smedsgränd och Dragarbrunnsgatan.

Varsågod att lägga upp ny bild!

Det är samma motiv men vinkeln är något annorlunda.

Snyft Göran men kul för dig...skulle precis lägga upp en bild.
Tog väl ca 5 bilder...olika avstånd. När jag skrev ut bilden då upptäckte jag klockan...allt är så svart på min skärm.
Jajaja...vi har kunnat snubbla över varandra idag, Göran. ;-)
Grattis, då!

Nej, men är i Jämtland och jagar älg annars så....

Kan det vara något hinder? ;-) Ja, troligen något opraktiskt att plocka med sig en älg som utmanar trafiken i vår lilla stad.

Göran, bilden finns i min väska... men nu har det varit tajt med tiden,...kulturnatten närmar sig. Försöker marknadsföra vår tråd emellanåt iallafall/Ulla

Jaha...nu kommer något mycket centralt...och väntat,
Är det rätt, Göran?
/Ulla

Bilagor

• utmaningStrandbergshusetPA291944x.jpg
    utmaningStrandbergshusetPA291944x.jpg
    57 KB · Visningar: 181
Det var längesen!

Hej!
Idag fick jag ett meddelande från FS att det inkommit
ett nytt inlägg här... men det verkar som det kommit
in en hel del sedan jag var här sist.