Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

USEL Service på DUSTIN!

Produkter
(logga in för att koppla)

Hellberg

Aktiv medlem
Nu har jag försökt 2 ggr.

Först, ett Sigma objektiv. På hemsidan stod det som leverans status 1-2dagar... men i bekräftelse mailet var det restat... Beräknad leverans om 3 vecker...
SUPER, jag väntade 3 veckor och fick ett nytt lev datum...o så höll det på. Jag ringde en annan leverantör och dom berättade att det objektivet inte funnits i lager på över ett ½ år ifrån Sigma!!!!! VARFÖR BERÄTTAR INTE DUSTIN DET??? Från att ha haft 1-2dagar till att jag fått vänta flera månader!

SEN...Nu(idag) beställde jag ett objektiv. Lev:1-2dagar på hemsidan.När jag beställde(ringde) frågade jag så att det var säkert att det kommer innan helgen, och fick svaret Inga problem! Sen ringde jag en gång till bara för att försäkra mig, och då hette det med största sannolikhet...

Jag är rätt angelägen om att få det innan helgen, så jag mailade för att för att få allt bekräftat på papper, och fick mail svar:

Objektivet kommer preliminärt in till oss tidigast 070820.
Vill du att jag annulerar ordern?

Vänliga hälsningar
Peter Schulte

Dustin home AB
Sälj




Vadihela..... ???

Tidigast 20/8... Dom andra tjejerna sa ju att det skulle komma innan helgen!


Jag litar INTE en sekund på DUSTIN längre...

Dålig service och uselt utbildad personal!!!!


Måste bara få skriva av mig lite!

MYCKET MISSNÖJD fd. kund till Dustin!

(Har fått SUVERÄN hjälp på Cyberphoto kan tilläggas:) )
 
Vill jag ha ett objektiv "innan" helgen så väljer jag en leverantör som har det hemma.

Dustin kan ju i sin tur inte veta om Sigma tänker hålla sina leveransplaner eller inte.

Skyll på Sigma eller Posten eller vem som helst men inte på Dustin.
 
Fredrik H skrev:
Vill jag ha ett objektiv "innan" helgen så väljer jag en leverantör som har det hemma.

Dustin kan ju i sin tur inte veta om Sigma tänker hålla sina leveransplaner eller inte.

Skyll på Sigma eller Posten eller vem som helst men inte på Dustin.

Jamen det var ju just det jag gjorde!! Valde en leverantör som hade det hemma(enl hemsidan & 2ggr i telefon), Dustin. Men sen visade det sig aldså att dom inte hade det hemma... trots allt. Vem ska jag skylla på då?

DUSTIN så klart. Kass service med usel koll på deras varor!


Sen den andra situationen, med Sigma objektet så borde dom ha en notering i sitt systen där dom ser att den inte har vart i lager på ett ½år och att dom har haft 43 olika lev datum som bara skjutits fram.
Då berättar du för kund att det här KAN dröja, ingen säkerhet alls att datumet betyder leverans!!! Presis som detn andra leverantören gjorde :)



2 stora tabbar med USEL service från Dustin.
 
Hej,
När det står 1-2 dagar så innebär det att det är den beräknade tiden innan Dustin får hem det till lager, annars står det "I lager".


/Lars
 
Dustins servicenivå verkar ha flera sidor. De sidor jag har erfarit har varit mycket positiva. Jag beställde vid ett tillfälle en hårdisk för inbyggnad, men beställde fel produkt. Jag kontaktade Dustin och det vara bara att skicka tillbaka så fick jag pengarna tillbaka inklusive frakten. Man skulle ju kunna förstå om Dustin inte ville stå för frakten när det var jag som beställt fel.

En nöjd Dustinkund / Roine
 
videochild skrev:
Hej,
När det står 1-2 dagar så innebär det att det är den beräknade tiden innan Dustin får hem det till lager, annars står det "I lager".


/Lars

Yep, i know! Men om man säger att man har den i lager på 1-2dagar både på hemsida och 2 ggr i telefon så har man allvarliga brister i sin service, i mina ögon.



Roine Wahlin: Jag är glad att du fått bra hjälp ifrån Dustin!
 
Hellberg skrev:
Yep, i know! Men om man säger att man har den i lager på 1-2dagar både på hemsida och 2 ggr i telefon så har man allvarliga brister i sin service, i mina ögon när man sen ändrar sig helt!



Roine Wahlin: Jag är glad att du fått bra hjälp ifrån Dustin!
 
Hellberg skrev:
Jamen det var ju just det jag gjorde!! Valde en leverantör som hade det hemma(enl hemsidan & 2ggr i telefon), Dustin. Men sen visade det sig aldså att dom inte hade det hemma... trots allt. Vem ska jag skylla på då?

DUSTIN så klart. Kass service med usel koll på deras varor!


Sen den andra situationen, med Sigma objektet så borde dom ha en notering i sitt systen där dom ser att den inte har vart i lager på ett ½år och att dom har haft 43 olika lev datum som bara skjutits fram.
Då berättar du för kund att det här KAN dröja, ingen säkerhet alls att datumet betyder leverans!!! Presis som detn andra leverantören gjorde :)



2 stora tabbar med USEL service från Dustin.

Nej du, nu är du ute och seglar.

Ingenstans har du skrivit att dom hade objektivet hemma, du skriver ju att det står 1-2 dagar, det betyder definitivt inte att dom har det hemma.

Det innebär att deras leverantör säger sig kunna leverera det till Dustin inom 1-2 dagar, under förutsättning att dom får det i sin tur från ett ännu större lager nere i Europa.
Allt detta hänger dessutom på hur alla fraktbolag klarar av sin del av jobbet.

Alla dessa faktorer är ju helt utom Dustins kontroll.

Jag har handlat otaliga gånger från dom och så länge jag väljer en vara som finns i lager har jag den på förmiddagen nästa dag, och det funkar jämt.

I mina ögon så ser det mer ut som om du bara behöver en syndabock till att din sena planering inte fungerade.
 
Bra service på Dustin!

Jag har handlat på Dustin Home flera gånger, och det är min "prio ett"-butik när prylbegäret sätter in. Har även fått returnera krånglande utrustning, och redan innan de mottagit min retur hade de skickat nytt, snabbt som blixten.
 
Fredrik H skrev:
Nej du, nu är du ute och seglar.

Ingenstans har du skrivit att dom hade objektivet hemma, du skriver ju att det står 1-2 dagar, det betyder definitivt inte att dom har det hemma.

Det innebär att deras leverantör säger sig kunna leverera det till Dustin inom 1-2 dagar, under förutsättning att dom får det i sin tur från ett ännu större lager nere i Europa.
Allt detta hänger dessutom på hur alla fraktbolag klarar av sin del av jobbet.

Alla dessa faktorer är ju helt utom Dustins kontroll.

Jag har handlat otaliga gånger från dom och så länge jag väljer en vara som finns i lager har jag den på förmiddagen nästa dag, och det funkar jämt.

I mina ögon så ser det mer ut som om du bara behöver en syndabock till att din sena planering inte fungerade.

I Lager om 1-2dagar betyder inte 20/8 vad är det som är så svårt att förstå? Dustin har gjort FEL!

Det ska stå EJ I LAGER!!!

Dom har gjort fel 3 gånger av 4!!!
På webben 1 gång, i telefonen 2 gånger men rätt över mailen till slut....
 
Re: Bra service på Dustin!

nosferatu skrev:
Jag har handlat på Dustin Home flera gånger, och det är min "prio ett"-butik när prylbegäret sätter in. Har även fått returnera krånglande utrustning, och redan innan de mottagit min retur hade de skickat nytt, snabbt som blixten.

Good for you! Själv har jag fått värdelös service...
 
Dustin är bra på det stora hela MEN jag måste hålla med om att dom ändrar sina leveransdatum onödigt ofta. Vet inte om det har blivit sämre på senare tid. I mitt fall har det bara strulat när jag handlat objektiv eller fotoprylar hos dom. Tror mer på att det är Canon/Nikon som lovar mer än dom kan hålla, Sverige är trots allt ett litet land och får det som blir över när övriga europa fått sina grejjer. /Hasse
 
loppsallad skrev:
Dustin är bra på det stora hela MEN jag måste hålla med om att dom ändrar sina leveransdatum onödigt ofta. Vet inte om det har blivit sämre på senare tid. I mitt fall har det bara strulat när jag handlat objektiv eller fotoprylar hos dom. Tror mer på att det är Canon/Nikon som lovar mer än dom kan hålla, Sverige är trots allt ett litet land och får det som blir över när övriga europa fått sina grejjer. /Hasse

Mycket möjligt att leverantören strular för återförsäljaren. MEN då ska ÅF göra som "alla andra" och skriva ut att det inte finns i lager.

För om alla andra har informationen ute "Ej i lager" och Dustin har ute "1-2dagar"... Så tror jag på att det sitter skit bakom knapparna som inte uppdaterar deras hemsida & interna system = MYCKET DÅLIG SERVICE...


Kan tillägga att Cyberphoto hade ute, "beräknad lev v.34" för samma objektiv... Där känner jag att jag kan lita på min leverantör, den ger mig inga falska löften !
 
Hellberg skrev:
I Lager om 1-2dagar betyder inte 20/8 vad är det som är så svårt att förstå? Dustin har gjort FEL!


Om du bemödar dig med att läsa ordentligt bland deras leveransvillkor vad 1-2 dagar betyder, så ser du att dom inte garanterar nånting utom att det VANLIGEN tar 1-2 dagar att leverera.

Jag handlar oftast på Dustin, och ibland grejor med 1-2 dagar. Det har under alla år endast en gång tagit längre tid.

Som nån annan sa, vill man ha prylen snabbt så ska man väl inte beställa nånting som inte finns i lager.

Trots att du tycker du blivit illa behandlad kommer Dustin fortfarande att vara mitt förstaval. Jag har aldrig haft nåt att klaga på vare sig med leveranser eller den enda reklamation jag haft.
 
Petlan skrev:
Om du bemödar dig med att läsa ordentligt bland deras leveransvillkor vad 1-2 dagar betyder, så ser du att dom inte garanterar nånting utom att det VANLIGEN tar 1-2 dagar att leverera.

Jag handlar oftast på Dustin, och ibland grejor med 1-2 dagar. Det har under alla år endast en gång tagit längre tid.

Som nån annan sa, vill man ha prylen snabbt så ska man väl inte beställa nånting som inte finns i lager.

Trots att du tycker du blivit illa behandlad kommer Dustin fortfarande att vara mitt förstaval. Jag har aldrig haft nåt att klaga på vare sig med leveranser eller den enda reklamation jag haft.

Du får gärna ha dom som första val!

Men om man i telefon "lovar" leverans innan helgen men ändrar sig hipp som happ till 20/8 så är det INTE bra service, mot mig!
 
Hellberg skrev:
I Lager om 1-2dagar betyder inte 20/8 vad är det som är så svårt att förstå? Dustin har gjort FEL!

Det ska stå EJ I LAGER!!!

Dom har gjort fel 3 gånger av 4!!!
På webben 1 gång, i telefonen 2 gånger men rätt över mailen till slut....

Har kollat på Dustins webb. De har tre typer av lagerkoder vad jag kan se: "I lager", "Ej i lager" och "1-2 dagar". Jag har inte kollat med dem men tror att 1-2 dagar som används mkt flitigt på webben deras inte är nånting annat än ledtiden till deras svenska distributörer. Distributörerna är ofta så pass snabba att beställer de före lunch så får de grejorna under dagen - om det finns på lager där.

Om det är en 1-2 dagars vara så kan personalen på Dustin ofta kolla på distributörernas webbar där det framgår hur många av artikeln i fråga de eventuellt har på lager. Finns den inte hos distributören kommer ni att få den ledtid som disitributörens webb visar. Men observera att det bara ofta är en genomsnittlig ledtid och inget bekräftat leveransdatum om det inte verkligen ligger en beställning mot leverantören. I så fall är det leverantörens uppskattade leveransdatum - som bara kanske håller - inget är skrivet i sten.

Men man kan väl hålla med om att det är lite äpplen och päron i Dustins info. Bättre hade det väl varit om man kunnat se lagersaldo, ledtider och vad som eventuelt är på väg in i distributörernas lager och när. Ibland kan det ju vara bra att veta hur mycket det verkligen finns på lager om man är ute efter saker det är stor efterfrågan på.

Dustin är nog ganska bra trots allt - trots att just du haft otur och är besviken. De har funnits förhållandevis länge i branchen och de är faktiskt verkligt professionella. Hade de inte skött sig så bra som de gjort över åren skulle de aldrig utvecklats som de gjort. De är snabba och har ett brett sortiment och för att klara det måste man ha bara system men som i alla distributionssystem är man ofta beroende av info som kommer till en genom flera led. Så allt styr verkligen inte Dustin över trots att vi gärna vill tro det.

Om jag verkligen vill vara säker på att få en produkt vid ett speciellt tillfälle så finns bara en hyffsat säker metod - att leta upp en välsortrad fotoaffär (om det nu finns nån kvar) som har det man vill ha på lager och faktiskt betala för det. Vill man inte det så är den här typen av strul en del av priset man faktiskt måste vara beredd att betala istället.

Sen är det faktiskt semestertider och vem vet, det kanske är en lite ovan överbelastad semestervikarie som försökt hjälpa dig efter bästa förmåga :). Eftersom det varit en pissig sommar så kanske de blivit lite tagna på sängen av alla uttråkade semesterfirare som tröttnat på att vänta på att solen och shoppar som galningar fastän det är sommar.
 
Senast ändrad:
Sten-Åke Sändh skrev:


Men man kan väl hålla med om att det är lite äpplen och päron i Dustins info. Bättre hade det väl varit om man kunnat se lagersaldo, ledtider och vad som eventuelt är på väg in i distributörernas lager och när.

Exakt! Thats my point! :)
 
Nu vet jag inte om det är relevant men en hel last med objektiv från Sigma stals för några veckor sedan vilket efter vad jag förstått, inneburit att Sigmas lagersystem i princip kollapsade i hela västra Europa.
Det har i alla fall här i England inneburit att många butiker som tidigare kunnat räkna med regelbundna leveranser inte fått några objektiv på ett bra tag och räkna med att det kommer att ta ytterligare några veckor innan de kommer ifatt.

Vad gäller Dustin så har jag aldrig haft några problem med dem. Men det är ju alltid så att man aldrig kan vara säker på snabb leverans om butiken inte har varan i lager, oavsett hur bra butiken är så kan de ju inte göra något om det är leverantörern som strular. Butiker sitter ju aldrig på några stora lager av ex. objektiv (det vore alldeles för dyrt och därmed riskabelt för dem) utan alla butiker är helt beroende av att alla led i leveranskedjan fungerar.
 
Hellberg skrev:
I Lager om 1-2dagar betyder inte 20/8 vad är det som är så svårt att förstå? Dustin har gjort FEL!

Det ska stå EJ I LAGER!!!

Dom har gjort fel 3 gånger av 4!!!
På webben 1 gång, i telefonen 2 gånger men rätt över mailen till slut....

Med den inställningen borde du nog sluta handla på internet överhuvudtaget.

Lager om 1-2 dagar måste väl ändå du också förstå att det betyder att dom inte har den hemma, eller?

I sånna fall måste dom ju sluta med att ange eventuella leveranstider överhuvudtaget, om en vara kommer in den 20/8 så innebär det ju också " EJ I LAGER" eller hur.

Eftersom dom inte kan garantera att det stämmer så måste det ju vara fel att skriva det med.

I en perfekt värld så skulle alla levarenstider och lagersaldon alltid stämma, nu gör dom ju inte det så därför handlar man hos den som verkligen har grejerna hemma om man har bråttom.

Hur enkelt tror du att det är att hålla koll på ett lager som innehåller 65.000 produkter?

Ska dom ringa runt tilla alla sina tusentals leverantörer hela tiden för att kolla leveranstider på grejer som någon eventuellt kommer att beställa om en vecka.

Det fungerar ju så att dom har en uppskattad leveranstid på icke lagervaror, sen när du lägger din beställning så gör dom en beställning i sin tur och får då kanske reda på att den inte finns i Sverige eller ens i Europa.

Då kan dina 1-2 dagar snabbt bli 20 augusti istället, men du menar alltså att dom ska kunna ha tid och kolla alla sina artiklar kontinuerligt ?
 
Fredrik H skrev:
Med den inställningen borde du nog sluta handla på internet överhuvudtaget.

Lager om 1-2 dagar måste väl ändå du också förstå att det betyder att dom inte har den hemma, eller?

I sånna fall måste dom ju sluta med att ange eventuella leveranstider överhuvudtaget, om en vara kommer in den 20/8 så innebär det ju också " EJ I LAGER" eller hur.

Eftersom dom inte kan garantera att det stämmer så måste det ju vara fel att skriva det med.

I en perfekt värld så skulle alla levarenstider och lagersaldon alltid stämma, nu gör dom ju inte det så därför handlar man hos den som verkligen har grejerna hemma om man har bråttom.

Hur enkelt tror du att det är att hålla koll på ett lager som innehåller 65.000 produkter?

Ska dom ringa runt tilla alla sina tusentals leverantörer hela tiden för att kolla leveranstider på grejer som någon eventuellt kommer att beställa om en vecka.

Det fungerar ju så att dom har en uppskattad leveranstid på icke lagervaror, sen när du lägger din beställning så gör dom en beställning i sin tur och får då kanske reda på att den inte finns i Sverige eller ens i Europa.

Då kan dina 1-2 dagar snabbt bli 20 augusti istället, men du menar alltså att dom ska kunna ha tid och kolla alla sina artiklar kontinuerligt ?

EJ i lager & 1-2 dagar är inte samma sak. Om du sätter ut sån infon så ska den vara korrekt, annars ska du skita i det!

Om du inte kan hålla infon KORREKT(uppdaterad) på hemsidan, i dom interna systemen och ut till kund så är det dålig service... Punk slut!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.