Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

USEL Service på DUSTIN!

Produkter
(logga in för att koppla)
Eftersom en del av er anser att Dustin är det sämsta som någonsin skådats så tror jag inte att jag lyckas omvända er iallafall.

Dock står jag fast vid mitt första inlägg att beställer man en vara som bevisligen inte finns hemma hos leverantören trots att man är i stort behov av den inom en viss tidpunkt så får man skylla sig själv.

Är man sen helt otolerant mot andras eventuella felaktigheter borde man nog ransaka sig själv oxå.

Frågan är om ni utför ert jobb till 100% varje dag, förmodligen inte.

Kanske ur er egen synvinkel men det finns säkert människor i eran omgivning som tycker att den där bilmeken eller kassörskan (med detta menar jag alltså er när ni står på era jobb) är en j..vla idiot bara för att ni inte uppträder som just den personen förväntar sig.
 
Fredrik H skrev:
Eftersom en del av er anser att Dustin är det sämsta som någonsin skådats så tror jag inte att jag lyckas omvända er iallafall.

Dock står jag fast vid mitt första inlägg att beställer man en vara som bevisligen inte finns hemma hos leverantören trots att man är i stort behov av den inom en viss tidpunkt så får man skylla sig själv.

Är man sen helt otolerant mot andras eventuella felaktigheter borde man nog ransaka sig själv oxå.

Frågan är om ni utför ert jobb till 100% varje dag, förmodligen inte.

Kanske ur er egen synvinkel men det finns säkert människor i eran omgivning som tycker att den där bilmeken eller kassörskan (med detta menar jag alltså er när ni står på era jobb) är en j..vla idiot bara för att ni inte uppträder som just den personen förväntar sig.

Lika bra admin stänger tråden innan det spårar ur helt. så slipper vi insinuationer om idioter o,dyl
 
Fredrik H skrev:
Eftersom en del av er anser att Dustin är det sämsta som någonsin skådats så tror jag inte att jag lyckas omvända er iallafall.

Dock står jag fast vid mitt första inlägg att beställer man en vara som bevisligen inte finns hemma hos leverantören trots att man är i stort behov av den inom en viss tidpunkt så får man skylla sig själv.

Är man sen helt otolerant mot andras eventuella felaktigheter borde man nog ransaka sig själv oxå.

Frågan är om ni utför ert jobb till 100% varje dag, förmodligen inte.

Kanske ur er egen synvinkel men det finns säkert människor i eran omgivning som tycker att den där bilmeken eller kassörskan (med detta menar jag alltså er när ni står på era jobb) är en j..vla idiot bara för att ni inte uppträder som just den personen förväntar sig.

Jag tycker inte att Dustin är ett dåligt företag. De flesta inlägg är trots allt positiva till Dustin. Däremot har inte Vanja fått så mycket medhåll vad gäller servicen hon har fått som i det här fallet var undermålig. Kontaktar man ett företag så bör man få svar som stämmer med verkligheten. Om man inte vet en leveranstid så får man säga det. Inte chansa och säga att den kommer, fastän man inte vet.

Att däremot som du gör, komma och insinuera att vi som inte tycker att Dustin har hanterat ärendet felfritt inte sköter våra egna jobb är väl att ta i? Om jag inte sköter mig så får väl personerna som är missnöjda gnälla gällande det. Du gör en generell anklaglse som helt saknar grund.
 
Jag håller med dig Vanja att om en affär säger att de skall ha sakerna om 1-2 dagar så säger de det. Om de inte kan hålla det så är det dåligt.

Vad de har för kontakter med producenten rör mig inte. Jag har min uppgörelse med affären och ingen annan.
 
Bland den mest utflippade ´i-landsproblems tråden´ som man dessvärre (till sin egen förtrytelse) har följt....

Tar det aldrig slut ?
 
etmj skrev:
Jag håller med dig Vanja att om en affär säger att de skall ha sakerna om 1-2 dagar så säger de det. Om de inte kan hålla det så är det dåligt.

Vad de har för kontakter med producenten rör mig inte. Jag har min uppgörelse med affären och ingen annan.

Det var min poäng!

Jag ville bara får ur mig hur arg jag var på hur Jag hade blivit behandlad, av ett företag som alla sagt var så bra.

Ville bara visa att det finns en baksida på myntet & jag fick smaka på den.

Nåväl nu är jag rätt glad för i natt kom mitt objektiv till Sverige från Tyskland och är säkert hos mig under dagen.

Leverans tid: 1 dag!!! :)
 
etmj skrev:
Jag håller med dig Vanja att om en affär säger att de skall ha sakerna om 1-2 dagar så säger de det. Om de inte kan hålla det så är det dåligt.

Vad de har för kontakter med producenten rör mig inte. Jag har min uppgörelse med affären och ingen annan.

Ja och när den uppgörelsen inte gick att genomföra så erbjöd dom henne att annulera ordern så var ligger problemet.

Bara för att man ringer och frågar om en leveranstid så har man inte gjort en uppgörelse.
 
Fredrik H skrev:
Ja och när den uppgörelsen inte gick att genomföra så erbjöd dom henne att annulera ordern så var ligger problemet.

Bara för att man ringer och frågar om en leveranstid så har man inte gjort en uppgörelse.

Om jag som leverantör 2 ggr har garanterat/ gett mitt ord på att kund ska få en produkt (ett objektiv) och jag gör fel(ger fel datum) så sitter jag som leverantör i skiten och kommer att bli tvungen att trolla med knäna eller kompensera kunder på något sätt eftersom JAG SOM LEVERANTÖR HAR GJORT FEL!

Jag jag har jobbat som säljare, butikschef, ordermottagare och allt möjligt men har lärt mig att om du vill har trogna kunder så måste du själv vara trogen!
 
Hellberg skrev:
Det var min poäng!

Jag ville bara får ur mig hur arg jag var på hur Jag hade blivit behandlad, av ett företag som alla sagt var så bra.

Ville bara visa att det finns en baksida på myntet & jag fick smaka på den.

Nåväl nu är jag rätt glad för i natt kom mitt objektiv till Sverige från Tyskland och är säkert hos mig under dagen.

Leverans tid: 1 dag!!! :)

"hur jag blivit behandlad " du får det att låta som en större katastrof, ska du inte säga att du blivit kränkt oxå ?

Så länge som det sitter vanliga människor i båda ändar av en telefonlur så kommer det aldrig fungera helt perfekt i sånna här sammanhang.

Jag tycker du lägger alldeles för stor vikt vid en sån här småsak, en beställning som går fel, och du hittar en annan leverantör som kan fixa det så vad är problemet.
 
Fredrik H skrev:
"hur jag blivit behandlad " du får det att låta som en större katastrof, ska du inte säga att du blivit kränkt oxå ?

Så länge som det sitter vanliga människor i båda ändar av en telefonlur så kommer det aldrig fungera helt perfekt i sånna här sammanhang.

Jag tycker du lägger alldeles för stor vikt vid en sån här småsak, en beställning som går fel, och du hittar en annan leverantör som kan fixa det så vad är problemet.

En gång ingen gång 2 gånger en gång för mycket.
 
Hellberg skrev:
Om jag som leverantör 2 ggr har garanterat/ gett mitt ord på att kund ska få en produkt (ett objektiv) och jag gör fel(ger fel datum) så sitter jag som leverantör i skiten och kommer att bli tvungen att trolla med knäna eller kompensera kunder på något sätt eftersom JAG SOM LEVERANTÖR HAR GJORT FEL!

Jag jag har jobbat som säljare, butikschef, ordermottagare och allt möjligt men har lärt mig att om du vill har trogna kunder så måste du själv vara trogen!

Nej nej nej nej

Om dom hade ringt dig på fredag eftermiddag och sagt att det inte gick så kan jag hålla med dig, men eftersom dom rättar till det hela inom nån timme och erbjuder dig att annulera ordern så lägger jag ingen skuld på dom överhuvudtaget.

Som jag sagt tidigare så verkar inte Dustin ha speciellt stora problem med sin service eftersom dom hade väldigt höga poång i kundundersökningarna och dom drar in 2.5 miljarder bara i år.
 
rogert skrev:
Lika bra admin stänger tråden innan det spårar ur helt. så slipper vi insinuationer om idioter o,dyl

Ja du får läsa mina inlägg hur du vill, eftersom du inte är intresserad av vad egentligen stod så behöver du inte komma med fler inlägg själv.
 
Fredrik H skrev:
Ja och när den uppgörelsen inte gick att genomföra så erbjöd dom henne att annulera ordern så var ligger problemet.

Bara för att man ringer och frågar om en leveranstid så har man inte gjort en uppgörelse.

Fredrik, du verkar inte se problemet. Hon har först fått ett leveransdatum på deras websida på 1-2 dagar. När produkten inte kom så ringde hon och blev lovad att få produkten inom en viss tid. När så inte skedde så fick hon en ny tid som inte gick att hålla. Poängen är att företaget, Dustin i det här fallet, inte kollade upp vad som gällde utan chansade på att det var på gång. Två gånger dessutom. Det är undermåligt och icke godkänd service. Därmed inte sagt att Dusitn är ett dåligt företag med dålig service. De har bara gjort ett dåligt jobb i Vanjas fall.

Föresten, det var ju generöst av dem att ERBJUDA henna att annulera ordern?!
 
Fredrik H skrev:
Nej nej nej nej

Om dom hade ringt dig på fredag eftermiddag och sagt att det inte gick så kan jag hålla med dig, men eftersom dom rättar till det hela inom nån timme och erbjuder dig att annulera ordern så lägger jag ingen skuld på dom överhuvudtaget.

Som jag sagt tidigare så verkar inte Dustin ha speciellt stora problem med sin service eftersom dom hade väldigt höga poång i kundundersökningarna och dom drar in 2.5 miljarder bara i år.

Läs tråden igen!

JAG MAILADE DOM!

Så med andra ord... hade jag inte gjort det hade jag stått med skägget i brevlådan nästa vecka!

Jag anser att Dustin satt sin sista potatis...
 
Marcus Hellberg skrev:
Fredrik, du verkar inte se problemet. Hon har först fått ett leveransdatum på deras websida på 1-2 dagar. När produkten inte kom så ringde hon och blev lovad att få produkten inom en viss tid. När så inte skedde så fick hon en ny tid som inte gick att hålla. Poängen är att företaget, Dustin i det här fallet, inte kollade upp vad som gällde utan chansade på att det var på gång. Två gånger dessutom. Det är undermåligt och icke godkänd service. Därmed inte sagt att Dusitn är ett dåligt företag med dålig service. De har bara gjort ett dåligt jobb i Vanjas fall.

Föresten, det var ju generöst av dem att ERBJUDA henna att annulera ordern?!

Åhh jag blir bara trött.

1: När dustin skriver 1-2 dagar så är det fortfarande bara en uppskattning, läs deras leveransinstruktiopner för guds skull.

Alltså har hon inte blivit lovad den första gången.

2: Första telefonisten säger " Inga problem " för att så står det på hennes datorskärm, och det är det normala tiden om Sigma har den hemma vilket hon kanske eller kanske inte kan se på sin dator, troligen inte eftersom då skulle hon nog inte gett Vanja det svaret.

Jag tror att det är nu Vanja egentligen lägger sin order om jag fattat rätt.

Så nu går det troligen iväg en order från Dustin till Sigma eller vad de nu kan heta som levererar dessa objektiv.

3: Vanja ringer igen och nu säger en annan telefonist att det nog inte kommer att fungera innan helgen.

4: Vanja skickar ett mail och får svaret att det dröjer till den 20/8, troligen efterson Dustin nu fått ett leveransbesked tillbaka från Sigmaleverantören. Detta besked hade hon med största sannolikhet även fått om hon väntat på orderbekräftelsemailet som brukar dyka upp inom en timme.

Så i mina ögon är det en gång av fyra som det gått fel och Vanja säger ju nu själv att " Att en gång är ingen gång. "

Man kan inte anse att Dustin gör fel när dom säger att det inte kommer att funka efterom det inte kommer att funka, felet ligger ju då bara i att det inte var det svaret som Vanja ville ha.
 
Hellberg skrev:
Läs tråden igen!

JAG MAILADE DOM!

Så med andra ord... hade jag inte gjort det hade jag stått med skägget i brevlådan nästa vecka!

Jag anser att Dustin satt sin sista potatis...

Jag har läst tråden, men kan du svara på om du fått någon orderbekräftelse eller inte ?
 
Fredrik H skrev:
Åhh jag blir bara trött.

1: När dustin skriver 1-2 dagar så är det fortfarande bara en uppskattning, läs deras leveransinstruktiopner för guds skull.

Alltså har hon inte blivit lovad den första gången.

2: Första telefonisten säger " Inga problem " för att så står det på hennes datorskärm, och det är det normala tiden om Sigma har den hemma vilket hon kanske eller kanske inte kan se på sin dator, troligen inte eftersom då skulle hon nog inte gett Vanja det svaret.

Jag tror att det är nu Vanja egentligen lägger sin order om jag fattat rätt.

Så nu går det troligen iväg en order från Dustin till Sigma eller vad de nu kan heta som levererar dessa objektiv.

3: Vanja ringer igen och nu säger en annan telefonist att det nog inte kommer att fungera innan helgen.

4: Vanja skickar ett mail och får svaret att det dröjer till den 20/8, troligen efterson Dustin nu fått ett leveransbesked tillbaka från Sigmaleverantören. Detta besked hade hon med största sannolikhet även fått om hon väntat på orderbekräftelsemailet som brukar dyka upp inom en timme.

Så i mina ögon är det en gång av fyra som det gått fel och Vanja säger ju nu själv att " Att en gång är ingen gång. "

Man kan inte anse att Dustin gör fel när dom säger att det inte kommer att funka efterom det inte kommer att funka, felet ligger ju då bara i att det inte var det svaret som Vanja ville ha.

Du tror väldigt mycket!!!

HUR VORE DET MED FAKTA???


1. Lägger ordern per telefon... nemas problemas.

JAG S K A FÅ OBJEKTIVEN INNAN HELGEN!

2. Jag ringer på efter middagen och säkerställer lev.tid. Det ska inte vara några problem, dom BÖR komma innan helgen, SENAST PÅ MÅNDAG. (HON GARANTERAR EN LEVERANS)

3. Jag mailar när jag lagt på luter för att ha på papper då jag inte litar på Dustin. Får ett kort mail med 20/8...


Nu har det blivit en höna av en fjäder.


Jag är missnöjd med Dustin och kommer så att förbli tills den dan dom ber om ursäkt för sitt FELAKTIGA handlingssätt och USLA sätt att behandla en kund!!

Nu har jag skrivit mitt i tråden, och den som inte förstår min inställning behöver inte göra det!


Tack för mig!
 
Fredrik H skrev:
Jag har läst tråden, men kan du svara på om du fått någon orderbekräftelse eller inte ?

Ja det har jag!

Subject:Ordererkännande: 5614195



Orderdatum OrderNr
2007-08-07 5614195

Leveransadress Fakturaadress






Er Referens: Betalvillkor: 0 dagar netto
Ert ordernr: Telefon: XXXXXXXXXX
Godsmärke: OrgNr:
Kundnummer: XXXXX
Leveranssätt: 03 - POSTPAKET PF
Lev villkor: Fritt vårt lager

Vår referens: MARLENE AHLENIUS

Artikelnummer Benämning Antal Apris Radtotal
----------------------------------------------------------------------------------------
5010104071 CANON OBJEKTIV EF 70-200/4L IS USM TILL EOS 1 9_596,00 9_596,00
5010102877 HOYA FILTER UV G-SERIE 67 MM 1 92,00 92,00
 
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar