Marcus Hellberg
Aktiv medlem
Fredrik H skrev:
Åhh jag blir bara trött.
1: När dustin skriver 1-2 dagar så är det fortfarande bara en uppskattning, läs deras leveransinstruktiopner för guds skull.
Alltså har hon inte blivit lovad den första gången.
2: Första telefonisten säger " Inga problem " för att så står det på hennes datorskärm, och det är det normala tiden om Sigma har den hemma vilket hon kanske eller kanske inte kan se på sin dator, troligen inte eftersom då skulle hon nog inte gett Vanja det svaret.
Jag tror att det är nu Vanja egentligen lägger sin order om jag fattat rätt.
Så nu går det troligen iväg en order från Dustin till Sigma eller vad de nu kan heta som levererar dessa objektiv.
3: Vanja ringer igen och nu säger en annan telefonist att det nog inte kommer att fungera innan helgen.
4: Vanja skickar ett mail och får svaret att det dröjer till den 20/8, troligen efterson Dustin nu fått ett leveransbesked tillbaka från Sigmaleverantören. Detta besked hade hon med största sannolikhet även fått om hon väntat på orderbekräftelsemailet som brukar dyka upp inom en timme.
Så i mina ögon är det en gång av fyra som det gått fel och Vanja säger ju nu själv att " Att en gång är ingen gång. "
Man kan inte anse att Dustin gör fel när dom säger att det inte kommer att funka efterom det inte kommer att funka, felet ligger ju då bara i att det inte var det svaret som Vanja ville ha.
Du verkar dock inte ha fattat rätt. Läs vad Vanja skriver så klarnar det nog.
MEN även om din tolkning vore rätt så är det icke godkänt. Redan på punkt två kommer misstag nummer ett. De säger att det ska komma för att det står på datorskärmen. Hör du inte själv hur det låter? Svaret: Det ser ut som om det ska komma men jag ska ringa och kolla för säkerhets skull. Jag återkommer...Hade varit det rätta.
Även på punkt tre har vi ett stort misstag. De säger att det NOG inte kommer att fungera. Svaret skulle varit: Det ser ut som om vi har gjort en miss och jag ber om ursäkrt för det. Jag ska kontrollera vart problemet ligger. Jag ber att få återkomma med rätt leveranstid.
På din punkt 4 så har de fått informationen som de borde tagit reda på till punkt 2 och 3. Hon borde då ha blivit uppringd där de förklarar läget och ber om ursäkt för att de inte lämnade rätt besked i punkt 2 och 3.
Du har dock delvis rätt i att man inte kan ta för givet att produkten ska komma efter 1-2 dagar för att det står på webben. Det har inte Vanja heller gjort. Det var ju därför hon ringde?! Men man får ju anta att det ska levereras omkring 1-2 dagar i de flesta fall.
Fredrik, jobbar du på Dustin eftersom du så ivrigt försvarar deras agerande?