** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

trött på Dustin

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag jobbar inom IT och har varit kund på Dustin så länge jag kan minnas (80-tal gissar jag).

Företaget var alltid ett föredöme när det gäller kundsupport. Det uppstod sällan några problem och gjorde det så rättades det omedelbart och utan minsta knot.

För några år sedan sålde huvudägaren bolaget till något snitsigt riskkapitalbolag och sedan dess har det gått stadigt utför vad gäller servicegrad.

Vid returer möts man av misstänksamhet och oflexibla rutiner. Ärenden tar onödigt lång tid. Prisbilden har blivit skev, ibland är varor dyrare på Dustin än Dustinhome trots att det helt klart är samma vara, samma bolag, samma logistik.

Det tråkiga är att konkurrenterna inte är så mycket bättre så jag är fortfarande kund på Dustin, om än mindre nöjd sådan.

Hoppas det löser sig för dig.

Håller med. Det är ingen tillfällighet att Dustin är så stora som de är. De har varit bättre än många andra på att sälja och distribuera IT-prylar. Jag talar i sammanhanget både som kund men jag har även arbetat i distributionsledet före (på distrubutör/grossist som haft Dustin som kund). De har alltid haft en kärna av duktigt folk. Skaparen av Dustin Bosse Lundewall har väl sålt vidare för ett antal år sedan men jag tror fortfarande att bolaget nog är ett av de bättre att handla från. Köpte lite prylar för några veckor sedan och de levererar som alltid på någon dag och webben funkar fint tycker jag.

Det märkliga annars var ju att när vi fick den "nya" ekonomin, så var inte de gamla postorderföretagen vatten värda trots att de i princip gjort samma sak som de nya webbbutikerna i 100 år. Webbhandel är ju i grunden inget annat än postorder i ny tappning. De senare lyftes till skyarna och drog till sig riskkapital som sedan ofta brändes i konkurser då de som sagt inte hade mycket till business och inte kunde hantera det lilla de falktiskt hade. De som handlade hos många av dessa tidiga aktörer upptäckte att det ofta funkade att handla och priserna var ofta bra men uppstod komplikationer med trasiga produkter och returer så ringde man telefonnummer ingen svarade på och man mailade mailadresser ingen svarade på heller. De kunde helt enkelt inte hantera en enkel retur en gång. De kunde bara sälja och knappt det.

Går det åt helsike så är det ofta oerhört svårt att fjärrstyra strulprocesserna. Har själv varit med om att boka några seminarier i USA. Deras site funkade inte med ÅÄÖ så då prövade jag en gång till och fick betala dubbelt. När jag försökte få kreditering så valsades jag bara runt mellan arrangören och den outsourcade administrationen och det krävdes kontakt direkt med Master Card för att rå på dem efter massor med timmars jobb. De här företagens flöden funkar som en diod eller backventil. Stålarna rinner bara in och aldrig ut igen. Telefonsamtal kopplas ner ur telefonköerna när köerna blir för långa vilket ledde till att man aldrig kom fram. Mail sket man i fullständigt. Så det är verkligen nödvändigtatt kolla upp omdömena om de man ger sig i lag med. Intenethandel är fantastisk när den funkar och fullständigt gräslig när den inte funkar. Men det är min uppriktiga uppfattninga att Dustin tillhört och tillhör de bästa och de har numera många års erfarenhet av näthandel och kan detta väl.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar