ANNONS
Annons

USEL Service på DUSTIN!

Produkter
(logga in för att koppla)
Ok , jag driver oxå företag så jag vet hur det går till.

Händer det aldrig dig att du får ett samtal från en kund som vill köpa en vara eller tjänst som du i din tur är beroende av någon annan för att kunna leverera ?

Du kanske helt enkelt ringer denna leverantör men får inget besked direkt på stunden utan måste vänta, kunden ringer igen och du ger beskedet att det kanske/förhoppningsvis kan gå att lösa.

Om detta aldrig inträffat för dig så är det bara att gratulera för då har du haft en j..vla tur i livet.
 
Jo det händer ofta!
Men vi lovar inte för mycket!
Som jag skrev , dom kanske inte ska ha 1-2 dagar där för det inger kunden falska förhoppningar.
Dom gräver en grop åt sig själva med den formuleringen!
 
Sventa46 skrev:
Det har jag aldrig påstått!
Jag bara säger att det är inte svårare att hantera ett lager med 40.000 produkter än ett med 65.000 st
med hjälp av datorer.

Ok, så du var bara tvungen att ge dig in i diskusionen med ett helt intetsägande inlägg?

Det är väl självklart att dom har ett lagersystem med datorer och prylar men min tanke som troligen alla förstod utom du var just den att även om man har ett aldrig så datorstyr lager så innebär det inte att det alltid fungerar perfekt.
 
Fredrik H skrev:
Ok , jag driver oxå företag så jag vet hur det går till.

Händer det aldrig dig att du får ett samtal från en kund som vill köpa en vara eller tjänst som du i din tur är beroende av någon annan för att kunna leverera ?

Du kanske helt enkelt ringer denna leverantör men får inget besked direkt på stunden utan måste vänta, kunden ringer igen och du ger beskedet att det kanske/förhoppningsvis kan gå att lösa.

Om detta aldrig inträffat för dig så är det bara att gratulera för då har du haft en j..vla tur i livet.

Absolut, visst händer det. Då meddelar man kunden att jag har inte fått något konkret besked ännu men jag återkommer när jag vet mer. Vari ligger svårigheten i det??
 
Det var väl inte jag som startade den här diskussionen om lagerstorlek.
Men jag lämnar nu innan det spårar ur.
 
Freddie skrev:
Ja...eftersom dom speglar massa olika lager genom sitt system så är det väl rätt att skriva så. Som en resebyrå som har tusentals resor ungefär :)

Varför tror du inte att dom har ett lager när dom skriver detta på sin hemsida.

Citat : "Vi är en pålitlig och en kostnadseffektiv produktförsörjare eftersom vi har ett eget stort lager med över 65.000 produkter. "

Där upptäckte jag dessutom att jag skrivit fel tidigare, dom har 65.000 produkter inte artiklar.

Jag har under ca 8 års tid handlat hos dom ca 60 ggr och så längre jag väljer grejer som finns i lager så får jag dom dagen efter.

Måste vara svårt att lösa om man har sina lager hos någon underleverantör.
 
Sventa46 skrev:
Jo det händer ofta!
Men vi lovar inte för mycket!
Som jag skrev , dom kanske inte ska ha 1-2 dagar där för det inger kunden falska förhoppningar.
Dom gräver en grop åt sig själva med den formuleringen!

Jag tror inte det eftersom dom flesta människor förstår innebörden av något sådant.

Dessutom så verkar det ju fungera ganska bra eftersom Dustin omsätter 2,5 miljarder och förmodlingen är Sveriges största leverantör av dessa produkter.
 
Sventa46 skrev:
Det var väl inte jag som startade den här diskussionen om lagerstorlek.
Men jag lämnar nu innan det spårar ur.

Nej men det var du som hävdade att har man bara en dator så fungerar ett lager klockrent, men riktigt så enkelt är det ju inte.
 
Fredrik H skrev:
Varför tror du inte att dom har ett lager när dom skriver detta på sin hemsida.

Citat : "Vi är en pålitlig och en kostnadseffektiv produktförsörjare eftersom vi har ett eget stort lager med över 65.000 produkter. "

Där upptäckte jag dessutom att jag skrivit fel tidigare, dom har 65.000 produkter inte artiklar.

Jag har under ca 8 års tid handlat hos dom ca 60 ggr och så längre jag väljer grejer som finns i lager så får jag dom dagen efter.

Måste vara svårt att lösa om man har sina lager hos någon underleverantör.

När jag arbetade i databranschen för många år sedan var det redan då vanligt att bara spega stora distributörers lager genom sin webbplats - paketet skickades direkt från exempelvis Ingram Micro med en etikett från Dustin.

Dustin kan ha ett lager...men i många fall har dom inte ett rent fysiskt. Lite OP detta - men det är alltså inte ovanligt.
 
Fredrik H skrev:
Nej, där har du fel.

Hon har bara vid ett tillfälle blivit lovad leverans innan helgen.

1: Hemsidan säger 1-2 dagar (om allt går som det ska)

2: En telefonist sägar att det ska funka

3: En telefonist sägar att det troligen inte kommer att funka.

4: Ett e-mail förklarar att det inte kommer att funka.

Dessutom brukar man alltid få en orderbekräftelse från Dustin på mail inom en timme och där stod nog det riktiga leveransdatumet med eftersom då har lagt en egen beställning till sin leverantör och fått ett klart besked.

Jag anser att dom gjort helt rätt, bortsett möjligen från den första telefonisten, som myvket väl kan ha varit en semesterlösning av något slag.

Jag redigerar till korrekt:

1: Hemsidan säger 1-2 dagar.

2: En telefonist sägar att det ska funka

3: En telefonist sägar att det med största sannolikhet kommer innan helgen, MEN SENAST MÅNDAG!!.

4: Ett e-mail förklarar att det tidigast kommer 20/8.


Hmmm... känns som något är fel här!

Nåväl. Jag är missnöjd, thats it!

Får min leverans av objektivet i morrn eller fredag senast från ett Tyskt företag. 2.600:- billigare och bättre service en Dustin någonsinn kommer att få :)
 
Dustin & Dustin Home

Det är skillnader mellan Dustin och Dustin Home.
Dustin specialiserar sig Företag och datorer, servrar, nätverk samt kringutrustning.
Dustin Home säljer till Privatpersoner säljer hemdatorer, lite nätverk, kameror och mer konsument varor.

Dustin har stora mängder dataprodukter i sitt lager. Dock verkar foto etc vara kopior av leverantörernas saldon, gissar typ varje natt tankar dom leverantörernas saldon, dom som säger sig ha hemma blir 1-2 dagar, annars Ej i lager.
Dock måste dom lita på deras saldon.
 
Det var bra att den här diskussionen dök upp.
För det gjorde att jag googlade lite på företaget och hittade lite om dom.
Och det verkar som att koncernen är riktigt otrevlig att vara anställd i då den styrs med järnhand.
Döm själva.

Och tack Vanja för inlägget som gjorde att jag kunde räkna bort en leverantör i framtiden.

http://www.idg.se/2.1085/1.28322
 
Sventa46 skrev:
Det var bra att den här diskussionen dök upp.
För det gjorde att jag googlade lite på företaget och hittade lite om dom.
Och det verkar som att koncernen är riktigt otrevlig att vara anställd i då den styrs med järnhand.
Döm själva.

Och tack Vanja för inlägget som gjorde att jag kunde räkna bort en leverantör i framtiden.

http://www.idg.se/2.1085/1.28322
Koncernen, du menar det helägda dotterbolag som artikeln handlar om som inte har speciellt mycket alls att göra med både Dustin och Dustin Home, annat än första delen i namnet och ägarna.

Och med tanke på att artikeln är nästan 3 år gammal så lär den vara högst inaktuell, annars hade det funnits senare artiklar som påpekar fortsatta svårigheter.


Sventa46 skrev:
Är det inte samma ägare!
Är det inte samma koncern?
Samma Koncern, samma ägare, inte samma bolag. Och det kan vara en ENORM skillnad. Men man kan ju undra varför koncernerns övriga ~120 anställda inte var omnämnda i artikeln om nu koncernen hade så stora problem.

En liten arbetsplats, såsom ett mindre bolag med 16 anställda är enormt mycket mer sårbart om du har en dålig chef eller liknade. Det kan bära eller brista enbart på det.
 
nosferatu skrev:
Och i rättvisans namn, utan egna slutsatser från googlingar, kommer här Prisjakts samlade lista över betyg som köpare gett till företag, där Dustin kan hittas, samt direktlänkar till betygen som Dustin och Dustin Home har fått
(Medelbetyg 8,72/10 samt 9,23/10).
Intressant. Det är ju alltid så att det kommer vara saker som går fel, men hur många och vad händer är det som räknas. Sen finns det ju alltid kunder som är rötägg, som också måste tas med i beräkningen. Jag läste igenom tyckandet där och det var lite blandat. Det som verkar vettigt är att de är slöa att hantera reklmationer, vilket är synd. Och de som har gett de omdömerna tror jag har helt rätt då det var ett flertal. Fast några dåliga ömdömen är rent skrattretande. Ett som tyckte att de hade dåligt sortiment på Plasma TV och riktiga högtalare. En annan som var grymt sur över att de inte delleverat åt honom. Ingenting nämndes om han bett dem om det eller bara förutsatte att att de skulle vara synska och förstå det.

Vad gäller reklamationer så kan jag hålla med, vi hade problem på jobbet med en ny skärm, där studsade ärendet mellan Dustin och skärmtillverkarens verkstad ett antal gånger. Så kollegan fick gnälla på dem.

Alla de gånger jag beställt av Dustin har jag fått kanonbra service och snabb leverans och direkta svar på leveransförfrågan om tider.
 
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar