Maverick
Aktiv medlem
Vad var det för slags Mac-stöd du saknade när du letade NAS:ar?
Här ligger nog Apple i lä, ja. Det finns diverse tredjepartsprodukter, men frågan är hur bra de fungerar.
Tangentbord och skärm är väl inga problem? Nog fungerar det mesta (för att inte säga allt) med en Mac?
Vilken iMac är det som har skitskärm? Jag sneglar lite på en iMac 27", men om den har skitskärm så blir det nog ingen sådan. iMac 24" hade/har så vitt jag vet en riktigt bra skärm.
Annars kan man ju koppla in en bra skärm på sin iMac samt använda den externa skärmen för bildbehandling och den inbyggda för annat. Det kan vara rätt trevligt med två skärmar när man sysslar med bilder.
När det gällde NAS:en så var det få som hade administrationsprogram för mac. Jag vill liksom inte börja med att leta rätt på en tredjepartsprogram för att köra min NAS. Vet inte exakt vad som var problemet eftersom det mesta är http-baserat. Men jag köper ju inte en produkt där det står att den inte stöds av Mac.
När det kommer till iMac:en så vet jag inte riktigt vilken det var, de ser ju lika dana ut hela högen. Men gissar att det var nån av antingen 21" eller 24", nått i den stilen. Hopplös till bildredigering var den i vart fall. Dock så var den andra, och betydligt äldre, iMacen på redaktionen helt okej. Vad som sitter i nu vete fan, det kommer aldrig bli aktuellt med iMac för mig inom överskådlig framtid så jag har inte brytt mig om att kolla.
Tangentbord så fungerar väl de flesta som generic antar jag, men gissar att det kan bli problem med t ex gamer-tangentbord. Fast det finns ju så få spel så det kvittar väl antar jag. Gäller bara att hitta funktionstangenterna, mycket irriterande när man hoppar mellan miljöer även om det är ett skitproblem.
/Maverick