Pippo
Aktiv medlem
Ledsen att behöva säga det, men strulande pc = skit bakom spakarna.
Visst är det så, men det känns skönt att ha en dator man inte behöver vara rymdingenjör för att kunna använda.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ledsen att behöva säga det, men strulande pc = skit bakom spakarna.
Så kan man ju också desperat uttrycka sigLedsen att behöva säga det, men strulande pc = skit bakom spakarna.
Inget desperat med det, jag tycker bara det är så roligt när folk som har så mycket strul med windows byter till mac och allt är kalas. Fast det är klart, det visar väl att osx kanske är lite mer idiotsäkert än windows...och det är väl bra.Så kan man ju också desperat uttrycka sig
Du såg va?Inget desperat med det, jag tycker bara det är så roligt när folk som har så mycket strul med windows byter till mac och allt är kalas. Fast det är klart, det visar väl att osx kanske är lite mer idiotsäkert än windows...och det är väl bra.
Där ser man, jag har faktiskt glömt, eller snarare förträngt, det där med antivirus-program. De jag körde under Windowstiden funkade ok, men visst är det skönt att slippa dem. Än så länge....!När man håller på med videoredigering, musikprogram, bildbehandling, programmering mm på PC:n så ÄR det struligt! Dual boot, antivirusprogram, avstängt nätverk mm mm.
Och på vilket sätt går det inte i windows 7?Bytte till en Mac 2006 och vips så kan man installera de program man vill ha och sedan bara köra datorn
Windows 7 kom ju fyra år efter 2006.Och på vilket sätt går det inte i windows 7?
Tre år senare, men okej. Och på vilket sätt är gamla operativsystem relevanta?Windows 7 kom ju fyra år efter 2006.
På vilket sätt är det relevant att kontra Francis upplevelse 2006 med att det idag finns Windows 7 som gör det han önskade 2006? Det var huvudpoängen med min kommentar.Tre år senare, men okej. Och på vilket sätt är gamla operativsystem relevanta?
Det enda jag stör mig på är folk som påstår att windows är så jävla krångligt och sen syftar på en version som är över tio år gammal. Jag ser inte vad som är så intressant med statistik på hur många som byter os och är nöjda, när dom bara är en pytteliten bråkdel av det totala antalet användare. Och antalet användare som uppenbarligen är nöjda och inte byter till mac är ju fler än dom som gör det.Jag bytte själv till Mac för 10 år sedan, och orkar inte lägga mig i den här oändliga diskussionen om OSX vs Windows mer än så. En siffra på hur många som byter från Mac till PC vs PC till Mac och är nöjda med bytet skulle dock vara intressant. Oavsett vad som är "bästa systemet" så verkar ju Apple ha fattat vad folk vill ha. Att de ligger längre fram än Microsoft på det visar ju inte minst iOS.
Det enda jag stör mig på är folk som påstår att windows är så jävla krångligt och sen syftar på en version som är över tio år gammal. Jag ser inte vad som är så intressant med statistik på hur många som byter os och är nöjda, när dom bara är en pytteliten bråkdel av det totala antalet användare. Och antalet användare som uppenbarligen är nöjda och inte byter till mac är ju fler än dom som gör det.
Jo, fast antalet användare behöver ju inte ha någon betydelse för "vad som är bäst" eller "vilka som är nöjdast". Sitter man på ett företag med specialutvecklad mjukvara för Windows så går det ju inte att bara byta system. Och har man Windows hemma som man "alltid" har haft så tror jag snarare det är rädslan och oviljan att behöva lära sig ett nytt system som avgör än att man anser att OSX är sämre än Windows.Det enda jag stör mig på är folk som påstår att windows är så jävla krångligt och sen syftar på en version som är över tio år gammal. Jag ser inte vad som är så intressant med statistik på hur många som byter os och är nöjda, när dom bara är en pytteliten bråkdel av det totala antalet användare. Och antalet användare som uppenbarligen är nöjda och inte byter till mac är ju fler än dom som gör det.
Att basera sin uppfattning om nåt på inaktuella fakta är aldrig en bra sak.När Francis beskrev hur nöjd han var med sitt byte 2006 så fick du genast lov att kontra med ett OS som vid det tillfället inte var uppfunnet ännu... Sånt kan jag i och för sig också störa mig på lite grann.
Och har man Windows hemma som man "alltid" har haft så tror jag snarare det är rädslan och oviljan att behöva lära sig ett nytt system som avgör än att man anser att OSX är sämre än Windows.
Jättebra att du är nöjd och också vet varför du är nöjd med ditt val!Jag kör windows av två anledningar; jag gillar inte osx alls (framför allt gäller det Finder) och vill ha mest kräm för pengarna när jag köper (bygger) dator.
Att basera sin uppfattning om nåt på inaktuella fakta är aldrig en bra sak.
Är nog mer troligt att det beror på antivirusprogrammet, laptopen i sig eller drivrutiner än win7.Hemma har vi 3 mac:ar och 1 pc laptop med win7. Gissa vilken dator som segar och har hyss för sig Vid byte av antivirusprogram så slutade webkameran att funka. Filladdning via bluetooth har också självdött, men det har säkert inget med win7 att göra...
Den kunnige borde ju inse att även om Windows i sig inte har några problem alls, så påverkar ju upplevelsen av annan (nödvändig) mjukvara intrycket av Windows. Att OSX inte kräver antivirusprogram, har skräddarsydd hårdvara samt ofta inte kräver installation av drivrutiner påverkar ju intrycket av systemet, även om eventuella problem med Windows egentligen inte beror på Windows i sig.Är nog mer troligt att det beror på antivirusprogrammet, laptopen i sig eller drivrutiner än win7.
Saker självdör heller inte utan vidare, det finns alltid en orsak. Men den okunnige skyller nog gärna ofta på windows och menar att osx är så mycket bättre.
Väljer man rätt hårdvara till windows är det inga problem, så vad är problemet?Den kunnige borde ju inse att även om Windows i sig inte har några problem alls, så påverkar ju upplevelsen av annan (nödvändig) mjukvara intrycket av Windows. Att OSX inte kräver antivirusprogram, har skräddarsydd hårdvara samt ofta inte kräver installation av drivrutiner påverkar ju intrycket av systemet, även om eventuella problem med Windows egentligen inte beror på Windows i sig.