Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trött på PC! Dags för Mac?

Produkter
(logga in för att koppla)
Typ 4 timmar senare, match med bl a kommandotolken, regedit etc så verkar skiten funka.

Det SKA inte vara såhär svårt!

Creative ljudkort i Vista ÄR så... Var i någon annan tråd där jag vidhöll problemen med att få fungerande ljud, som sen även lät bra och blev ordentligt idiotförklarad.
Det är Inte utan anledning det uppståt enskilt utvecklat drivrutins stöd för Creative chipen som t.ex. kX drivers.

Byta till proffs ljud i OS X är också spännande men det är en fråga om att hitta rätt drivrutins version från korttillverkaren, Creative å sin sida har knappt släppt en fungerande drivrutins samling med tillhörande applikationer för Vista utan skyllt på Microsoft.
 
Lennart Sindahl:

Bytte själv till Mac (Imac 27") för ca 1 månad sedan efter att tidigare alltid ha kört diverse PC-burkar. Kan tala om att jag nu, efter att ha börjat förstå hur logiskt allt är med Macen, ALDRIG kommer att byta tillbaka till PC. Med Macen flyter allt bara på.

Har man mitt tålamod så är Mac rena drömmen när man drar igång och avslutar... Vem orkar i längden med "Windows is shutting down " i tid och evighet...
 
Haft Mac drygt en månad nu...

Same same but different. Whow-känslan uteblev, men det gör den ju när man packat upp sina Windowsburk också.

Ska bli intressant att se hur fort den "möglar".
 
Tiden går fort. Nu har jag suttit drygt ett år med min Imac och känner fortfarande samma nyförälskelse varje gång jag sätter mig framför datorn. Ännu har inget strulat. Dessutom kompletteras den nu också av en bärbar dito. Med ungarnas PC är det ett evigt meckande och problemlösande.
 
Tiden går fort. Nu har jag suttit drygt ett år med min Imac och känner fortfarande samma nyförälskelse varje gång jag sätter mig framför datorn. Ännu har inget strulat. Dessutom kompletteras den nu också av en bärbar dito. Med ungarnas PC är det ett evigt meckande och problemlösande.

Ge Mac:en till ungarna skall du se att de kan ordna lite problem åt dig ;-)
 
Vem orkar i längden med "Windows is shutting down " i tid och evighet...

Min PC med Windows 7 startar på 17 sek och stänger av sig på 5 sek, har inte sett någon Mac som slår det.
Men en Mac med Snöleoparden är mycket snabbare än en PC med Vista, fast det är ju å andra sidan en orättvis jämförelse. Min Volvo är snabbare än dom flesta äldre Porschar också.

/Karl
 
Skulle kidsen använda Macen är det ju bara att låsa den för allt de inte ska ha tillgång till så då skulle den nog överleva ändå. ;)

Det kan du göra på Windows 7 och Vista också, vilket jag antar att du har på PCn eftersom du jämför PCn mot en nyare OS/X-version.

/Karl
 
Då har du inte sett min:) Min MacBook Air (11"-varianten med enklaste processorn) startar på 15 och stängs av på 2,3.

Då har du inte många program som startar automatiskt vid uppstart. Jag är inloggad på skype efter 17sek och har 3-4 till program som också är startade då.

Min PC är också 2 år gammal så den kan man inte direkt klassificera som snabb.

/Karl
 
Det kan du göra på Windows 7 och Vista också, vilket jag antar att du har på PCn eftersom du jämför PCn mot en nyare OS/X-version.

/Karl

Lugn och fin nu, jag kör XP på den men har inte någonstans jämfört den mot Macen. Har endast sagt att jag upplever att jag slipper allt strul efter bytet från PC.
 
Hejda er nu, åter till ämnet och inga personangrepp och insinuationer tack... Jag har raderat det senaste tramset. De här trådarna om PC vs Mac tenderar ju att spåra ur snabbare än en Nikon vs Canon-tråd...
 
Ge Mac:en till ungarna skall du se att de kan ordna lite problem åt dig ;-)

jag gav en av mina mac book till en av mina tonårsöner den överlevde i 4år till han dränkte den med glas vatten (5dl). Jag köpte den 2002 o den hängde med till olyckan i höstas. Gissa vad han köpte för ny dator?
Jag var hemma hos en kund igår o fotade o han hade bytt till mac för två år sedan o sa att han var supernöjd för allt strul etc han haft förut existerade inte längre. Det är bara att läsa igenom alla mac/pc trådar så låter det likadant.
För mig så får folk gärna köra pc så kan jag få fortsätta köra bekymmersfritt med mina maccar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.