Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Trött på PC! Dags för Mac?
- Trådstartare Lennart Sindahl
- Start datum
Surgeon
Aktiv medlem
Nu lämnar jag denna tråd då jag nu sitter med min nya macbook pro 15"
Nice,
Själv sticker jag idag till Macoteket i Sundbyberg och shoppar min nya Mac.
Så ikväll blir det till att föra över alla applikationer till den:
nya,
snabba,
underbara
vackra,
otroligt kompetenta--->
Macen
Den gamla får börja ett nytt liv som köksdator ;-)
flygnord
Aktiv medlem
bra storleksval, vilka val av innehåll gjorde du i övrigt?
AndyK
Aktiv medlem
Avis...... Vill ju också ha...
Men glad för din skull!
RolleJ
Aktiv medlem
Sugen på mac
Sitter med en ettochetthalvt år gammal PC med Vista Home premium. Det senaste halvåret har jag bara haft krångel med denna maskin occh är nu sugen på att byta till en Mac ( det finns redan en i familjen )
Använt PSE 8 hur är iphoto med det om man jämför
Funkar min gamla canoscan 8000F med mac OSX ?
Sitter med en ettochetthalvt år gammal PC med Vista Home premium. Det senaste halvåret har jag bara haft krångel med denna maskin occh är nu sugen på att byta till en Mac ( det finns redan en i familjen )
Mac-PC
Aktiv medlem
Hej.
Jag tycker du gör rätt i att testa Mac. Har alltid använt PC men gick helt över till Macbook för tre år sen - och vill aldrig tillbaka till Windows igen. Därmed inte sagt att det skulle vara något fel på Windows men jag gillar helt enkelt Mac bättre. Tur att det finns alternativ - vore tråkigt om alla körde samma bil.
Iphoto är inte alls som Photoshop. Det är i första hand ett mycket bra program för att arkivera, betrakta och jobba med lite enklare justeringar av sina bilder.
Då är Aperture ett betydligt mer kompetent program som har alla arkiveringsmöjligheterna och de fina betraktningsfunktionerna från iPhoto men också mycket mer och dessutom avancerade bildmanipuleringsverktyg. Du kan lätt importera ditt iPhoto-bibliotekt till Aperture om du redan har bilder där. Aperture kan du köpa på Mac App Store för 599 - ett otroligt bra pris där man får mycket för pengarna.
Jag tror inte det ska bli några problem att hitta drivrutiner, Canon har en mycket bra sida för drivrutiner för sina produkter och det mesta brukar gå att finna.
Jag tycker du gör rätt i att testa Mac. Har alltid använt PC men gick helt över till Macbook för tre år sen - och vill aldrig tillbaka till Windows igen. Därmed inte sagt att det skulle vara något fel på Windows men jag gillar helt enkelt Mac bättre. Tur att det finns alternativ - vore tråkigt om alla körde samma bil.
Iphoto är inte alls som Photoshop. Det är i första hand ett mycket bra program för att arkivera, betrakta och jobba med lite enklare justeringar av sina bilder.
Då är Aperture ett betydligt mer kompetent program som har alla arkiveringsmöjligheterna och de fina betraktningsfunktionerna från iPhoto men också mycket mer och dessutom avancerade bildmanipuleringsverktyg. Du kan lätt importera ditt iPhoto-bibliotekt till Aperture om du redan har bilder där. Aperture kan du köpa på Mac App Store för 599 - ett otroligt bra pris där man får mycket för pengarna.
Jag tror inte det ska bli några problem att hitta drivrutiner, Canon har en mycket bra sida för drivrutiner för sina produkter och det mesta brukar gå att finna.
macrobild
Avslutat medlemskap
Om det inte finns Canonprogramvara till OSX så brukar Vuescan klara biffen
http://www.hamrick.com/
http://www.hamrick.com/vuescan/canon_8000f.html
http://www.hamrick.com/
http://www.hamrick.com/vuescan/canon_8000f.html
Falumas
Aktiv medlem
OS/X är betydligt bättre än katastrofen Vista, när du sedan tröttnar på OS/X så kan du byta till Windows 7 som nog är det bästa på marknaden just nu.
/Karl