Annons

Trött på PC! Dags för Mac?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu lämnar jag denna tråd då jag nu sitter med min nya macbook pro 15" :)


Nice,

Själv sticker jag idag till Macoteket i Sundbyberg och shoppar min nya Mac.

Så ikväll blir det till att föra över alla applikationer till den:
nya,
snabba,
underbara
vackra,
otroligt kompetenta--->

Macen

Den gamla får börja ett nytt liv som köksdator ;-)
 
Sugen på mac

Sitter med en ettochetthalvt år gammal PC med Vista Home premium. Det senaste halvåret har jag bara haft krångel med denna maskin occh är nu sugen på att byta till en Mac ( det finns redan en i familjen )
Använt PSE 8 hur är iphoto med det om man jämför
Funkar min gamla canoscan 8000F med mac OSX ?
 
Hej.
Jag tycker du gör rätt i att testa Mac. Har alltid använt PC men gick helt över till Macbook för tre år sen - och vill aldrig tillbaka till Windows igen. Därmed inte sagt att det skulle vara något fel på Windows men jag gillar helt enkelt Mac bättre. Tur att det finns alternativ - vore tråkigt om alla körde samma bil.

Iphoto är inte alls som Photoshop. Det är i första hand ett mycket bra program för att arkivera, betrakta och jobba med lite enklare justeringar av sina bilder.

Då är Aperture ett betydligt mer kompetent program som har alla arkiveringsmöjligheterna och de fina betraktningsfunktionerna från iPhoto men också mycket mer och dessutom avancerade bildmanipuleringsverktyg. Du kan lätt importera ditt iPhoto-bibliotekt till Aperture om du redan har bilder där. Aperture kan du köpa på Mac App Store för 599 - ett otroligt bra pris där man får mycket för pengarna.

Jag tror inte det ska bli några problem att hitta drivrutiner, Canon har en mycket bra sida för drivrutiner för sina produkter och det mesta brukar gå att finna.
 
Sitter med en ettochetthalvt år gammal PC med Vista Home premium. Det senaste halvåret har jag bara haft krångel med denna maskin occh är nu sugen på att byta till en Mac ( det finns redan en i familjen )
Använt PSE 8 hur är iphoto med det om man jämför
Funkar min gamla canoscan 8000F med mac OSX ?

OS/X är betydligt bättre än katastrofen Vista, när du sedan tröttnar på OS/X så kan du byta till Windows 7 som nog är det bästa på marknaden just nu.

/Karl
 
Det är inte bara operativsystemet man byter när man byter till en Macintosh. När det gäller laptops så är Macens trackpad helt överlägsen alla trackpads jag har använt på PC-hårdvara. Jag var skeptisk till den innan jag bytte, men den är helt fantastiskt bra.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.