Mac eller PC?
Så fort denna fråga ställs dyker det upp ett gäng påståenden som jag tvivlar är sanna. Här kommer det jag tror på. Jag gjorde mitt val för några år sedan till Apples favör och som utbudet ser ut i dagsläget köper jag ingen fler windowsburk. Windows 7 är ju trots att bara en gris med lite smink på. Men visst, alla har väl varit på krogen och vet vad lite smink kan göra! ;-)
Seriöst så tror jag på påståendet att Windows 7 är vad Vista borde ha varit. Men då måste man ta en funderare. Har utvecklingen på OSX stått still sedan Vista? Knappast. Båda systemen har sina fördelar och nackdelar, det inser jag. Jag kan fortfarande sakna vissa saker från Windows. Inte minst program som Fast Stone (en ACDSee liknande gratisvariant) men i det stora hela är jag så mycket mer nöjd med Mac. Men en sak är ju klart. Man får betala för det. Men är det inte alltid så. Lite bättre kostar i regel mycket mer. Så är det när det gäller bilar, mat och allt annat också. Så varför inte på datorer?
Macarna är något stabilare, tystare, startsnabbare, mer logisk (enligt mig) och mycket exklusivare. Det räcker för mig. Men glöm inte att du måste fram med stora plånboken.
Jo, just det... Jag HAR både provat att installera samt använda Windows 7 för den som undrar och enormt impad är jag inte som ni förstår, men en klar förbättring från Vista...