Annons

Trött på PC! Dags för Mac?

Produkter
(logga in för att koppla)
Sista inlagget till dig, dar jag pekade ut tva huvudproblem:

"Att varje applikation skoter sitt ar just ett av huvudproblemen med Windows, det finns ingen standard for hur saker och ting ska fungera ur ett programmeringsperspektiv. Vilket leder till en av tva saker, ibland bada:

1) Mycket dyrare for konsumenten eftersom det ar mer komplicerat att skapa program som faktiskt fungerar som det ar tankt sig

2) Opalitliga resultat for slutanvandaren beroende pa hardvara, mjukvaruversion och patch level."

Och for number tva, sa kunde du inte hitta nagra motargument nar du insag att ett service pack faktist ar en patch level.
Två problem som du hittat på då inte kan styrka dem. Du kan försöka med den argumentationstekniken på någon lågstadielev, den funkar inte på mig.
 
Så lite XP-artiklar och en changelist för .NET och ett problem med Vista. Gött, mycket kött på benen ser jag. Hur tycker du det mäter sig mot uppdateringar från Apple som sabbar hårdvaran (http://www.extremetech.com/article2/0,2845,2337185,00.asp)?
Apple är bättre? Cocoa vs Carbon, lögnen om 64bit? Total eliminering av bakåtkompatibilitet med OS-upgrade i 10.6

Det spelar ingen roll om du kör fler OS, ditt fanatiska stöd av Apple medans du hoppar på XP (åter igen, i princip 10år gammalt) trots verkligheten som den ser ut nu får dig inte att framstå som mer än en fanboy, tyvärr.

Väntar fortfarande på avhandlingarna i utveckling för båda systemen där dom kommer fram till att utveckling av applikationer för OS X är billigare än Windows. Adobe speciellt har nog något att säga till om där med tanke deras flera miljoner rader kod som nu måste skrivas om på grund av SDK-bytet av Apple.
 
Nu har jag tappat räkningen,
vilken sida av debattörerna har mer paj kvar att kasta?

Underhållning på hög nivå...
 
Så lite XP-artiklar och en changelist för .NET och ett problem med Vista. Gött, mycket kött på benen ser jag. Hur tycker du det mäter sig mot uppdateringar från Apple som sabbar hårdvaran (http://www.extremetech.com/article2/0,2845,2337185,00.asp)?
Apple är bättre? Cocoa vs Carbon, lögnen om 64bit? Total eliminering av bakåtkompatibilitet med OS-upgrade i 10.6

Det spelar ingen roll om du kör fler OS, ditt fanatiska stöd av Apple medans du hoppar på XP (åter igen, i princip 10år gammalt) trots verkligheten som den ser ut nu får dig inte att framstå som mer än en fanboy, tyvärr.

Väntar fortfarande på avhandlingarna i utveckling för båda systemen där dom kommer fram till att utveckling av applikationer för OS X är billigare än Windows. Adobe speciellt har nog något att säga till om där med tanke deras flera miljoner rader kod som nu måste skrivas om på grund av SDK-bytet av Apple.

Problemet som jag papekade var att du har ett operativsystem som andrar alla forutsattningar med en ny patch, 23 miljoner google traffar senare, sa ignorerar du fortarande detta.

Cocoa vs. Carbon, tja, det var ju inte som sa att Apple berattade att det skulle bli sa, eller? Sa alla utvecklare med ADC visste om det, och efter som det var fallet valde Adobe att inte ha 64bitar for PS CS4 i Apple versionen. Problemet med en patch, ta vilket givet SP som helst, for Windows, ar att Microsoft andrar spelreglerna utan att beratta detta och att det orsakar problem for all.

Du har inga som helst motargument for detta och valjer att ignorera problemet, sa vem ar det som ar en fanboy egentligen? 23 miljoner traffar mot ditt ord.
 
Jag borjade jobba nar jag var 14 pa farsans firma, men mer professionellt med eget foretag nar jag borjade gymnasiet.

Identiskt hardvara utan bootcamp? Kan du for en gangs skull visa en lank?

Nej, jag dissar Windows for att det inte fungerar som Microsoft sager att det ska, och for att genererar oerhorda mangder problem for datorvarlden, som de flesta inte verkar bry sig om. Lite som att kora en gammal diesel och sen klaga pa miljoforstorning.

Sa hur far du en synkroniserad kalender i Windows utan Outlook? Eller adressbok?
Det gar ju inte, men Snow Leopard klarar detta galant. Sa ditt argument foll igen att Mac OS X var inte klart for "enterprise" natverk. Men men. Och vad ar det for protokoll som kors pa Mac OS X som du klagade pa?

Nej, du skrev Vista x64
"h.pettson skrev:
...
Övrigt påstående om prestandavinst på MAC är ren BS. 2 identiska utrustade datorer, snarlikt konfigurerade system varav den dyrare en Mac Pro med OS X och de PS test som finns, visade klart att Vista x64 gav mer. Att sen PS startade snabbare på OS X? Spela roll om du arbetar med 100-tals bilder.
"

"Testet" som du kallar det, ar knappast ett valutfort test. Jag bifoga en lank till ett test pa CNET som klart visade att Mac OS X var snabbare, med exakta testmetoder beskrivna, du, daremot, har sagt att Vista X64 ar snabbare for att du sager att det ar sa, men sen andrade du dig till Win7. Hur ska du ha det?

Och att du sen har helt tydligt ignorerat alla andra argument, antingen for att det gick dig over huvudet, eller att du inte forstar Windows' svagheter.

Eftersom du vagrar presentera nagra som helst fakta, sa har jag inget mer att saga till dig, och vi har bara skrapat pa ytan av fordelarna med Mac OS X, fran ett kompabilitets-,prestanda- och stabilitetsperspektiv.

Läs för guds skull vad själv frågar efter innan du kläcker ur dig nått!

"PS Testet" gjordes med 10.4.7 nått mot Vista för ca 1 år sedan! Vista maskinen utförde PS arbetet snabbare. PS = Photoshop, inte Modern Warefare, uppstart eller avstängning av OS!

I dag skulle jag välja Win 7 framför SnöLeopard om jag endast hade ett val!

Första bästa träff via Google, föreslår du använder den fortsättningsvis!
http://derekh.com/install-vista-on-a-macbook-without-bootcamp/

Ang. protokoll finns det redan andra som lyft fram skiten. Välkommen att läsa hela tråden.

Allt synkroniseras via http, förutsatt din klient har kalender och http stöd. Testar du nått själv innan du förnekar eller förringar?

Tack! Det går inte argumentera med dem som uppenbart inte vill läsa eller pröva innan man svarar.

Håkan
(På Win Vista, Win 7, Mac OS 10.6.1, Fedora - privat)
 
Problemet som jag papekade var att du har ett operativsystem som andrar alla forutsattningar med en ny patch, 23 miljoner google traffar senare, sa ignorerar du fortarande detta.

Cocoa vs. Carbon, tja, det var ju inte som sa att Apple berattade att det skulle bli sa, eller? Sa alla utvecklare med ADC visste om det, och efter som det var fallet valde Adobe att inte ha 64bitar for PS CS4 i Apple versionen. Problemet med en patch, ta vilket givet SP som helst, for Windows, ar att Microsoft andrar spelreglerna utan att beratta detta och att det orsakar problem for all.

Du har inga som helst motargument for detta och valjer att ignorera problemet, sa vem ar det som ar en fanboy egentligen? 23 miljoner traffar mot ditt ord.



Fredrik du kan ge upp för större fanboy än Erik hittar du inte. Det är religion för vissa detta med dator. Det är väl bra att en del är supernöjda med pc och aldrig haft några problem. Jag själv har haft 10 bekymmers fria år med mac.

Några saker som jag upplevt på resan är att
flertalet av mina kompisar som kör/kört pc har haft problem med virus, krascher, behövt omformatera ex gånger. Vissa av er som kör pc säger att ni aldrig haft några sådana problem men frågan är måste man vara mer kunnig på dator om man kör pc för att slippa problem?
Bland dom jag känner som kör mac har aldrig haft strul med virus etc och vi gör inget utan (kör) bara. Det verkar som att med mac så är det betydligt mindre strul o det är just det som jag gärna betalar mer för.

I mitt fall så vet jag inte om pc hade funkat lika bra eftersom jag bara kört mac däremot så hör jag tjejen svära över sin pc dagligen.

skitsamma kör med vad ni vill jag är nöjd md mac har kört det i 10 år utan strul.
Och tro mig hade jag haft strul med mac så hade jag påpekat det för jag har kapat många produkter längs fotknölarna på fs.
 
Läs för guds skull vad själv frågar efter innan du kläcker ur dig nått!

"PS Testet" gjordes med 10.4.7 nått mot Vista för ca 1 år sedan! Vista maskinen utförde PS arbetet snabbare. PS = Photshop, inte Modern Warefare, uppstart eller avstängning av OS!

I dag skulle jag välja Win 7 framför SnöLeopard om jag endast hade ett val!

Första bästa träff via Google, föreslår du använder den fortsättningsvis!
http://derekh.com/install-vista-on-a-macbook-without-bootcamp/

Ang. protokoll finns det redan andra som lyft fram skiten. Välkommen att läsa hela tråden.

Allt synkroniseras via http, förutsatt din klient har kalender och http stöd. Testar du nått själv innan du förnekar eller förringar?

Tack! Det går inte argumentera med dem som uppenbart inte vill läsa eller pröva innan man svarar.

Håkan
(På Win Vista, Win 7, Mac OS 10.6.1, Fedora - privat)

Men Hakan da, du sa ju att testet var gjort med Win7, bara for ett litet tag sen.

Vad du skulle anvanda ar ju like relevant som vad jag skulle anvanda.

Jag maste ha missat det, helt, vilka protokoll ar det da?

Men nu var det ju just det, vilka klienter kommer med Windows 7 som gor att du kan anvanda Exchange utan att installera nagot extra program? For det gar ju med Snow Leopard.

Och sa till sist:

"@Hubert, it was because I didn’t have BootCamp. BootCamp was available as a time-limited pre-release for OS X 10.4 (Tiger). When OS X 10.5 shipped, it came with BootCamp and the beta for 10.4 was killed.

I tried this because I didn’t want to pay for OS X 10.5 just to get BootCamp. I originally bought the MacBook only because BootCamp was available as an option. Apple had not announced at the time that it would not be a free utility for 10.4 users."

Forfattarens egna kommentar om varfor han kring gick BootCamp, eftersom det har inget med prestanda att gora.
 
Ingen och då menar jag verkligen ingen av alla som jag känner som lämnar pc skiten har ens tänkt tanken på att ta i skiten igen!
Hade strul med precis allt under dom 10 åren jag ägde en pc och under dessa 2 år har jag ALDRIG haft strul med mina Imac.
Tur? Nä knappast
Hanterat mina pc fel? Konstigt isåfall att jag plötsligt gör allt rätt med Mac!
 
Fredrik du kan ge upp för större fanboy än Erik hittar du inte. Det är religion för vissa detta med dator. Det är väl bra att en del är supernöjda med pc och aldrig haft några problem. Jag själv har haft 10 bekymmers fria år med mac.

Några saker som jag upplevt på resan är att
flertalet av mina kompisar som kör/kört pc har haft problem med virus, krascher, behövt omformatera ex gånger. Vissa av er som kör pc säger att ni aldrig haft några sådana problem men frågan är måste man vara mer kunnig på dator om man kör pc för att slippa problem?
Bland dom jag känner som kör mac har aldrig haft strul med virus etc och vi gör inget utan (kör) bara. Det verkar som att med mac så är det betydligt mindre strul o det är just det som jag gärna betalar mer för.

I mitt fall så vet jag inte om pc hade funkat lika bra eftersom jag bara kört mac däremot så hör jag tjejen svära över sin pc dagligen.

skitsamma kör med vad ni vill jag är nöjd md mac har kört det i 10 år utan strul.
Och tro mig hade jag haft strul med mac så hade jag påpekat det för jag har kapat många produkter längs fotknölarna på fs.


Jo, jag har gett upp. Lonlost. Jag har haft ett problem med min Mac Pro, dar jag trodde att det handlande om Leopard problem, men det visade sig vara grafikkortet som hade gett med sig och jag fick ett nytt fran Apple.

Utover det problemet, har jag aldrigt haft nagra problem med min Macar, och jag har en hel del. Min fru bytte motvilligt for tva ar sen, men ar sa glad att hon gjorde det nu, speciellt efter Vista uppgradering och Win7 uppgraderingar pa hennes jobb.
 
Problemet som jag papekade var att du har ett operativsystem som andrar alla forutsattningar med en ny patch, 23 miljoner google traffar senare, sa ignorerar du fortarande detta.

Cocoa vs. Carbon, tja, det var ju inte som sa att Apple berattade att det skulle bli sa, eller? Sa alla utvecklare med ADC visste om det, och efter som det var fallet valde Adobe att inte ha 64bitar for PS CS4 i Apple versionen. Problemet med en patch, ta vilket givet SP som helst, for Windows, ar att Microsoft andrar spelreglerna utan att beratta detta och att det orsakar problem for all.

Du har inga som helst motargument for detta och valjer att ignorera problemet, sa vem ar det som ar en fanboy egentligen? 23 miljoner traffar mot ditt ord.
Du vet att Google inte har så många träffar va? Hört talas om "similar pages" fenomenet?
Apple sa att 64bitar skulle finnas i Carbon tills en vacker dag då dom ändrade sig helt utan förvarning. Är det "alla utvecklare visste om det?"

Results 1 - 10 of about 57,600,000 for apple update problem

Ser du hur meningslös din argumentationsteknik är?

Var är dina utvecklingsavhandlingar? Du har väl inte suttit och gissat hoppas jag.
 
Du vet att Google inte har så många träffar va? Hört talas om "similar pages" fenomenet?
Apple sa att 64bitar skulle finnas i Carbon tills en vacker dag då dom ändrade sig helt utan förvarning. Är det "alla utvecklare visste om det?"

Results 1 - 10 of about 57,600,000 for apple update problem

Ser du hur meningslös din argumentationsteknik är?

Du ar ratt rolig du.

Ja en vacker dag berattade Apple planerna for deras nya operativ system. Det visade sig vara pa WWDC dar de alltid lanserar planerna pa nya versioner av deras operativsystem. Sa det var inget konstigt med det.

Haha, jaja, jag ger upp, du kan inte hantera att det ar problem nar ett Service Pack installeras pa Windows.. Det ar inte mitt problem, och jag har ingen lust att forsoka overtyga dig om att folk faktist har problem med Windows, nagot som du tror ar omojligt.
 
Du ar ratt rolig du.

Ja en vacker dag berattade Apple planerna for deras nya operativ system. Det visade sig vara pa WWDC dar de alltid lanserar planerna pa nya versioner av deras operativsystem. Sa det var inget konstigt med det.

Haha, jaja, jag ger upp, du kan inte hantera att det ar problem nar ett Service Pack installeras pa Windows.. Det ar inte mitt problem, och jag har ingen lust att forsoka overtyga dig om att folk faktist har problem med Windows, nagot som du tror ar omojligt.

Det går inte att diskutera detta med vissa. De verkar ha en dator för att analysera den ner till atomer, medan andra använder den och struntar i vad det står på komponenterna, etc. För mig är användandet det primära och därför kör jag Mac och är förbaskat nöjd med det.
 
Go for the Mac!

Det är dags att förnya datorn på bordet hemma och då uppstår frågan: Fortsätta jobba med PC eller skall man byta till en iMac? Vad säger ni???? Varför byta till iMac, de flesta är ju ändå nöjda med PC, eller...?

Tacksam för råd!

Ska försöka besvara din fråga på ett enkelt sätt Lennart ,denna tråden har ju helt tappat fotfästet...

Jag tolkar det som att du ska ha din dator som en hemmaburk och ej anv i jobbet el dyl. Jag har en Macbook sedan 4 år och har inte haft några problem med denna dator. Omstart kan man knappt stava till om man anv Mac som hemmadator. Virus, vad är det? Bara att åka!

Mina erfarenheter av Win, nu senast Vista är allt annat än bra, kan vara en orättvis jmf då det är en massa nätverk och program som ska funka ihop på jobbdatorn. Men min erfarenhet är att en Mac som hemmadator är både snyggare att se på och trevligare att jobba med. Win vista och win 7 är bara dåliga kopior på tidigare versioner av Mac OS.

Kolla gärna in hur det funkar på mac:s hemsida eller hos ngn vän el dyl som har Mac OS.
 
om macen skulle strula.

kör hårdvarukollen från systemskivan (sådan man inte får med när man köper en win-pc) så får du svart på vitt vilken komponent som är trasig, för man ska inte installera om ett mac os. Punkt slut.
 
Du ar ratt rolig du.

Ja en vacker dag berattade Apple planerna for deras nya operativ system. Det visade sig vara pa WWDC dar de alltid lanserar planerna pa nya versioner av deras operativsystem. Sa det var inget konstigt med det.

Haha, jaja, jag ger upp, du kan inte hantera att det ar problem nar ett Service Pack installeras pa Windows.. Det ar inte mitt problem, och jag har ingen lust att forsoka overtyga dig om att folk faktist har problem med Windows, nagot som du tror ar omojligt.
Du missar poängen (igen). Om Apple säger att man ska ge fullt 64bitars stöd i ett SDK under en tid och helt plötsligt ändrar sig utan någon som helst förvarning, då blir resultatet likt det som hände med Photoshop.

Jag har inga problem med att folk har problem, jag har problem med människor som dig som vill få sina egna snedvridna perspektiv att framstå som någon sanning, alltid utan någon som helst relvans eller konkret fakta bakom.
 
kör hårdvarukollen från systemskivan (sådan man inte får med när man köper en win-pc) så får du svart på vitt vilken komponent som är trasig, för man ska inte installera om ett mac os. Punkt slut.
Funkar inte så bra när ett filsystem crashar och man får white screen of death. Ominstallation är fullt normalt även med OS X, precis som alla andra desktop-os.
 
Bara för att... ikväll var jag tvungen köra en hard-reboot på min mac. Då är det väl bara en eller två kvar den här månaden...

/Maverick
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.