PMD
Aktiv medlem
Man kan inte hitta på en egen standard, en standard är en standard. Microsoft har hittat på egna protokoll och system, men inte egna standarder.
Jag förstår inte riktigt vad du menar. Vad är skillnaden i praktiken?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Man kan inte hitta på en egen standard, en standard är en standard. Microsoft har hittat på egna protokoll och system, men inte egna standarder.
Själv är jag bara nöjd med att min mac går upp och ner i standby varenda gång jag lyfter eller stänger locket på någon sekund.
Något ingen Windowsbaserad dator jag haft klarat av någon längre tid.
(Är väl inne på min 5:e Win-laptop på jobbet)
Den stabiliteten får du lika lätt om du plockar ihop ett system själv, det är som sagt ingenting som har med att ett företag plockar ihop delarna eller inte.
Ja det är klart, vad som ingår i en garanti är ju knappast något Apple har bestämt. Inte i Sverige i alla fall, det är rätt tydligt vad som ingår i konsumentskyddslagen.
Jo, det är faktiskt Apple som bestämmer vad de garanterar. Konsumentköplagen definierar inga garantier utan stipulerar vilka reklamationsrättigheter en konsument har.
Att man kan förlita sig på den ena men inte den andraJag förstår inte riktigt vad du menar. Vad är skillnaden i praktiken?
Ganska enkelt, valde en Mac för att köra OS X utan att bryta mot EULA:n. OS X ville jag köra för terminalen och keychain. Tyvärr är där väldigt mycket usabilitymissar i OS X som gör att det inte är fullt så smärtfritt som jag ville ha det, antagligen kommer jag välja en PC nästa gång om Apple inte skärper till sig på den biten.Jag är bara lite nyfiken Erik du säger att DU valt mac till jobbet och jag undrar varför du gjort det när du dissar mac totalt det är för mig obegripligt.
Sedan när det kommer fram att du helst bygger dina datorer själv så gör det mig ändå mer tveksam. Var jobbar du och med vad Erik?
Att bygga en dator kan en en 10åring göra, det är inget svårt alls, vad det har med yrke att göra förstår jag dock inte. Vad har yrkesval med datorbygge att göra (om man nu inte jobbar i en datorbutik)?
Jag jobbar som utvecklare, bygger webbapplikationer.
Okej, 14åring då.Bygga en dator kan en 10-åring göra. Bygga en som du vet blir stabil och bra i förväg kräver något mer än så.
Okej, 14åring då.
Håller med Tozz.
Det är inte särskilt mycket svårare att skruva ihop en PC än att koppla in ett tv-spel.
Jag har byggt några stycken vid det här laget men den sista har jag lyckats förstöra genom att fylla den med hårddiskar och inga fläktar. Den är lite tjurig nu... Fast det är ju inte windows fel direkt.
Kontentan är att båda systemen fungerar, det ena är varken bättre eller sämre annat för enskilda ändamål. Man skulle t ex inte bygga en filserver av en Mac. Åtminstone inte för hemmabruk eller småföretag.
/Maverick
Jo men det gör ju Apple också, så det är inget speciellt unikt för PC-världen.Jag vet inte det, företag som HP, Dell m.fl misslyckas inte allt för sällan och de är generellt rätt duktiga på vad de gör.
Fast det behöver ju inte innebära att man inte kan lyckas som 14-åring för det mesta. Det rör sig dock mer om tur än skicklighet.
Lagom sarkastisk?hörru Erik
är det någon skilnad på mac osX senaste version och win 7
varför krånglar mina pc mer än mina mac? om de används likvärdigt? det är en fråga som jag ställer efter att ha kört båda systemen brevid varandra under ett antal år.
kan du redogjöra för ev skilnad i de olika operativsystemens uppbyggnad?
enkel fråga. är osx bättre modernare eller sämre än wins OS motsvarighet för de människor som skall använda datorn som ett arbetsredskap och inte vill pula med datorn för att den skall hålla sig i trim
Det är för att du frågade "hur långt är ett rep". Dina inlägg osar dessutom sarkasm långa vägar och din attityd välkomnar varken svar eller diskussion.Jag fick inte ett svar på mina frågor, är OSX möjligen bättre ur användarsynpunkt?
vi vanliga människor som använder datorn i vårt vardagliga jobbDet är för att du frågade "hur långt är ett rep". Dina inlägg osar dessutom sarkasm långa vägar och din attityd välkomnar varken svar eller diskussion.
Vem är "användare"?