Hej Michael GJ Bernhardsson.
Jag har de flesta av Topaz Labs plug-ins samt Topas Studio 1 och 2 med de extra Adjustment-filterna som AI Clear och Ai Remix.
De fristående AI Gigapixel, AI Sharpen, AI Adjust och AI DeNoise.
Saknar AI DeJPEG (Har dock den gamla plugin-en DeJPEG)
Jag har en äldre Windows 7 pro dator och detta grafikkort
ASUS Cerberus GeForce GTX 1050 Ti OC Edition 4GB.
Hade tidigare ett med sämre prestanda (NVidia GT610) och kunde i allafall då använda GIgapixel om jag markerade att gigapixel INTE skulle använda GPU utan istället använda CPU. Vet inte om detta val fortfarande finns kvar.
Dessutom hade jag problem när jag i december köpte till alla plugins jag inte redan hade via Topaz rabatterbjudande, jag fick då inte AI Clear när jag uppdaterade Topaz Studio 1, men då fick jag det förklarat för mig via Topaz Support att det nog berodde på att mitt grafikkort inte uppfyllde de nya kraven som ställdes för minnes-storleken, det hade fram tills dess funkat utmärkt med alla plugins och Topaz Studio 1.
Kolla om du i AI Gigapixel kan slå av användandet av GPU, detta gav i tidigare version en 3-4 gånger längre processtid för mig. Prova med små bilder först dessa borde inte ta en minut ens att förstora till 6x storlek.
Med vänlig hälsning
Niklas Nylin
Hej Stefan
Sorry! Yes det är den nya releasen med Sharpen, DeNoise och Gigapixel.
Kollade ditt grafikkorts specifikation. Är nog så att mitt grafikkort inte riktigt orkar med.
Efter 3-5 min arbetande så blir hela skärmen svart. Väntar upp till 30 min men inget händer.
Händer 3 av 5 tillfälle.
Tack!
//Michael