Vad jag vill säga har jag sagt hela tiden (så även några till här i tråden): Utrustningen har liten betydelse när bilder görs i små format. Samma gäller oavsett vilket medium bilder presenteras på. I små storlekar är skillnaderna i utrustning små, men på webben är skillnaderna väldigt mycket mindre, beroende på att bilden inte bara förminskas rent optiskt/faktiskt, utan en massa information försvinner när pixelbredden måste tas ner. Naturligtvis inser jag att det även gäller att hantera sin utrustning på rätt sätt, och där kommer bl.a hanteringen vid nedskalningen in i bilden, men lyckas man med den (och även gör "rätt" i hela bildprocessen före) så kan en bild från ett småbildsnegativ från ganska billiga objektiv komma väldigt nära en mellanformatsdito av bästa slag. Det hänger inte så mycket på utrustningen i dessa webb-storlekar utan mera på den som ska hanterar den. En ganska billig småbildsutsrustning, några rullarTri-X och en flatbäddscanner för 2000 kr, kommer man alltså ganska långt med om man bara tänker visa bilderna på fotosidan.