Faugel
Medlem
Som du är inne på så är ett bröllop mycket speciellt på många vis. Jag jobbar heltid som fotograf, men tar inte på mig denna typ av uppdrag. Varken gratis till kompisar eller mot betalning. Man behöver inte Googla speciellt länge för att hitta väldigt missnöjda brudpar. De är djupt besvikna på de bilder fotografen levererat. Är man ensam som plåtar, oberoende man gör det gratis eller mot betalning så blir det otroligt jobbigt om brudparet blir missnöjda.
Det finns också duktiga bröloppsfotografer som ordnar workshops. Man kommer utan tvekan hem från en dylik bättre rustad och med en massa bra bilder.
Det var ett bra tips med workshops! Jo, jag har läst många trådar och varningar för bröllopsfotografer (en hel del av felet beror oftast på både köpare och säljare, att brudparet anlitat en mycket billig fotograf och förväntat sig den bästa kvaliteten och att fotografen utan grundläggande kunskap eller bildseende har valt att ta uppdraget). Det är just därför jag har väntat så länge med att ta steget fullt ut också, jag har varit mycket självkritisk och jag inser hur viktigt det är att allt klaffar, att inga motiv glöms bort eller bränns bort i felexponeringar. Men jag vet att jag är bra, så nu gäller det att hitta en marknad också. Återigen, tack för tipset om workshop!