Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stativköp

Produkter
(logga in för att koppla)

Ville80

Medlem
Hej.

Jag har en NIKON D700 med 70-200 objektiv på,
då jag fotograferar en del sport så funderar jag nu på
att införskaffa ett enbensstativ.

Det jag undrar är givetvis vilket jag ska välja, ge mig
gärna några förslag i olika prisklasser.

Jag prioriterade inte vikten och satsade på ett Manfrotto 682B med tre utfällbara ben i foten, så stativet kan stå själv. Det är ingen konstruktion jag vänder ryggen åt med D3 och 70-200 monterat. Däremot kan det tjänstgöra som blixtstativ när jag så behöver. Det blev en Cullman magnesit25 kula på stativet också. Kostnad ca 2000:- totalt.

Jag har en Manfrotto 680B den är perfekt för sportfoto. Har du objektivfäste på 70-200 så kan skruva bort huvudet och fästa den direkt i stativet och lätt ändra vinkel när du fotar. Kolla på Scandinavianphoto dom säljer denna ibland med egen logo till x-tra pris

/anders

Hej.

Jag har en NIKON D700 med 70-200 objektiv på,
då jag fotograferar en del sport så funderar jag nu på
att införskaffa ett enbensstativ.

Det jag undrar är givetvis vilket jag ska välja, ge mig
gärna några förslag i olika prisklasser.

Är jag inte helt fel underrättad är 680B och 682B samma stativ med undantag av de utfällbara benen på 682B. Stativet går dessutom att använda som batong för att freda sig själv och sin utrustning.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto