ulltand
Aktiv medlem
jimh skrev:
...Vilka?...
Kanske jag har fel, men Onexposure.
http://www.onexposure.net/?member=940
Där ställs också högre krav på bilderna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jimh skrev:
...Vilka?...
Jag tycker att det är en jädra skillnad. I den övre så förklaras ju VAD det är som är "wow". Nåt man verkligen ruttnar på är "ååååh, vilken fin!" om varenda bild som har ett gulligt motiv (i 99% av fallen är det kvinnor som fäller sådana kommentarer, av någon anledning).Mattsen skrev:
Eller kanske, med tanke på att en av dina "wow-kommantarer" lyder så här, citat; "Suverän komposition och snyggt ljus! Den här är verkligen stilren och skön att se på. Gillas."
Vad skiljer detta från ett "WOW" med undantag av lite mer "pladder"?
Men kollar du på lite kommentarer under tjejbilder också och inte bara vid söta djur och barn så jämnas nog statistiken ut ska du se.Makten skrev:
(i 99% av fallen är det kvinnor som fäller sådana kommentarer, av någon anledning).
*duckar*
Makten skrev:
Jag tycker att det är en jädra skillnad. I den övre så förklaras ju VAD det är som är "wow". Nåt man verkligen ruttnar på är "ååååh, vilken fin!" om varenda bild som har ett gulligt motiv (i 99% av fallen är det kvinnor som fäller sådana kommentarer, av någon anledning).
*duckar*
Det där tror jag du missuppfattat eller fantiserat ihop på egen hand. Iaf hör inte jag till de som tycker något sånt och eftersom du gått på mig tidigare i tråden innfinner sig ändå en känsla av att du tror jag skulle vara en av de (om de ens finns?) som står bakom en sån åsikt. Om så är ber jag dig snällt att läsa om.Mattsen skrev:
Men det är just det kravet att man bara SKA hitta nåt att anmärka på annars ska man bara hålla käften som jag tycker hela den här lååångdragna debatten i hundtralas trådar verkar gå ut på. Och då blir det bara såå fel ibland, när den som sitter och ska skriva en konstruktiv kommentaer (som denne har fått veta att man måste göra för att överhuvudtaget få skriva) svettas över och försöker hitta i varje fall en kritvit näsduk som ju kanske har utrfätta högdagrar....
lottawe skrev:
Det där tror jag du missuppfattat eller fantiserat ihop på egen hand. Iaf hör inte jag till de som tycker något sånt och eftersom du gått på mig tidigare i tråden innfinner sig ändå en känsla av att du tror jag skulle vara en av de (om de ens finns?) som står bakom en sån åsikt. Om så är ber jag dig snällt att läsa om.
Mattsen skrev:
Men snälla Lotta du måste nån gång inse att det finna tusentals medlemmar här som inte kan skriva kommentarer av den typen att de utvecklas själva.
Det du "propagerar" för är orimligt med den konstellation av medlemmar FS har.
hansen2 skrev:
Du får det att låta som om FS bara dragit till sig medlemmar med språksvårigheter?
Jag tror att 95% av medlemmarna (och kanske fler), inkl mig själv, kan leverera betydligt bättre kommentarer än vad vi gör.
Jag tycker dessutom du är inkonsekvent. För jag vill minnas att du ondgjort dig över korta och negativa kommentarer du fått på de lättklädda bilder du publicerat. De borde rimligtvis på samma sätt "vara bättre än inga alls" - eller förhåller det sig annorlunda när det rör sig om negativ kritik?
/Johan
lottawe skrev:
Det enda jag menade var att du påpekat att jag måste inse och diskuterat ganska mycket som svar på mina inlägg... Och kanske det är en missuppfattning som lett till att vi fortfarande sitter här?
Mattsen skrev:
Löjlig ironi, du vet vad jag menar. Och det handlar inte om språksvårigheter. I många trådar har detta påpekats av "noviser" att de inte kan formulera sig "konstruktivt".
Och ja, negativ kritik ska aldrig lämnas utan motivering. Det trodde jag tom du visste...
Och vad f_n har mina motiv med saken att göra? Väx upp...
hansen2 skrev:
.
.
.
Just därför har jag tidigare berört att man kanske inte skall snöa in på konstruktivitet i kommenterandet. Att vara konstruktiv kan lika gärna vara detsamma som att vara konkret. .
.
Men när det rör sig om riktig bildkritik förstår jag faktiskt inte varför det skulle vara ok med omotiverad positiv kritik men inte ok med en omotiverad negativ kritik - är inte båda precis lika oanvändbar?
.
.
Om inte annat ber jag om ursäkt för missförståndet.
/Johan