pet
Aktiv medlem
Precis, det är för första skottet som det är viktigt för att fånga precis rätt ögonblick. När sprutan sedan går i ett par tiondelar är det inte lika viktigt.
Sluta spekulera?
Vad fasen! Vi har spekulerat friskt i ett år, varför sluta nu? ;-)
Konstigt egentligen att alla testare gått förbi just den här egenskapen, då det faktiskt är en av de allra viktigaste punkterna. Kamerans bygge och funktioner i övrigt och Sonys eget statement "världens snabbaste kamera" håller ju inte riktigt om det inte är det på den här punkten. Verkar som om alla är så förblindade av det andra häftiga att det här inte nagelfars.
Visst duger kameran till annat. Visst använder de som har Canon 7D och Nikon D300 till annat, men det här är vad kameran bl.a. är specifikt konstruerad för och positionerar sig som och då är det viktigt att den levererar.
(Det sista inte riktat till dig Lennart som verkar vara den enda som förstår mitt resonemang).
Nåja, vi får se. Ett riktigt test av någon som både har den erfarenheten och dessutom är opartisk är vad som behövs. Vet inte om den kombon är kompatibel...
/Mats
Första bilden är precis lika viktig med OVF...hinner du inte med i starten är du efter i hela racet
Nää då jag förstår vad du menar men jag tvivlar på att släpet/fördröjningen på första bilden skulle vara mycket längre än vad det är mellan övriga bilder i 12fps så att det resulterar i att man ligger så långt efter att det blir ett problem och väldigt svårt att panorera.
Duger?? Skulle blir mycket förvånad om den inte fungerade till allt annat lika bra som övriga kameror på markanden.
Visst är dom gjorda med action i tanken men knappast specifikt gjorda/framtagna för det utan mer att det är vad som förväntas finnas/erbjudas i denna klassen...menar tex Nikon D7000 som tillhör mellansegmentet mäktar med 6fps, har fler AF-punkter och nästan lika avancerad AF som Canon 7D men inte är den specifikt framtagen för kräsna actionfotografer för det....det är en naturlig utveckling av produkten.
Senast ändrad: